Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 17:02

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/475/32554775435_44ac4b002e_b.jpg

Op zondag 26 februari is het weer zover en worden, voor de 89e keer, de Oscars uitgereikt in het Dobly Theatre in Hollywood.

Voor de eerste keer sinds hele lange tijd wordt de Oscaruitreiking uitgezonden op een Nederlandse zender die niet achter een decoder schuil gaat, Net5 zal live verslag doen.

Voor Nederland is het leuk dat Michael Dudok de Wit is genomineerd in de categorie Beste animatiefilm met zijn The Red Turtle.
Verder is Isabelle Huppert genomineerd voor Beste actrice voor haar rol in de Paul Verhoeven film Elle.

grootste kanshebber is La La Land met 14 nominaties!

Dit jaar is Jimmy Kimmel de host.

Best Picture
Arrival
Fences
Hacksaw Ridge
Hell Or High Water
Hidden Figures
La La Land
Lion
Manchester By The Sea
Moonlight

Directing
Arrival - Denis Villeneuve
Hacksaw Ridge - Mel Gibson
La La Land - Damien Chazelle
Manchester By The Sea - Kenneth Lonergan
Moonlight - Barry Jenkins

Actress In A Leading Role
Isabelle Huppert - Elle
Ruth Negga - Loving
Natalie Portman - Jackie
Emma Stone - La La Land
Meryl Streep - Florence Foster Jenkins

Actress In A Supporting Role
Viola Davis - Fences
Naomie Harris - Moonlight
Nicole Kidman - Lion
Octavia Spencer - Hidden Figures
Michelle Williams - Manchester By The Sea

Actor In A Leading Role
Casey Affleck - Manchester By The Sea
Andrew Garfield - Hacksaw Ridge
Ryan Gosling - La La Land
Viggo Mortensen - Captain Fantastic
Denzel Washington - Fences

Actor In A Supporting Role
Mahershala Ali - Moonlight
Jeff Bridges - Hell Or High Water
Lucas Hedges - Manchester By The Sea
Dev Patel - Lion
Michael Shannon - Nocturnal Animals

Animated Feature Film
Kubo And The Two Strings
Moana
My Life As A Zucchini
The Red Turtle
Zootopia

Cinematography
Arrival
La La Land
Lion
Moonlight
Silence

[b]Costume Design[b/]
Allied
Fantastic Beasts And Where To Find Them
Florence Foster Jenkins
Jackie
La La Land

Documentary (Feature)
Fire At Sea
I Am Not Your Negro
Life, Animated
O.J.: Made In America
13th

Documentary (Short Subject)
Extremis
4.1 Miles
Joe's Violin
Watani: My Homeland
The White Helmets

Film Editing
Arrival
Hacksaw Ridge
Hell Or High Water
La La Land
Moonlight

Foreign Language Film
Land Of Mine - Denmark
A Man Called Ove - Sweden
The Salesman - Iran
Tanna - Australia
Toni Erdmann - Germany

Makeup And Hairstyling
A Man Called Ove
Star Trek Beyond
Suicide Squad

Music (Original Score)
Jackie - Mica Levi
La La Land - Justin Hurwitz
Lion - Dustin O'Halloran And Hauschka
Moonlight - Nicholas Britell
Passengers - Thomas Newman

Music (Original Song)
Audition (The Fools Who Dream) - La La Land
Can't Stop The Feeling - Trolls
City Of Stars - La La Land
The Empty Chair - Jim: The James Foley Story
How Far I'll Go - Moana

Production Design
Arrival
Fantastic Beasts And Where To Find Them
Hail, Caesar!
La La Land
Passengers

Short Film (Animated)
Blind Vaysha
Borrowed Time
Pear Cider And Cigarettes
Pearl
Piper

Short Film (Live Action)
Ennemis Intérieurs
La Femme Et Le Tgv
Silent Nights
Sing
Timecode

Sound Editing
Arrival
Deepwater Horizon
Hacksaw Ridge
La La Land
Sully

Sound Mixing
Arrival
Hacksaw Ridge
La La Land
Rogue One: A Star Wars Story
13 Hours: The Secret Soldiers Of Benghazi

Visual Effects
Deepwater Horizon
Doctor Strange
The Jungle Book
Kubo And The Two Strings
Rogue One: A Star Wars Story

Adapted Screenplay
Arrival
Fences
Hidden Figures
Lion
Moonlight

Original Screenplay
Hell Or High Water
La La Land
The Lobster
Manchester By The Sea
20th Century Women

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:57
Geen interesse in de Oscars hier? Ik hoop er dit weekend nog een aantal te zien om een goed oordeel te kunnen vellen :)

Belangrijkste ervaringen tot nu: de hype rondom Lala land vat ik niet. Ja, het is allemaal netjes en mooi gemaakt en Emma Stone is fijn om naar te kijken. Maar ik mis toch dat stukje extra wat een film echt supergoed maakt. Ik wil geraakt worden door een film, of je naar de keel gegrepen wordt door de spanning of dat je moet janken maakt niet uit.

Dan had ik meer met bijvoorbeeld Captain Fantastic en ik ben erg benieuwd naar Manchester by the Sea en Loving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:49
Zeker wel! Leuk dat het nu wordt uitgezonden :) alleen 's nachts gaat het voor mij niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verbaast me dat er hier niets over staat. Ik keek even naar de video bij de NOS en verbaasde me over het feit dat k nergens de categorie zag staan. Pas toen de camera het dichtst ingezoomde beeld liet zien zag ik dat in hele kleine cursieve 'script' letters onderaan de categorie "Best Picture" staat vermeld.

http://nos.nl/artikel/216...an-tijdens-de-oscars.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9AJBRsy2xMCYNDfxdRLU0Ddy/medium.png

Hoe dom is dat? :F

Blijkbaar zou een 'alternatieve' kaart van een andere categorie aan de presentatoren zijn gegeven die niet gezien hebben dat het een kaart van de verkeerde categorie was.

Dat zet je toch ook met grote letters bovenaan de kaart? Te meer daar de mensen die het moeten voorlezen al wat ouder kunnen zijn en wel een leesbril kunnen gebruiken die ze uit ijdelheid dan weer liever niet willen opzetten zodat priegellettertjes helemáál makkelijk over het hoofd worden gezien. Belangrijke zaken staan ook niet onderaan een papiertje weggemoffeld maar horen luid en duidelijk bovenaan te staan.

'Iets' zegt me dat ze dit volgend jaar wel een beetje veranderd zullen hebben. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-02-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CaptJackSparrow schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:45:
Dat zet je toch ook met grote letters bovenaan de kaart? Te meer daar de mensen die het moeten voorlezen al wat ouder kunnen zijn en wel een leesbril kunnen gebruiken die ze uit ijdelheid dan weer iever niet willen opzetten zodat priegellettertjes helemáál makkelijk over het hoofd worden gezien. Belangrijke zaken staan ook niet onderaan een papiertje weggemoffeld maar horen luid en duidelijk bovenaan te staan.

'Iets' zegt me dat ze dit volgend jaar wel een beetje veranderd zullen hebben. ;)
Ik zie zo voor me dat het er ooit wel groot op stond, maar iedere paar jaar bepaalde mensen riepen dat het wel kleiner en mooier kon. Tot het dus een keer fout gaat...

Volgend jaar inderdaad vast een eigen kleurcodering of zo voor die 80-jarige ogen. En dan gaat het fout wegens kleurenblindheid :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

F_J_K schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:04:
Ik zie zo voor me dat het er ooit wel groot op stond, maar iedere paar jaar bepaalde mensen riepen dat het wel kleiner en mooier kon. Tot het dus een keer fout gaat...
Het is ook een voortdurende ergernis van mij dat er zó vaak veel te veel prioriteit wordt gegeven aan 'diezijn' boven functionaliteit. :X

Ja natuurlijk mag een oorkonde of een wenskaart in een fraai lettertype geschreven worden. Die tekst wordt niet LIVE EN ZONDER VOORBEREIDING VOOR EEN PUBLIEK VAN TIG MILJOENEN MENSEN VOORGELEZEN. Dat laatste feit maakt dat de functionaliteit dat de INFORMATIE die op het papier staat correct moet worden overgebracht absoluut eenzaam helemaal bovenaan de lijst met prioriteiten behoort te staan en dat ALLE andere overwegingen daar volstrekt ondergeschikt aan behoren te zijn.

Maar dat snapt dat diezijnvolkje dus heel erg onvoldoende. |:(

Begrijp me niet verkeerd. Vormgeving kan heel knap en fraai gedaan zijn en zeker een waardevolle bijdrage leveren, maar... zolang het de functionaliteit van een gebruiksvoorwerp maar niet (noemenswaardig) aantast. Daarbij speelt natuurlijk mee hoe frequent het voorwerp gebruikt wordt. Een smartphone gebruik je wat vaker dan een kurkentrekker dus bij die laatste mag wat meer functionaliteit opgeofferd worden voor een fraaie vormgeving.

[ Voor 11% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-02-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Warren Beatty had wel degelijk door dat het niet de juiste kaart was, dat is duidelijk te zien aan zijn reactie. Hij twijfelt heel lang, laat de kaart zien aan Faye Dunaway en die roept La La Land uit tot winnaar.

De producent van La La Land ging er overigens heel goed mee om :) Wat een lullig moment voor alle betrokkenen...

Verder was het een leuke Oscarnacht. Jimmy Kimmel was meer dan prima als host (enkel de grap met een buslading toeristen werkte niet) en ik had uiteindelijk 18 categorieën goed voorspeld.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik vond het vooral lullig voor Warren Beatty.
Hij krijgt de enveloppe toegespeeld en daarna nog even: "I blame Warren".

Beschamend.

Maar goed ik heb er niet zo veel mee, er werd ook een aantal keer teruggegrepen op het commentaar van vorig jaar (dat het racistisch zou zijn, omdat alleen blanken zouden winnen).
Door dat gezeik kreeg ik eigenlijk als kijker alleen maar het idee dat het Moonlight is geworden als goedmakertje voor het commentaar van vorig jaar. Slechte zaak, heb de film nooit gezien, maar de voorstukjes waren niet zo sterk als bij de anderen.

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1