Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordakoes
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2023
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe Seagate externe hardeschijf (1TB) gekocht. Ik denk dat ik hier zelf een probleem mee heb veroorzaakt met de volgende oorzaak: Toen ik de schijf kreeg herkende mijn laptop hem niet direct. Waardoor ik naar ''partities op harde schijf maken en formatteren" ben gegaan. En de schijf een pad heb toegewezen (/:D).

Hierna begon de laptop opeens met drivers installeren, daarna hoorde ik de geluidjes dat de schijf was verbonden, losgekoppeld, verbonden, losgekoppeld etc.

Later heb ik de schijf aan mijn vaste pc gehangen, even gewacht op de drivers en alles werkt prima op mijn vaste pc.

Het resultaat van mijn 'fout' is dat ik de schijf nu niet goed kan gebruiken op mijn laptop, de schijf wordt wel gevonden en lijkt ook te werken maar wordt zonder waarschuwing gewoon uitgeworpen met als resultaat dat bijvoorbeeld een film die ik afspeel stopt etc.

Nu mijn vraag: Hoe kan ik deze stomme fout oplossen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:30
Heeft je laptop wel een USB-3-aansluiting? Mijn ervarng is dat het wel kán werken met USB-2, maar dat het ook vaak ook net niet werkt met als gevolg dat de schijf om de harverklap uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

http://windowsreport.com/seagat-hard-drive-windows-10/

Dat hier boven of de USB drivers verwijderen en opnieuw scannen voor hardware? :-)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordakoes
hcQd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:52:
Heeft je laptop wel een USB-3-aansluiting? Mijn ervarng is dat het wel kán werken met USB-2, maar dat het ook vaak ook net niet werkt met als gevolg dat de schijf om de harverklap uitvalt.
De laptop beschikt over een USB-3 aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordakoes
Slavy schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:53:
http://windowsreport.com/seagat-hard-drive-windows-10/

Dat hier boven of de USB drivers verwijderen en opnieuw scannen voor hardware? :-)
Ga ik proberen! Ik heb zojuist bij ''apparaatbeheer'' gezocht maar geen drivers gevonden voor de schijf. Ga zo eens googlen of deze ergens onder een andere naam zijn geinstalleerd die me niet gelijk zou opvallen.

Ik zal ook de pagina die je hebt gelinkt even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hij zal onder je USB drivers moeten staan of onder Schijfstations in Apparaat beheer, zet eventueel verborgen apparaten ook aan :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05 11:17
Krijg je schijf wel genoeg stroom als hij af en toe uitvalt?
Pagina: 1