NAS voor thuis

Pagina: 1
Acties:

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Mannen,

Heel simpel. Ik zoek een leuke, goede NAS voor thuis.
Budget ±€450,- maar daar moeten de schijven wel bij zitten (of los erbij bestellen natuurlijk).

Minimale gewenste opslag is toch wel 4 TB.

Voorkeur? Niet echt een keiharde voorkeur. Ik heb in het verleden met wat Netgear ReadyNAS'en gewerkt, en ook met wat Synology NAS'en maar ik heb geen keiharde voorkeur.

De reden waarom ik het vraag is omdat ik de laatste tijd niet echt meer bezig ben met de hardware.
Dingetjes als Link Aggregation zou wel fijn zijn met het oog op de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door EricNL op 27-01-2017 17:19 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-02 14:14
Dan zou ik voor een DS214+ van Synology gaan. Is wat ouder, maar is qua snelheid een prima NAS. Zitten tevens twee LAN-poorten op voor LAG. Wanneer je goedkopere schijven van 4TB á €130,- per stuk pakt blijf je precies binnen je budget. Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Seagate schijven en zweer ik bij WD Red schijven, maar die zijn duurder. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Beunhaas91 op 27-01-2017 17:45 ]

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Beunhaas91 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:44:
Dan zou ik voor een DS214+ van Synology gaan. Is wat ouder, maar is qua snelheid een prima NAS. Zitten tevens twee LAN-poorten op voor LAG. Wanneer je goedkopere schijven van 4TB á €130,- per stuk pakt blijf je precies binnen je budget. Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Seagate schijven en zweer ik bij WD Red schijven, maar die zijn duurder. :)
En wat is dan verstandig m.b.t. de schijven. 2x 4 TB WD Reds is net iets te prijzig. SHR raid van Synology lijkt me gewoon het verstandigst want ik wil met deze data geen risico's lopen.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-02 14:14
Je kunt ook de WD Blue's pakken. Niet de allersnelste schijven op de markt, maar wel betrouwbaar in mijn ogen. In ieder geval voor 't geld. :)