Ik vroeg mij af of het mogelijk is om via de USB poort van een Comtrend 2 modem van Tele2 een hardeschijf aan te sluiten en deze te benaderen vanaf bijvoorbeeld een PC en zo ja hoe ik dit instel?
Wat zegt de gebruiksaanwijzing en welke opties kom je tegen in het admin panel?
USB poort zal er niet voor niets zitten dus grote kans dat er in eerdergenoemde wel aanwijzingen zijn te vinden over de mogelijkheden
USB poort zal er niet voor niets zitten dus grote kans dat er in eerdergenoemde wel aanwijzingen zijn te vinden over de mogelijkheden
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
USB poort zal er vaak wel voor niets zitten...
Hoezeer providers er prat op gaan 'unieke' modems te leveren, zijn het doorgaans standaardmodellen van Chinese ODM's, waar vaak meer functionaliteit op zit dan de provider eigenlijk wil. USB is een PITA qua beveiliging dus vaak ongewesnt, maar de poort zul je op bijna alle modems aantreffen. In de regel kun je er weinig meer mee dan met 100mA een USB-device opladen.
Neemt niet weg dat sommige providers bij sommige apparaten wel NAS-functionaliteit ondersteunen, maar ga er zeker niet vanuit. Lees de handleiding/documentatie van de provider. Als die er niets over zegt zou ik er niet op rekeken.
Hoezeer providers er prat op gaan 'unieke' modems te leveren, zijn het doorgaans standaardmodellen van Chinese ODM's, waar vaak meer functionaliteit op zit dan de provider eigenlijk wil. USB is een PITA qua beveiliging dus vaak ongewesnt, maar de poort zul je op bijna alle modems aantreffen. In de regel kun je er weinig meer mee dan met 100mA een USB-device opladen.
Neemt niet weg dat sommige providers bij sommige apparaten wel NAS-functionaliteit ondersteunen, maar ga er zeker niet vanuit. Lees de handleiding/documentatie van de provider. Als die er niets over zegt zou ik er niet op rekeken.
Oslik blyat! Oslik!
Excuus voor de onduidelijkheid.dion_b schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:37:
USB poort zal er vaak wel voor niets zitten...
Bedoelde mijn opmerking meer in de zin dat de poort fysiek gezien in ieder geval kan werken en er niet voor de sier op zit.
Mocht de firmware zijn ingericht voor NAS functionaliteit dan zal dit ongetwijfeld ergens gedocumenteerd staan. Zo niet, is er op zijn minst een verwijzing te vinden in het admin panel.
Desalniettemin lijkt het mij voor TS een kleine moeite om zelf te Googlen op "modemtype usb opslag"
[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 28-01-2017 00:39 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren