Sinds kort zijn wij verhuist naar een andere woning. Deze woning valt onder een VVE:
gedeeld pad tussen 2 huizenrijen en ook de daken van de woningen vallen hieronder.
Nou zouden wij heel graag PV panelen op 'ons' stuk dak willen. Dit al aangegeven bij de VVE tijdens de aankoop van de woning afgelopen jaar. In het verleden zijn er aanvragen geweest, die zijn afgekeurd. Voornamelijke reden was 'wat men niet kent, willen we niet', Bang voor veranderingen of dat het 'uitzicht' minder wordt. (Nu is het uitzicht al minimaal maargoed..)
Tegenwoordig liggen er op steeds meer daken panelen (zelfs in de straat, gelijke huizen, andere VVE) en zijn een aantel conservatieven mensen uit de VVE verhuist naar elders, dus willen wij het toch gaan proberen om een aanvraag voor komende vergadering in te dienen. Hier kan ik wel wat hulp gebruiken.
Misschien dat jullie tips hebben of ervaringen kunnen delen, hoe overtuig ik ze?!
Wat ik moet doen is een aanvraag indienen waarbij voldoende informatie aanwezig is om tot een mening te komen van de mede VVE leden:
Situatieschets:
Zowel onze linker als rechterburen kunnen een heel klein stuk zien van het lager liggende gedeelte. (ramen zijn relatief klein en beginnen pas op ~1.5m hoog)

Mijn idee tot dusver:
gedeeld pad tussen 2 huizenrijen en ook de daken van de woningen vallen hieronder.
Nou zouden wij heel graag PV panelen op 'ons' stuk dak willen. Dit al aangegeven bij de VVE tijdens de aankoop van de woning afgelopen jaar. In het verleden zijn er aanvragen geweest, die zijn afgekeurd. Voornamelijke reden was 'wat men niet kent, willen we niet', Bang voor veranderingen of dat het 'uitzicht' minder wordt. (Nu is het uitzicht al minimaal maargoed..)
Tegenwoordig liggen er op steeds meer daken panelen (zelfs in de straat, gelijke huizen, andere VVE) en zijn een aantel conservatieven mensen uit de VVE verhuist naar elders, dus willen wij het toch gaan proberen om een aanvraag voor komende vergadering in te dienen. Hier kan ik wel wat hulp gebruiken.
Misschien dat jullie tips hebben of ervaringen kunnen delen, hoe overtuig ik ze?!
Wat ik moet doen is een aanvraag indienen waarbij voldoende informatie aanwezig is om tot een mening te komen van de mede VVE leden:
- Schetsen/Impressies van de dakdelen met daarop panelen. (aanzicht verandering)
- Hoe veranderd het uitzicht?
- Wat gebeurd er bij dakonderhoud vanuit de VVE met de panelen (mijn idee: eigenaar panelen is verantwoordelijk voor het eventueel verwijderen van panelen, als niet gebeurd VVE regelt het en stuurt rekening)
- Wat zijn de voordelen (zullen voornamelijk voor ons zelf zijn niet zo zeer voor de VVE denk ik..)
- Ideeen en tips welkom!
Situatieschets:
- Woning heeft 2 stukken platte daken:
- Hoog deel (ongeveer 4.5m * 5.0m) waarop een deel van de VVE uitkijkt.
- Lager liggend deel (ongeveer 5.0m*5.0m) waar mijn directe buren een heel klein beetje zicht op hebben. (minimaal)
- middenlijn over de twee dakdelen is ONO (voorkant, iets kleiner, hoger gelegen gedeelte) / WZW (achterkant, grotere lager gelegen gedeelte)
Zowel onze linker als rechterburen kunnen een heel klein stuk zien van het lager liggende gedeelte. (ramen zijn relatief klein en beginnen pas op ~1.5m hoog)

Mijn idee tot dusver:
- liefst beiden dakdelen gebruiken. Nu nog niet zoveel elec nodig, maar op den duur willen/moeten we toch een keer van het gas af en willen we electrisch gaan rijden. Dan zal het elecverbruik toch wat omhoog gaan.
- Mijn voorstel in 2 delen uitsplitsen. Lage gedeelte hebben minder mensen 'last' van, zo hoeft niet het hele idee afgekeurd te worden.
- Orientatie van panelen vermoed ik het handigst in Oost/West opstelling. Meer panelen, minder uitzichtverlies voor buren (panelen liggen platter dan op Zuid).