Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw laptop eigen zaak

Pagina: 1
Acties:

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-11 23:04
Mijn vriendin gaat zzp'er worden (1 dag in de week om te beginnen) en zoekt daarvoor een laptop. Omdat ik wat meer op pc's ben toegespitst vraag ik jullie raad.

Wat ga je met je laptop doen?
Zoals al gemeld voor de zaak, met name tekstverwerking. Het kan in de toekomst voorkomen dat ze nog videoverslag bekijkt/maakt.
Verder mailen, en internetten.

Liever geen Apple, ook geen Chromebook o.i.d.
Dus eigenlijk Windows (10) met office (geen 365).
Dit ook i.v.m. gevoelige informatie (geheimhoudingsplicht) en dus niet in de cloud.

Wat is je budget?
Maximaal 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja dient iedere keer meegenomen te worden. Stroom zit wel in de buurt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeur maar wel een paar wensen (geen harde eisen), hij dient een beetje futureproof te zijn (DDR4, i3/i5, >2 GHz, 1080p, usb 3)
Grafische kaart is wat minder van belang.

Zelf had ik deze al gevonden

pricewatch: HP Pavilion 14-al011nd

Maar mevrouw vind de kleur niet zo (can't blame her). :P :o

Alvast dank _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Aardappel op 27-01-2017 20:01 ]

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Voor € 600,- is er een boel te vinden, wellicht eens hieruit zoeken: categorie: Laptops

Specifiek gelet op:

Numeriek toetsenbord (best handig voor administratieve taken)
IPS Scherm (goed beeld is belangrijk als ze er dus veel achterzit)
Max 2,5Kg (wat al wellicht wat aan de hoge kant is, maar gewicht is wel belangrijk als je veel reist)

Succes

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• GewoonRoy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-11 11:05
Aangezien het toekomstig wellicht gebruikt kan worden voor videobewerking zou ik de I3 van het lijstje strepen.

Verwijderd

GewoonRoy schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:17:
Aangezien het toekomstig wellicht gebruikt kan worden voor videobewerking zou ik de I3 van het lijstje strepen.
Is onzin, i3 xxxxU = i5 xxxxU = i7 xxxxU, oftewel, die U processors in deze serie zijn bijna allemaal hetzelfde, het scheelt hooguit slechts een paar MHz waar je niets van gaat merken.

Anywayz, ik zou wel een 15.6" nemen, dan heb je nog een beetje beeld bij een videoverslag. En dan een Core i3 of i5 processor, het liefst een IPS scherm en het liefst 8GB en tenminste een SSD van 128GB. Dan kom je bij deze uit die dit weekend nog 100 euro goedkoper is dan normaal: pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00KTMH

(en dit is de hele lijst: categorie: Laptops )

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Zorg voor een apparaat met een TPM chip zodat je de harddisk kan versleutelen. Zonder is de actie om niet in de cloud te gaan ook een wassen neus omdat bij diefstal van je laptop (zonder TPM) je data nog beter bloot ligt op straat.

Verder kan je met een i5 prima uit, i3 kan misschien ook nog wel maar ga zeker niet lager. SSD is belangrijk om lekker vlot te kunnen werken zonder lang opstarten en stroperigheid aanvoelen van de laptop.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Aardappel
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Is onzin, i3 xxxxU = i5 xxxxU = i7 xxxxU, oftewel, die U processors in deze serie zijn bijna allemaal hetzelfde, het scheelt hooguit slechts een paar MHz waar je niets van gaat merken.

Anywayz, ik zou wel een 15.6" nemen, dan heb je nog een beetje beeld bij een videoverslag. En dan een Core i3 of i5 processor, het liefst een IPS scherm en het liefst 8GB en tenminste een SSD van 128GB. Dan kom je bij deze uit die dit weekend nog 100 euro goedkoper is dan normaal: pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00KTMH

(en dit is de hele lijst: categorie: Laptops )
Haha, nou het was nogal kort dag en ik hoopte dat ik gisterenavond al wat reacties had gekregen.
Maar vandaag dus inderdaad deze gekocht bij de MM.
_/-\o_

Edit: we waren nog even terug gegaan omdat we 29 euro op de rekening niet konden verklaren. Hebben ze dat er bij geteld voor "startklaar maken" waar ze niets over vertrld hadden. Voor "computer support altijd aan" hebben ze niks gerekend maar óók niks over verteld. Uiteindelijk de 29 euro teruggekregen.
Rare is dat de 29 euro service online niet vermeld wordt, de 79 euro kostende "altijd aan service" is online wel optioneel.

[ Voor 14% gewijzigd door Aardappel op 28-01-2017 16:32 ]

Verwijderd

Ja, bizar, Ik heb dat al meer gelezen hier. Bij sommige mensen was die 29 euro ook niet terug te draaien. Althans, dat zei de MM. Lekker verdiend, computer aanzetten, 29 euro. Want het lijkt me dat je zelf nog wel je naam in Windows mag invullen, of hebben ze dat dan ook gedaan? En dat scherm zie je al na een paar seconden, dus eigenlijk doen ze er helemaal niets voor, de MM. Nou ja, weer een reden naast je retourrecht zonder opgaaf van reden om de boel online te kopen, ook al sta je in een filiaal van de MM zelf op dat moment. :) Succes met de laptop! :) Ik heb hem zelf ook, maar dan de 17", ook op mijn eigen zaak. :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gé Brander schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:47:
Zorg voor een apparaat met een TPM chip zodat je de harddisk kan versleutelen. Zonder is de actie om niet in de cloud te gaan ook een wassen neus omdat bij diefstal van je laptop (zonder TPM) je data nog beter bloot ligt op straat.

Verder kan je met een i5 prima uit, i3 kan misschien ook nog wel maar ga zeker niet lager. SSD is belangrijk om lekker vlot te kunnen werken zonder lang opstarten en stroperigheid aanvoelen van de laptop.
Zijn er voor een budget van € 600 laptops met TPM te vinden?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

downtime schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:39:
[...]

Zijn er voor een budget van € 600 laptops met TPM te vinden?
Goede vraag, maar het een niet doen vanwege die redenen en dan rondlopen met de data op een onveilige laptop is los om oud ijzer in mijn beleving.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:32:
[...]

Het scheelt 30% in performance tussen een i3 xxxxU en een i7 xxxxU. Dat ga je echt wel merken.

http://www.notebookcheck....o_mhz=1&cores=1&threads=1

De i3 6100U draait op 2.3 Ghz en de i7 van 2.5 tot 3.1 Ghz, dat is 800 Mhz verschil max (35%).
Het verschil tussen een normale i3 en i7 is aanzienlijk kleiner. Dat komt omdat de kloksnelheid van de i3 dan een stuk hoger ligt.

Het verschil is wel kleiner geworden, de afgelopen jaren omdat de basisclocksnelheid van de chips steeds hoger is geworden. De Turbo speelt daarom steeds een minder grote rol.

Het is belangrijker te kijken naar een U, H, of Q-processor. Een i3 7100H (3 Ghz) is namelijk bijna even snel als een i5 7300U (tot 3.1 Ghz) of i7 7500U (tot 3.5 Ghz.)
Gé Brander schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:47:

Wat is hier het voordeel voor TPM trouwens? Is het encrypten van de hdd/ssd met Bitlocker of TrueCrypt niet voldoende?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Bitlocker maakt gebruik van TPM voor de os schijf, truecrypt kan ook.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
White Feather schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:47:
Wat is hier het voordeel voor TPM trouwens? Is het encrypten van de hdd/ssd met Bitlocker of TrueCrypt niet voldoende?
Een TPM is geen vereiste voor Bitlocker, maar geeft wel een betere ervaring naar mijn mening. Zonder TPM moet je de bootsector/bootloader ontgrendelen met een extra wachtwoord of middels een speciaal gemaakte USB stick. Met TPM kan de computer meteen starten. De TPM zal ook opstarten blokkeren als het lijkt dat er gerommeld is met de encryptie. Dan moet je een speciale recovery sleutel invoeren om de computer weer te starten.

TrueCypt zou ik niet adviseren, dit pakket wordt al geruime tijd niet meer onderhouden.

Wat betreft de hele CPU discussie, voor kantoortaken zal alles eigenlijk voldoen. Een i3 volstaat, ik denk dat een SSD en genoeg werkgeheugen dan belangrijker zijn en een prettigere gebruikerservaring zullen geven.

Een zakelijk model is denk ik wel te adviseren. Je hebt dan de eerdergenoemde TPM en ook Windows 10 Pro zodat je Bitlocker kan gebruiken. Helaas is het budget wel erg krap. Deze Probook is 75 euro boven budget: pricewatch: HP ProBook 450 G4 Y8B39ET maar bevat wel alle zakelijke features.

• Aardappel
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:37:
Ja, bizar, Ik heb dat al meer gelezen hier. Bij sommige mensen was die 29 euro ook niet terug te draaien. Althans, dat zei de MM. Lekker verdiend, computer aanzetten, 29 euro. Want het lijkt me dat je zelf nog wel je naam in Windows mag invullen, of hebben ze dat dan ook gedaan? En dat scherm zie je al na een paar seconden, dus eigenlijk doen ze er helemaal niets voor, de MM. Nou ja, weer een reden naast je retourrecht zonder opgaaf van reden om de boel online te kopen, ook al sta je in een filiaal van de MM zelf op dat moment. :) Succes met de laptop! :) Ik heb hem zelf ook, maar dan de 17", ook op mijn eigen zaak. :)
Nee was gewoon opstarten en gaan, inlog was "gebruiker".
Prijs stond trouwes onderop de doos en niet in het zicht.
Je mag dan wel na een jaar terug voor wat service, die service is dat ze 'm even nakijken of alles nog goed draait :') de buitenkant schoonmaken (doekje en een blaasje van de compressor denk ik), en hoe je 'm het best kunt onderhouden (een infoblaadje dus). Is mij geen 29 euro waard.

Overige posters ook bedankt.
Ik zal me nog eens verdiepen in encryptie. _/-\o_

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 15:26
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:37:
Ik heb hem zelf ook, maar dan de 17", ook op mijn eigen zaak. :)
Welke is dat dan, want pricewatch kent geen Lenovo Ideapad 510 in 17"?

Ik zoek namelijk al een tijd een degelijke 17".

Nou heb ik wel eisen die het moeilijk maken want te dikke CU/GPU is overbodig, maar IPS 1080P mat scherm en degelijk keyboard zijn weer wel belangrijk,dus weinig keus.

Verwijderd

donaldk schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:32:
Welke is dat dan, want pricewatch kent geen Lenovo Ideapad 510 in 17"?

Ik zoek namelijk al een tijd een degelijke 17".

Nou heb ik wel eisen die het moeilijk maken want te dikke CU/GPU is overbodig, maar IPS 1080P mat scherm en degelijk keyboard zijn weer wel belangrijk,dus weinig keus.
Is alweer bijna 1,75 jaar geleden inmiddels, merk ik nu. Het is deze: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z70-80 80FG00HWNX

Hier http://www.norrod.nl/search.aspx?tn_q=z70-80 te krijgen voor € 629,- maar daar staat vreemd genoeg bij dat het een glanzend scherm is, maar die van mij heeft toch echt een mat IPS scherm. Dat was voor mij namelijk ook een eis. Ik denk dat het er daar gewoon verkeerd bij staat. Wel een i7 ook wel handig. En zelf een SSD erin zetten, ik heb gewoon een 2,5" SATA SSD erin gezet en hij start in 5 seconden op. Zo snel heb ik het nog niet gezien, ook niet in andere laptops met een m2 SSD erin die meestal rond de 10-15 seconden zaten.

Het is een erg fijne laptop, lekker plat, hij past makkelijk in mijn rugzak. En superstil, de fan is niet aan bij typewerk zoals nu. En de accu is eenvoudig uitneembaar. Dat zie je ook bijna niet meer.

Zo, nu genoeg reclame. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 14:41 ]

• donaldk
Mooi zo die heb ik in de winkelwagen staan bij MM voor 743 en nog wat, is enige die hem nog heeft, nou ja azerty maar dan 90 euro meer. Helaas vorige aanbieding op 23 november ergens (waar dat laat grafiek op pricewatch nooit zien. Hij was toen een dag 698 euro.

Het is inderdaad een 2015 model. IPS scherm, mat? Er is weinig over deze machine te vinden.zelfs notebook check kent hem niet. Of tegenstrijdige info Notebook check externe review overviewlijstje zegt glossy:yes en de review zegt nice matte display;-). Sommigen zeggen niks, anderen ips en mm zegt tft-lcd.

Heel verwarrend inderdaad.

Zit geen dvd meer in zie ik.

Die Norrod (is inmiddels Paradigit Groningen toch?) Vond ik nergens, maar ze bieden ze aan als z70 80 en niet volledig model nummer dus google vond ze ook niet.

Het is dan ook een ander model, 80FG002WNX-AN-1, met 1TB, i7U en wel een DVD drive.

Een grote maar is Outlet model en window 8.1 in plaats van 10.

En ook geen paypal boven de 250 euro.

Hmm what to do, MM verkoopt vandaag uit, geen enkele winkel kan nog bestellen bij Lenovo.

De Y700 had last van edgebleeding (pas 999 bij BCC voor i7u) de Y70 niet, hopelijk geldt dat ook voor de Z70.

Verwijderd

Hier ook goede reviews over het beeldscherm: https://www.laptopshop.nl...ad-z70-80-80fg00h8nx.html

Het is echt een mat IPS beeldscherm wat ik heb. Ziet er schitterend uit. Ik merk geen bleeding. Er zit hier ook een DVD-speler in. 14 april 2015 gekocht op Lenovo.nl waar ook IPS scherm bij stond. Product: 80FG002VNX Lenovo Z70-80 - i5- 1TB - N15S-GT DDR3L 2G

Ja, Norrod = Paradigit. Je kan ze beter niet emailen, want een mailtje terug duurt 2 dagen. Misschien werkt de chat vandaag? Scheelt toch aardig wat poen.

Windows 8 is geen enkel probleem. Er zijn dacht ik nog manieren om die toch gratis up te daten naar Windows 10. Iemand zei dat hier een keer, ik weet niet hoe, want ik dacht zelf dat dat alleen tot juli vorig jaar kon. Desnoods voor 19 euro een nieuwe Windows 10 Pro kopen. Dan heb je meteen ook je key. En Pro ipv Home. Je moet toch een schone install doen als je de SSD erin zet. Als je kan upgraden: wel eerst via de HDD nog Windows 10 activeren. En dan HDD omwisselen voor SSD en Windows 10 weer installeren, dan zit die key nog in het 'geheugen'.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 15:49 ]

• donaldk
PP zo frustrerend, kan niet zelf bepalen van welk saldo ze pakken, ook al verander je primair instelling. PP is de grootste bagger, maar der is niks anders. Maar transactie geweigerd, want Paradigit accepteerd alleen pp tot €250. Daarboven kost het ze blijkbaar te veel.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

donaldk schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:26:
PP zo frustrerend, kan niet zelf bepalen van welk saldo ze pakken, ook al verander je primair instelling. PP is de grootste bagger, maar der is niks anders. Maar transactie geweigerd, want Paradigit accepteerd alleen pp tot €250. Daarboven kost het ze blijkbaar te veel.
Wat is er mis met iDeal?

Trein?

Verwijderd

Ja PP kost ze iets van 4%. Als ik zelf een online winkel zou hebben zou ik de prijs gewoon maal 1,04 doen bij PP betalingen. :) Maar gelukkig bestaat er ook nog zoiets als iDeal. Retourrecht heb je toch.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:43:
Ja PP kost ze iets van 4%. Als ik zelf een online winkel zou hebben zou ik de prijs gewoon maal 1,04 doen bij PP betalingen. :) Maar gelukkig bestaat er ook nog zoiets als iDeal. Retourrecht heb je toch.
Paradigit lijk me geen oplichterssite.
Het grootste nadeel van iDeal is dat de bank en jij als koper geen geld kan terugstorten. Alleen de verkoper kan dat doen. 8)7 Dus je kan lekker gaan oplichten als verkoper.

Trein?

Verwijderd

MedionAkoya schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:46:
Paradigit lijk me geen oplichterssite.
Het grootste nadeel van iDeal is dat de bank en jij als koper geen geld kan terugstorten. Alleen de verkoper kan dat doen. 8)7 Dus je kan lekker gaan oplichten als verkoper.
Deze uitleg had je misschien beter effe bij je eigen zin over iDeal erbij kunnen zetten? Wat dat is meer een algemeen verhaal over iDeal wat niet echt met mijn post te maken heeft. En gelukkig is een iDeal transactie niet terug te draaien. Als verkoper zou ik zelf niets anders accepteren.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 14:55 ]

• donaldk
Ja dat en ik heb geen iDeal. Rabobank verkondigde een jaar geleden luid dat ze de kosten van de betaalrekening flink zouden verlagen, nou niet dus en afgelopen week bij de afschriften de mededeling dat ze de prijs weer iets omhoog gooien. Die paar overschrijvingen gooi ik wel in de bus, de rest gaat via automatische incasso. Daarvoor ga ik niet nog meer betalen. Alleen om de bank te horen zeggen; 'eigen schuld dikke bult' als de rekening geplunderd is.

Is er eigenlijk een topic over zaken als bitcoin en dergelijke electronische betaalmogelijkheden, om hier niet te veel off-topic te gaan?.

• donaldk
Wel heel vreemd als de 'nog een op voorraad' besteld is, staat er daarna nog steeds; 'nog een op voorraad'. En ik zie nog steeds een 1 in de winkelwagen.

Edit: nu na nog een extra harde refresh staat er netjes: ! Maximaal 0 stuk(s) beschikbaar in het magazijn. Dus alles gaat heel netjes.

Ik ben benieuwd hoe nieuw 'nieuw' is. Lenovo heeft geen vervangende serie, enkel Thinkpads met HD IPS scherm en die kosten 2400 en 3200 euro in de eigen shop.

Als eenpitter zoek je een goed scherm en goed keyboard en voor hele dag werken ook een niet te klein scherm. 17" is toch wel minimum. De 14"/15" CRT dagen zijn gelukkig voorbij. Nou voor onderweg nog een (liefst) windows tablet...

[ Voor 12% gewijzigd door donaldk op 30-01-2017 21:52 ]

Pagina: 1