Toon posts:

Product gekocht online - Blijkt niet op voorraad

Pagina: 1
Acties:
  • 653 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Gisteren heb ik een laptop besteld in een bekende webwinkel. Deze webwinkel biedt geretouneerde producten aan tegen een discountprijs. Echter, is de kans aanwezig dat ik net te laat was met het bestellen van het product. Ik heb wel betaald en zij hebben wel een orderbevestiging gestuurd. Zoals ik dit zie is er een aanbod gedaan en het aanbod is aanvaard. De aanbieder heeft dan leveringsplicht. Desalniettemin heeft de aanbieder de order gecancelled. Wat zijn mijn rechten en wat kan ik het beste doen?

Dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:00

lasharor

7 december 2004

Wat wil jij dat deze webwinkel doet? Gegeven het feit dat het artikel niet meer op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:12:
Dag allen,

Gisteren heb ik een laptop besteld in een bekende webwinkel. Deze webwinkel biedt geretouneerde producten aan tegen een discountprijs. Echter, is de kans aanwezig dat ik net te laat was met het bestellen van het product. Ik heb wel betaald en zij hebben wel een orderbevestiging gestuurd. Zoals ik dit zie is er een aanbod gedaan en het aanbod is aanvaard. De aanbieder heeft dan leveringsplicht. Desalniettemin heeft de aanbieder de order gecancelled. Wat zijn mijn rechten en wat kan ik het beste doen?

Dank.
ik heb een idee welke winkel het is en ik kan je het antwoord al vertellen

je krijgt je geld terug en een cadeaubon van 10 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Heb je al gebeld wat de reden is?
Of wil je je meteen gaan bewapenen hier?

Het gaat om een geretourneerd product. Iets waar ze dus geen grote voorraad hebben.
En de website heeft misschien net 2 orders tegelijk verwerkt waarvan jij dus te laat was.
Het product kan dus niet geleverd worden. Je hebt een koop overeenkomst voor het tweedehands product.
En kan dus niet een nieuw product in de plaats verwachten.

Omdat er niet geleverd kan worden zal de koop gewoon ontbonden worden.
En krijg je je geld terug (en idd waarschijnlijk een cadeaubon)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:12:
Zoals de rechter het al meermaals gezien heeft is dit een automatisch proces en is er dus geen leveringsplicht.

Je geeft zelf al duidelijk aan dat je begrijpt dat het hier gaat om een aanbod met beperkte voorraad. Dan kun je dus redelijkerwijs verwachten dat er niet geleverd kan worden. De automatische bevestiging is geen aanvaarding van de overeenkomst maar slechts een bevestiging dat jij de overeenkomst wilt aangaan.

Je rechten hier? Je geld terug. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:30
Gewoon wachten totdat ze er weer eentje hebben :p Afhankelijk van het model hoeft dat niet altijd lang te duren

[ Voor 13% gewijzigd door henri86 op 28-01-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Welkom op Tweakers.

Ik zet een slotje op dit topic, omdat ik toch je eigen inzet mis. Je kan het beste eerst Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie bekijken voor wat tips.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.