Arg t-bird 1333 met serieus hitte probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
ok hier is mijn probleem.

Ik bezit een msi 6330 k7t turbo mobo, in combo met een t-bird 1333, volcano II, een koperen shim, wat artic silver,1 delta 60x60 case fan (direct op de proc gericht, 1 agp kaart, 2 pci kaarten in een standaard kast met een codegen voeding van 300 watt.

welnu ik zet mijn peeceetje aan en blam 57 graadjes boven het vriespunt in celcius gemeten.. dit is idle dames en heren, dan heb ik dus nog geen scheet gelaten over dit systeempje.

voordat ik bijzonder veel geld in een waterkoeling of erger nog in een vapochill barebone ga steken iemand een idee???

oh ja hij staat in een kamer van 3.3 bij 3 mtr met een omgevings temperatuur van 24 graden (ietwat hoog ik weet het)

Sinlath | Opinions may contain latency

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
hier idem dito, 59 graden, begrijp niet wat er aan de hand is heb er geen shim tussen.

wat is je serienummer?

• Sinlath
van de proc, mobo of ..?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 11:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Niet teveel artic silver gebruikt?

• Sinlath
eh nee niet echt gewoon dunnetjes, een druppeltje zeg maar..

Verwijderd

Ik heb voor mijn Amd Athlon 1ghz een 1,2ghz gehad.
Die werd na 2 minuuten meer dan 100 [img]grade.http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frown.gif[/img]
En het bleef maar stijgen, elke seconde ging het omhoog.
Toen rap naar de winken en hem geruild voor een 1ghz en het overige bedrag terug.

Nu draai ik met 47 [img]graden.http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif[/img]

• Sinlath
das geen oplossing das weglopen voor het probleem.. ik moet en zal dat ding onder de 45 graden krijgen.

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

Heb nog een silverado voor je te koop. 8-)

In tegenstelling tot signature nog ongebruikt.

Verwijderd

TB 900 9*100 63 graden.
Afgelopen dinsdag was hij 69 graden.Buiten was het toen 28 graden.
Klopt dit eigenlijk wel, en kan dit erg veel kwaad?
Tot op heden nog geen problemen er mee gehad.

Verwijderd

Ik heb ook een Dondervogeltje 1000 (@1100 momenteel) maar die wordt ook zo verschrikkelijk-gloeiend-verglaasd-heet

maar na wat geknutseld te hebben met de airflow lukt het me om eem max stressed op 63 graadjes te krijgen -------> gevolg f16 onder mijn buro :r

• Sinlath
ok aan een ieder met een hitte probleem.. een emmer water helpt niet. :(

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MSI heeft een foutje in het K7T Turbo bord. Probeer de Vcore maar eens omlaag te krijgen. Die staat altijd te hoog en dat is niet te veranderen. balen dus.

• Sinlath
hrmm MSI maar ff mailen dus |:(

Verwijderd

Ik heb hier ook een MSI K7T met athlon 1333

Idle loop ie naar de 60C / 70C
En als ik koe draai rent ie naar de 99C :)

Ja ja...een :)

De temp sensor voor de processor zit in het midden van de socket...ACHTER je processor...
Aangezien daar geen lucht circuleert hoopt de warmte daar lekker op :(

Met de rest van m'n kast op +/- 30C geloof ik het allemaal wel....hij doet het in iedergeval nog steeds.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Dit is een "normale" temp op een turbo mobo :?; Mijn tb 900@1000, wordt 72°C met koe.

• Sinlath
de oplossing is nabij na enkele luttlele seconden van het versturen van het mailtje kreeg ik al antwoord (is dit normaal ???? :? )

er staat een stukje over een bios update en de niet aan te passen vcore die bij mij overigens 1,85 is.

http://www.msi.com.tw/support/bios/mainboard/6xxx/6330/6330.htm

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Voel eens met de hand aan je koeler. Als je die gewoon aan kan raken is het goed, want dan is ie iig geen 70 graden (met 70 graden schreeuw je AUW)

Verwijderd

Idle 47
Stressed 55
V-core 1,73 gemeten.

Koeling = Silverado.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
mijn 1.4 ghz is 42.3 graden, en dan loop ik een beetje in windows te klooien met 5 vensters. En ik m`n voltage hoger dan nodig: volgens Sisi Soft Sandra op 1.84 volt.

Er zit trouwens wel een Noise Control Silverado op. Goede en stille koeler hoor...

• Sinlath
ok bois ge-update en nu op 1,79vcore 55 graden idle. wat is het risico als ik de vcore op 1,55 zet?

• _mARCO_
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Met dit benauwde weer en mijn Silverado op 8 volt wordt mijn cpu zo'n 61 graden, met een case temp van 32 graden. Config: zie sig. Vcore is gemeten in MSI PC Alert.

sigloos

• Sinlath
vcore 1.63, 50 graden idle.. heh we zijn aan het zakken, volgens sisoft en mbm 5.0 draait ie op 1332 mhz.. best netjes

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 21:22
Op maandag 02 juli 2001 20:12 schreef Sinlath het volgende:
van de proc, mobo of ..?
van de proc.

Verwijderd

Ik heb de vcore nu op 1.71 volt staan & hij staat nu "keurig" op 57 graden te joekelen. Nou ja beter dan die 62 graden, toch :?

• winnubst
  • Laatst online: 04-07 14:25
Nu geeft mbm 5 35 graden aan. Bij spellen enzo word het toch wel wat hoger (52 ofzo)
proc is 1333 en koeler is er een van taisol.

• Sinlath
serie nummer proc Y6339540124

AYHJA core.

overigens na het plaatsen van een enermax 350 watt voeding en twee extra case fans nu op 41 idle en 46 stressed lijkt me toch wel redelijk

Verwijderd

hoi,
mijne is nu 52 graden...met core op 1.6 volt.

ik heb 2 fannetjes op e PU. 1 iceberg, en een fan daar half overheen gemonteerd, zeg maar in de richting van de videokaart. Dat scheelt 5 graden...ik denk dat daar ergens de temperatuur registratie zit...

Stressed blijf ik nu onder de 60 graden...en dat is lang geleden !

Als het straks wat kouder is kan ik eventueel de core weer wat ophogen (1.7 volt is aanbevolen door AMD)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Mijn TB 1200 met AXIA core is nu stressed 45C..
Gisteren was dit wel ff anders, toen was ie stressed 61(!)! Heb toen een extra ventilator op de proc gericht met dit als resultaat (oja, de kast staat nu open)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Sinlath
wel grappig dat het verschil zo groot is bij iedereen en ik em stressed niet hoger krijg dan 5 graden verschil.

Verwijderd

Op werk zelfde probleem gehad met een nieuw systeem, MSI Turbo met TB 1333.
Met een Coolermaster EP5-6I11 liep dat ding na een paar rondjes 3DMark vast, op 1000 liep ie stabiel.
Daarna met een Volcano II geprobeerd, exact hetzelfde, dat ding koelt geen ruk beter als die Coolermaster.
Nu op een Abit KT7A gepropt, waarop ie wel stabiel loopt.

Mijn eigen CPU wordt op 1200 stressed 40 graden, op 1400@1,85V wordt ie 49 graden

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 20:37 schreef Sinlath het volgende:
wel grappig dat het verschil zo groot is bij iedereen en ik em stressed niet hoger krijg dan 5 graden verschil.
Is grappig, maar ook logisch.
Voorbeeldjes (allemaal met een Taisol koeler, idle/stressed temp, omgevingstemp van 25, geen xtra fans o.i.d. en standaard voeding, Aopen AK73proA):
- TB900 ARGA core: 60/65 graden
- TB1000 AXIA core: 40/47 graden
- TB1333 AXIA core: 45/52 graden
- TB1400 AY?? core: 60/67 graden

Raar is het dus dat die nieuwste core meer warmte ontwikkeld dan een AXIA :?

Nog een belangrijk putn is dat bijv. een Asus A7V133 of een ABit KT7A de proc wat meer voltage voeren, waardoor ie warmer wordt.
Een tweede belangrijke factor is de videokaart: Zet bijv. een GFI DDR onder een 1400Mhz TB en je hebt een leuke straalkachel :)

Verwijderd

Mijn t-bird 1200 gisteren gekregen heeft core 0 van 1,84 volt, temp van mobo is nu 32 Gr., temp cpu volgens mbm 57 gr. Na 10 min springt de ventilator van de voeding aan (A-OPEN, 300W) kamertemp nu 29 gr.

1. met hoeveel kan ik het voltage verlagen?
2. hebben meer mensen last van een koelingsventilator die veel lawaai maaakt, wat is hier tegn te doen?
3. zijn genoemde temperaturen (ab) normaal, wat zijn de gevolgen?

• The Source
  • Laatst online: 19:58
Op maandag 02 juli 2001 20:36 schreef rbrand2 het volgende:
TB 900 9*100 63 graden.
Afgelopen dinsdag was hij 69 graden.Buiten was het toen 28 graden.
Klopt dit eigenlijk wel, en kan dit erg veel kwaad?
Tot op heden nog geen problemen er mee gehad.
Introduceert me allemaal niks zolang je maar het icon jat van iemand anders en niet dat van mij!

De naam van je icon is zelfs nog gelijk aan mijn nick

Verwijderd

Mijn dondervogel 1,2 draait met mijn Super }:O Pep66T van Alpha stressed 42/43 graden!!!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Stressed : 51 a 53 graden (ligt aan de zon)
Idle weet ik niet precies 39 geloof ik.

Config zie sig.
Vcore op 1,825
en een Globalwin WBK 38 koeler.

Verwijderd

Ik heb het sterke vermoeden dat je PC helemaal niet idle is. Voor full load is het een redelijk normale temp.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Veel fannetjes, evt je koeler laten honen bij een lokale ijzerboer en een hele dure koeler kopen.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

star-saber

Ryzen

kzit hier met TB1.4
idle 35
stressed 41

met het warme weer werd ie 3 graadjes warmer

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Nou... de t-birds op het werk hier lopen rond de 68 graden stressed, en dan worden ze ook voor de volle 100% belast, denk dat thermaltake niet van je-dat koelers maakt...

(met name die orbs's: berg herrie, koelt een beetje)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Als je cpu zo wamr wordt zit je koeler volgens mij gewoon niet goed.....anders kunnen de resultaten niet zo verschillen!

Die thermaltake koelers kunnen nogal makkelijk een beetje scheef zitten!

Is maar een idee

A.

Verwijderd

De mijne wordt maar 51 graden met een kast temp van 26 graden.
En dit is een 1200@1333.
Dus ik snap niet hoe jullie processors zo warm kunnen worden.

• ukie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:11
Hmmm valt wel mee mijn cpu word maar 41 graden.
En dat met seti [ful load dus].

noctua d15 g2 be quiet 850 dark power 14 voeding asus 5080 astral motu ultra lite mk5 audio kaart seagate 530r 1tb m2 ssd samsung sm863 960 gb ssd

Verwijderd

Ik heb hiero een tbird 1gig@1200 fsb 266 met een temp van 38 idle en 43 stressed. met dit weer. Vorige week was ie 41 idle en 45 stressed.

• _mARCO_
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Op donderdag 12 juli 2001 22:57 schreef acidfever het volgende:
Als je cpu zo wamr wordt zit je koeler volgens mij gewoon niet goed.....anders kunnen de resultaten niet zo verschillen!
Volgens mij komt het niet echt door een verkeerde plaatsing van de koeler. Ik bedoel, als je een koeler er echt verkeerd op zet, dan heb je kans dat je CPU binnen de kortste keren doorfikt, en zulke verhalen heb ik de laatste tijd niet meer gelezen.

Het lijkt me logischer te concluderen dat er grote onnauwkeurigheden zitten in de temperatuur-sensoren op de diverse moederborden. De MSI K7T Turbo heeft een flexibel draadje met een 'open' sensor (bij gebrek aan een beter woord) die direct onder tegen het keramiek aankomt. De Abit KT7A heeft echter de temperatuur-sensor een beetje 'ingekapseld' (of hoe noem je dat) in een blauw soort plastic ofzo.

Dan is het ook wel logisch dat de MSI's een hogere waarde aangeven dan die Abit's. Het wachten is dus op de Palomino, die heeft een on-die temperatuur-sensor. Kunnen we eindelijk eerlijke vergelijkingen maken...... :)

sigloos

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 19:33

Neelon

FOR PONY!!!

Ik heb dezelfde mobo / proc combo als Sinlath, maar hier wordt hij idle niet warmer dan 36 graden celcius, en hij loopt 1330@1496 (met overclocked V6800), dus misschien een hardware-foutje ofzo. Of eens proberen om een CPU cooler proggie te gebruiken. Ik gebruik zelf CPUCooler 6.1.8. Stressed schiet hij richting 65 graden, maar mijn koeling is ook niet geheel ideaal met deze (klote) InWin miditower.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

begin me de laatse tijd te irriteren aan deze topics mijn tb wordt te warm dit mijn tb wordt te warm dat en meer van dat soort onzin we hebben ook een search en daar staan vast wel 1000 van deze topics in.

Verwijderd

Inderdaad,wat een gezeik over die zogenaamde hitteproblemen.
Mijn AMD 1333 loopt bij 55-60 graden als een trein.
Wat maakt dat nou uit of dat ding 40,50 of 60 graden wordt,als ie maar stabiel werkt.
Zo'n ding produceert nou eenmaal behoorlijk warmte,is gewoon de bedrijfstemperatuur.
Tsja,als je nou op 80 0f 90 graden zit is het wat anders.

Verwijderd

Omruilen dat ding!

Verwijderd

Inderdaad gewoon lul en zijn broer die angst voor een te hoge temperatuur terwijl er in feite niets te vergelijken valt zolang je niet hetzelfde MB hebt en niet bij dezelfde omgevingstemperatuur meet. Hier een TB 1.4 max stressed 60° op een MSI KT266 Pro Raid met omgevingstemperatuur 25 °. Ten andere hij blijkt toch te werken, zo wat is het probleem dan?
Pagina: 1