Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daphlicious
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-11-2021
De intel 600p gekocht,
echter zie ik niet in 'deze computer' dat de ssd erin zit..
wel bij diskpart, apparaatbeheer en BIOS.

iemand enig idee hoe dit op te lossen? Drivers vond ik niet echt op de intelsite, alleen de toolbox..

laptop:
asus rog gl553

Beste antwoord (via daphlicious op 27-01-2017 22:39)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je zegt dat je de disk ziet onder diskpart, apparaatbeheer en in de BIOS. Dat je hem dan nog niet ziet in Deze Computer komt dan hoogstwaarschijnlijk omdat er nog geen partitie op staat, waar een drive letter aan gekoppeld staat. Mocht er wel een partitie op staan, hoef je enkel een drive letter toe te wijzen. Daarna komt hij vanzelf in Deze Computer zichtbaar.

Doe is even het volgende commando ingeven in Start -> Uitvoeren (Windows toets + R);
diskmgmt.msc
Als dit ook niet helpt, dan moet je even gaan vertellen wat de exacte situatie is.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 27-01-2017 16:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:46
Als je hem wel in diskpart/schijfbeheer ziet maar niet in deze computer vermoed ik dat er of nog geen partitie aangemaakt is +format en driveletter of dat de driveletter nog mist.

Dat heb je zo gefikst vermoed ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daphlicious
Suicyder schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:13:
Als je hem wel in diskpart/schijfbeheer ziet maar niet in deze computer vermoed ik dat er of nog geen partitie aangemaakt is +format en driveletter of dat de driveletter nog mist.

Dat heb je zo gefikst vermoed ik zo ;)
Oooh jaa 8)7
Helemaal gelijk, hartelijk dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daphlicious
daphlicious schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:15:
[...]

Oooh jaa 8)7
Helemaal gelijk, hartelijk dank! :)
Ohnee nog steeds niks, even opnieuw opstarten proberen.. zo terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:46
Als hij een partitie heeft die geformatteerd is met driveletter zou hij (in elk geval in W8 & 10) direct moeten verschijnen in de lijst @ Deze Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan me niet voorstellen dat er niet in de handleiding staat hoe je het apparaat na installatie beschikbaar maakt binnen het OS. :) Dus kijk ook even in de handleiding, zo moeilijk kan dat niet zijn, lijkt me. :)

Vanuit de handleiding vind ik in elk geval een tool die je mogelijk kan helpen; http://www.intel.com/go/ssdinstallation en anders is https://downloadcenter.intel.com/download/18455 wellicht een hulpmiddel? :)

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 27-01-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
"Ik wil een vraag stellen"

Geeft :
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Vul dit even in en mensen kunnen je veel beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daphlicious
Suicyder schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:18:
Als hij een partitie heeft die geformatteerd is met driveletter zou hij (in elk geval in W8 & 10) direct moeten verschijnen in de lijst @ Deze Computer
helaas het mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daphlicious
CH40S schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:27:
Kan me niet voorstellen dat er niet in de handleiding staat hoe je het apparaat na installatie beschikbaar maakt binnen het OS. :) Dus kijk ook even in de handleiding, zo moeilijk kan dat niet zijn, lijkt me. :)

Vanuit de handleiding vind ik in elk geval een tool die je mogelijk kan helpen; http://www.intel.com/go/ssdinstallation en anders is https://downloadcenter.intel.com/download/18455 wellicht een hulpmiddel? :)
dat hulpmiddel (toolbox) dus al gebruikt, alles geupdate maar geen schijf in mijn pc..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je zegt dat je de disk ziet onder diskpart, apparaatbeheer en in de BIOS. Dat je hem dan nog niet ziet in Deze Computer komt dan hoogstwaarschijnlijk omdat er nog geen partitie op staat, waar een drive letter aan gekoppeld staat. Mocht er wel een partitie op staan, hoef je enkel een drive letter toe te wijzen. Daarna komt hij vanzelf in Deze Computer zichtbaar.

Doe is even het volgende commando ingeven in Start -> Uitvoeren (Windows toets + R);
diskmgmt.msc
Als dit ook niet helpt, dan moet je even gaan vertellen wat de exacte situatie is.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 27-01-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[mbr]Beste daphlicious,

Welkom op GoT!

Echter, we willen je wel vragen om het volgende in acht te nemen: Policy: Alle regels die op het forum gelden.

In het bijzonder:
• Zinnen beginnen met een hoofdletter.
• Geen meerdere berichten achter elkaar plaatsen, maar de Wijzig-link gebruiken om je voorgaande bericht te wijzigen.
• Probeer de titel van je topic zo duidelijk mogelijk te houden; je huidige topictitel specificeert het product maar niet je vraag of probleem. Dit heb ik voor je aangepast.
• Selecteer het juiste topictype: een discussie of een vraag. In jouw geval heb je een vraag over je probleem. Dit heb ik voor je aangepast.
• Ten slotte: probeer eerst zelfredzaam te zijn. Het doornemen van de documentatie van je product hoort daar ook bij. Mogelijk had je daarmee al kunnen oplossen. Voorts plaats je in je startpost alle informatie over wat je al hebt geprobeerd. Dan weten wij wat je al hebt geprobeerd en komt je topic ook beter over; in de zin dat je zelf ook moeite doet, wat veelal betekent dat anderen welwillender zijn je te helpen.

Succes! :)

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daphlicious
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:01:
[mbr]Beste daphlicious,

Welkom op GoT!

Echter, we willen je wel vragen om het volgende in acht te nemen: Policy: Alle regels die op het forum gelden.

In het bijzonder:
• Zinnen beginnen met een hoofdletter.
• Geen meerdere berichten achter elkaar plaatsen, maar de Wijzig-link gebruiken om je voorgaande bericht te wijzigen.
• Probeer de titel van je topic zo duidelijk mogelijk te houden; je huidige topictitel specificeert het product maar niet je vraag of probleem. Dit heb ik voor je aangepast.
• Selecteer het juiste topictype: een discussie of een vraag. In jouw geval heb je een vraag over je probleem. Dit heb ik voor je aangepast.
• Ten slotte: probeer eerst zelfredzaam te zijn. Het doornemen van de documentatie van je product hoort daar ook bij. Mogelijk had je daarmee al kunnen oplossen. Voorts plaats je in je startpost alle informatie over wat je al hebt geprobeerd. Dan weten wij wat je al hebt geprobeerd en komt je topic ook beter over; in de zin dat je zelf ook moeite doet, wat veelal betekent dat anderen welwillender zijn je te helpen.

Succes! :)

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT[/]
excuses voor een enkelefout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik neem aan dat er nog geen partitie op de disk was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daphlicious
CH40S schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:04:
Ik neem aan dat er nog geen partitie op de disk was? :)
Zou inderdaad kunnen, ik had Windows erop gezet. Toen ik Windows draaide stond hij er gewoon tussen. Nu heb ik hem inmiddels eruit gehaald. :P Stuur hem toch maar terug
Pagina: 1