Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-11 16:21
Medetweakers, ik heb een Calenta c40 cw5 met een i-sense thermostaat , deze heeft eeb ooenhaardfunctie, wat doet deze functie inhoudelijk.
Er is een bypass extra aangelegd bij de cv ketel.
Als ik de functie aktiveer is het in korte tijd 20,5 graad in mijn woonkamer.
Terwijl het de bedoeling is dat mijn speksteenkachel de woonkamer dient te verwarmen, is er iets dat ik mogelijk vergeet te doen.
In mijn woonkamer heb ik ook vloerverwarming als bij verwarming.
Alvast bedankt voor advies.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

6.3 Openhaardfunctie
Als de temperatuur in de ruimte waar de iSense hangt, de ingestelde temperatuur bereikt,
schakelt de cv uit. Dit kan onwenselijk zijn, bijvoorbeeld wanneer u een open haard aan heeft of
als er veel mensen aanwezig zijn. In zo’n situatie worden de overige ruimtes in huis ook niet meer
verwarmd.
Om de overige ruimten toch te verwarmen kunt u de openhaardfunctie inschakelen, via de knop
Programmakeuze. Daarbij wordt de ingebouwde ruimtevoeler, in de iSense, uitgeschakeld. De
op dat moment heersende cv-watertemperatuur wordt nu gehandhaafd.
Als het in de overige ruimtes te koud of te warm wordt, kunt u daar de ruimtetemperatuur
verhogen of verlagen met draaiknop C op de iSense. De cv-watertemperatuur wordt hierdoor
hoger of lager. Om in deze ruimtes de ruimtetemperatuur verder individueel te regelen, kunt u de
radiatoren voorzien van thermostaatkranen.
.
oftewel, de thermostaat negeert de temperatuur in de ruimte waar de thermostaat hangt, blijft stoken zodat de rest van het huis warm blijft/wordt.
Je moet de temperatuur dan regelen door overal de radiatorkranen goed in te stellen (waar de haard zit dicht, de andere vertrekken voldoende open).

[ Voor 4% gewijzigd door job op 27-01-2017 21:10 ]

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-11 16:21
Beste Job, bedankt voor je info