Geluid van flatscreen is erbarmelijk .

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pépé-jean
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-12-2020
Mijn vraag
...Achter kant van flatscreen open maken ,om luidsprekers af te koppelen en draden te verlengen en naar de buiten zijde te brengen om zo 2 kleine HI FI luidsprekers aan te sluiten

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Bij mijn vorige lcd tv had ik de achter kant open gemaakt ,dat ging vanzelf ,maar bij mijn nieuwe philips lukt dat niet ,
Ik heb alle kruisvijsjes los gemaakt,het deksel komt los behalve op een punt,daar is een klein vierkant gaatje met het pictogram van een hangslot,en daar zit het deksel nog vast !

Is daar een reden voor ? hoe krijg ik dat toch open ?

Beste antwoord (via pépé-jean op 30-01-2017 11:12)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Dat is een pc speakerset; klinkt aannemelijk dat dat gaat werken. Als je die in huis hebt, zou ik dat zeker proberen

... en gaat over tot de orde van de dag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:19

Koppensneller

winterrrrrr

Kun je niet beter 2 speakers aansluiten op de koptelefoonaansluiting van je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pépé-jean
Bedankt voor de reactie
maar ik denk niet dat het koptelefoon signaal geschikt is voor luidsprekers van 20 watt 8 ohm
ik gebruik die aansluiting al voor een versterker van 2 x 80 watt, maar die verbruikt 400 watt stroom ( is 25 jaar oud) ,en dat vindt ik wel wat veel als ge iedere dag 6 uren tv kijkt ( Ik ben op pensioen en kijk veel tv en films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 18:09
http://www.plattetv.nl/in...7B38eZhSgJcGOMaAhbD8P8HAQ

Deze gebruikt maar 200 watt.

https://www.denon.co.uk/uk/product/hifi/amplifier/pma520ae

Wat is het type nummer van je TV?

[ Voor 4% gewijzigd door Clavis op 27-01-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:50
Simpelste oplossing is een soundbar halen, aansluiten via optisch of HDMI-ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pépé-jean
Bedankt iedereen voor de reactie.

Mijn bedoeling is de geluidsversterker van die tv te gebruiken (die geeft 2 x 10 watt en de tv verbruikt maar 48 w stroom ) dat is ruim voldoende voor mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Als je versterker ruk geluid geeft maakt het weinig uit wat je daar voor boxen aan verlengd. Hoe beter de boxen hoe slechter het gaat klinken.

Apparaten waarvan je niet weet hoe te openen googlen wij tegenwoordig met filmpje erbij.
https://www.google.nl/sea...rp..4.20.2302.hqXxx75nWg8

[ Voor 10% gewijzigd door NLKornolio op 27-01-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
TS bedoeld dat hij zijn speakerdraden van de speakers die in de TV zitten wilt verlengen.
Eigen bouwknutsel dus met 'speakers die op zolder liggen' en die dan aansluiten op de + en - van de TV speakers.

@TS
Succes met je onorthodoxe methode.
Denk niet dat iemand hier je kan helpen, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

TTLCrazy

Listen to Frankie

caanova1984 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:11:
Als je versterker ruk geluid geeft maakt het weinig uit wat je daar voor boxen aan verlengd. Hoe beter de boxen hoe slechter het gaat klinken.

Apparaten waarvan je niet weet hoe te openen googlen wij tegenwoordig met filmpje erbij.
https://www.google.nl/sea...rp..4.20.2302.hqXxx75nWg8
Dat maakt wel degelijk uit. Speakers in een tv zijn echt bijna altijd slecht, geen bass en blikkerig geluid.

Je kan best speakers op de versterker van de tv aansluiten, zolang ze maar niet te veel vergen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:46
Is er geen audio uit te vinden op je TV, of desnoods op het apparaat wat de video voor je afspeelt? Je hele TV ombouwen lijkt me een niet bijzonder handig plan :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pépé-jean
Iedereen bedankt voor jullie reactie ,maar ik heb dat achterste deksel er nog altijd niet af !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pépé-jean
PHILIPS 48 PFK 5500/12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Is de suggestie om het geluidssignaal op een andere - veiligere - manier niet veel beter?

Zodadelijk sloop je je tv omdat je iets kapottrekt, heb je een ruk geluid op externe speakers of helemaal geen geluid meer.

Je tv heeft Android. Is er niet een of andere app die je geluid door kan fietsen naar een ander apparaat? Kun je niet via USB boxen aansluiten? Of via normale luidsprekerstekkers? Aansluitingen zitten er wel op zo te zien:
Afbeeldingslocatie: https://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/styles/big-image/public/brands/Philips/philips_32pft5500_2.jpg
Volgens je handleiding zit er HDMI ARC op, Y Pb Pr met audio, Audio Out - Optical, Scart. Je kan via het menu "Vertraging in audiosynchronisatie" instellen als het niet helemaal gelijk loopt en je kan zelfs een Bluetooth speaker aansluiten. Waarom dafuq zou je je tv open willen schroeven?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:21
Mogelijk ook belangrijk: Ik weet niet of het ook echt toegepast wordt, maar het zou best kunnen dat de versterker van de TV toegespitst is op de respons van de aangesloten speakertjes. Als dat zo is dan zal dat ook geen vlak geluid geven op wat serieuzere luidsprekers, en kan het mogelijk zelfs schadelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Kijk! Dit is nou Tweakers. :P :o
Maar neem geen risico en haal een soundbar. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 27-01-2017 20:42 ]

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je versterker gebruik niet continue 400watt, dat is het verbruik als hij het geadverteerde vermogen moet leveren. Een versterker is passief gekoeld dan kan je nooit 400watt aan stroomverbruik mee koelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pépé-jean
Bedankt, iedereen voor al die nuttige informatie , ik ga nu uitzoeken wat ik kan doen zonder dat die tv open moet , k'moet wel rekening houden met mijn budget .(klein pensioentje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:45:
Je versterker gebruik niet continue 400watt, dat is het verbruik als hij het geadverteerde vermogen moet leveren. Een versterker is passief gekoeld dan kan je nooit 400watt aan stroomverbruik mee koelen ;)
Idd voor een 2x80 watt versterker zal hij waarschijnlijk "20 watt" continu-gemiddeld verbruiken (dolby/dts en andere processing niet meegerekend), die 400 watt die achterop staat is voor je meterkast.

Als je meterkast bijvoorbeeld maximaal 4000 watt kan leveren, en je koppelt 11 van jouw versterkers aan dan "kan" (met nadruk op KAN) er een probleem ontstaan als alle versterkers tegelijk een piekvermogen moeten leveren vanwege het inkomende signaal een het volume niveau.

Meeste muziek speelt per instrument tussen de 1 en 3 noten/frequenties tegelijk, x bv 4 instrumenten is 12 noten/frequenties tegelijk.
Jouw versterker haalt ws die 400 watt als hij alle frequenties (van 20-20000hertz) tegelijk op hoog volume moet gaan versterken. (als dus iemand alle toetsen van de piano tegelijk hard aanslaat., maar dan nog duurt die piek ws maar in de buurt van 1 seconde)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

pépé-jean schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:28:
Bedankt, iedereen voor al die nuttige informatie , ik ga nu uitzoeken wat ik kan doen zonder dat die tv open moet , k'moet wel rekening houden met mijn budget .(klein pensioentje)
Je tv ondersteunt ook bluetooth. Ik heb opmerkelijk goed geluid gehoord uit relatief goedkope bluetooth speakers van de Action. Het hoeft dus ook niet persé duur te zijn.

Misschien heb je (klein)kinderen met een bluetooth speaker. Sluit hem eens voor de grap aan en luister eens of dat wat voor je kan zijn. Er zijn overigens ook in bluetoothspeakerland verschillende vermogens verkrijgbaar, maar in december heb ik er een voor ongeveer €10 bij de Action gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pépé-jean
P_Tingen schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Je tv ondersteunt ook bluetooth. Ik heb opmerkelijk goed geluid gehoord uit relatief goedkope bluetooth speakers van de Action. Het hoeft dus ook niet persé duur te zijn.

Misschien heb je (klein)kinderen met een bluetooth speaker. Sluit hem eens voor de grap aan en luister eens of dat wat voor je kan zijn. Er zijn overigens ook in bluetoothspeakerland verschillende vermogens verkrijgbaar, maar in december heb ik er een voor ongeveer €10 bij de Action gekocht.
Hetgeen ik hier heb gelezen is voor mij chinees , maar dat ga ik zeker aan mijn zoon vragen , die weet daar misschien wel meer van, in ieder geval bedankt voor de tip .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pépé-jean
enchion schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:42:
[...]

Idd voor een 2x80 watt versterker zal hij waarschijnlijk "20 watt" continu-gemiddeld verbruiken (dolby/dts en andere processing niet meegerekend), die 400 watt die achterop staat is voor je meterkast.

Als je meterkast bijvoorbeeld maximaal 4000 watt kan leveren, en je koppelt 11 van jouw versterkers aan dan "kan" (met nadruk op KAN) er een probleem ontstaan als alle versterkers tegelijk een piekvermogen moeten leveren vanwege het inkomende signaal een het volume niveau.

Meeste muziek speelt per instrument tussen de 1 en 3 noten/frequenties tegelijk, x bv 4 instrumenten is 12 noten/frequenties tegelijk.
Jouw versterker haalt ws die 400 watt als hij alle frequenties (van 20-20000hertz) tegelijk op hoog volume moet gaan versterken. (als dus iemand alle toetsen van de piano tegelijk hard aanslaat., maar dan nog duurt die piek ws maar in de buurt van 1 seconde)
Bedankt voor de technische uitleg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pépé-jean
P_Tingen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:11:
Is de suggestie om het geluidssignaal op een andere - veiligere - manier niet veel beter?

Zodadelijk sloop je je tv omdat je iets kapottrekt, heb je een ruk geluid op externe speakers of helemaal geen geluid meer.

Je tv heeft Android. Is er niet een of andere app die je geluid door kan fietsen naar een ander apparaat? Kun je niet via USB boxen aansluiten? Of via normale luidsprekerstekkers? Aansluitingen zitten er wel op zo te zien:
[afbeelding]
Volgens je handleiding zit er HDMI ARC op, Y Pb Pr met audio, Audio Out - Optical, Scart. Je kan via het menu "Vertraging in audiosynchronisatie" instellen als het niet helemaal gelijk loopt en je kan zelfs een Bluetooth speaker aansluiten. Waarom dafuq zou je je tv open willen schroeven?? 8)7
Zou ik langst de hoofdtelefoonuitgang een kleine PC versterker genre LOGITECH Z 333 kunnen gebruiken ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Dat is een pc speakerset; klinkt aannemelijk dat dat gaat werken. Als je die in huis hebt, zou ik dat zeker proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pépé-jean
Pc speakerset werkt uitstekend . Bedankt iedereen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

@pépé-jean
Voor in de toekomst graag de wijzig-knop gebruiken in plaats van meerdere malen achter elkaar te posten. Dat leidt tot onnodig het topic omhoog kicken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1