Mijn vraag
Beste Tweakers,
Ik heb hieronder een lijstje van de onderdelen die ik zou gebruiken om mijn eigen build te bouwen. Na heel veel opzoek werk en raadvraging is dat de setup die eruit gekomen is. Nu zou ik graag jullie mening weten of dit een geschikte build is voor 1080 of 1440p gaming op max aan minstens 60 fps, films in 4k (of 1440p)
Is elk onderdeel relevant en nuttig of zitten er oerbodige features in (wat de gaming x kaar betreft heb ik deze tweedehands voor 400, vandaar dat ik die duurdere versie heb genomen)
Zijn er verbeteringen die kunnen uitgevoerd worden etc?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik speel de total war series, crusader kings 2, civilisation, league of legends en zou graag witcher 3 en evt gta5 in 1440p draaien.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alsnog een laatste vraag. Als voornamelijk het beeld kwaliteit belangrijk is (voor films te kijken en such), heb ik verstaan dat je best een monitor met een ips paneel neemt, maar wat de hz en de resolutie betreft, blijf ik steeds tegenstrijdige informatie te vinden... is voor beter beeld kwalieit eerder 60 hz aan te raden of kan je evengoede kwaliteit bereiken op 144?
Wat de resolutie betreft, verlies ik kwaliteit als ik game of filsm kijk in 1440p op een 4k scherm, (of 1080 op een 1440p scherm)
Alvast bedankt voor de hulp Helden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
de videokaart koop ik morgen tweedehands voor 399
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
futureproof 1440p gaming gear
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Geen overclocking
Beste Tweakers,
Ik heb hieronder een lijstje van de onderdelen die ik zou gebruiken om mijn eigen build te bouwen. Na heel veel opzoek werk en raadvraging is dat de setup die eruit gekomen is. Nu zou ik graag jullie mening weten of dit een geschikte build is voor 1080 of 1440p gaming op max aan minstens 60 fps, films in 4k (of 1440p)
Is elk onderdeel relevant en nuttig of zitten er oerbodige features in (wat de gaming x kaar betreft heb ik deze tweedehands voor 400, vandaar dat ik die duurdere versie heb genomen)
Zijn er verbeteringen die kunnen uitgevoerd worden etc?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik speel de total war series, crusader kings 2, civilisation, league of legends en zou graag witcher 3 en evt gta5 in 1440p draaien.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 218,95 | € 218,95 |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 101,- | € 101,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 498,50 | € 498,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | NZXT S340 Elite Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Gigabyte WB867D-I | € 29,77 | € 29,77 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 17,95 | € 17,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 106,95 | € 106,95 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG550M | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 140,46 | € 140,46 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.347,98 | |
Alsnog een laatste vraag. Als voornamelijk het beeld kwaliteit belangrijk is (voor films te kijken en such), heb ik verstaan dat je best een monitor met een ips paneel neemt, maar wat de hz en de resolutie betreft, blijf ik steeds tegenstrijdige informatie te vinden... is voor beter beeld kwalieit eerder 60 hz aan te raden of kan je evengoede kwaliteit bereiken op 144?
Wat de resolutie betreft, verlies ik kwaliteit als ik game of filsm kijk in 1440p op een 4k scherm, (of 1080 op een 1440p scherm)
Alvast bedankt voor de hulp Helden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 1300
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
de videokaart koop ik morgen tweedehands voor 399
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
futureproof 1440p gaming gear
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Geen overclocking