Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onstabiele cursor Logitech Corded Mouse M500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik koop normaal altijd een standaard goedkope muis van 15 a 20 euro. Bij mijn laatste aankoop was er zo geen voorhanden en schafte ik me de Logitech Corded Mouse M500 aan.

Bij het gebruik stel ik vast dat als ik mijn muis verplaats, de cursor volgt maar dat niet in een vloeiende beweging doet. Het ziet er uit of hij telkens kleine sprongetjes naar onder of boven maakt. Erg vervelend tijdens het gamen.

Ik zie dat de muis hier goede kritieke krijgt, dus ik weet niet precies wat er gaande is.

Het is niet dat de cursor hapert of lagged. Ik heb al in de muisinstellingen gekeken maar daar zie ik geen oplossingen staan.

Het kan mss aan mijn muismatje liggen, dat is ook maar een goedkoop ding. Maar het fenomeen doet zich ook voor zonder muismat op de zetel of tafel. Gisteren probeerde ik de muis van een vriend op mijn muismatje, en die vertoonde dit probleem niet. Dat was een standaard goedkope muis.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of kan dit een productiefout zijn?

Ik heb geen tweede computer voorhanden om te kijken of het probleem zich daar ook voordoet, dit kan ik later wel eens testen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Logitech Gaming software geïnstalleerd en de muis hierin geconfigureerd? En misschien een "drukke" muismat met grove textuur of een foto er op?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:22

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:16:
Gisteren probeerde ik de muis van een vriend op mijn muismatje, en die vertoonde dit probleem niet. Dat was een standaard goedkope muis.
En heb je de muis van die vriend ook op je eigen computer getest? Zoals je zelf ook al noemt, het makkelijkste is gewoon om je muis op een andere computer te gebruiken (om te kijken of het aan de muis ligt), of een andere muis op je computer (om te kijken of het aan je instellingen ligt).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb Logitech Gaming Software geïnstalleerd maar dat kan mijn muis blijkbaar niet herkennen. Ik heb dan een ander logitech programma specifiek voor de muis gevonden: SetPoint. Hierin zie ik echter ook geen opties om mijn probleem te verhelpen, deze opties zijn veeal hetzelfde als we Windows instellingen.

Mijn muismat is inderdaad vrij druk. Maar op een matte tafel of zetel heb ik hetzelfde probleem.

De muis van mijn vriend werkte perfect op mijn computer. Ik heb intussen ook mijn muis getest op de computer van mijn vriendin en daar heb ik exact hetzelfde voor.

Vreemd, het lijkt precies aan de muis zelf te liggen.