Powerline data verbinding werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen,

Sinds twee jaar gebruik ik powerline apparaten voor het wifi netwerk in mijn huurwoning, zonder verdere tussenkomst van een Router. De kabel gaat direct van de access point in mijn huis de adapter in.

Dat heeft dus twee jaar lang prima gewerkt, maar sinds enkele dagen zit ik zonder internet.
Het gebeurde vaker dat de verbinding eruit lag, maar dan was een eenvoudige reset voldoende.

Wat ik vermoed is dat de PLC adapter op de een of andere manier geen toegang meer krijgt tot het internet.
Het apparaat ziet er bijna hetzelfe uit als in de onderstaande link, alleen wordt bij het de derde led indicator "data" genoemd. Enternet brand wel, data niet meer.
https://www.sitecom.com/file/full-manual/pdf/15320

Het gaat bij mij om de gpn2.8P61A-C PLC wireless router.

De apparaten opnieuw met elkaar laten verbinden, nieuw netwerk laten genereren en de instellingen nalopen heeft allemaal geen successen opgeleverd.
Als ik de adapter rechtstreeks met mijn laptop verbind en windows troubleshooter er op los laat geeft hij aan dat de adapter geen geldige ip-configuratie heeft.

Als ik daar op verder zoek op google kom ik voornamelijk op pages met soortgelijk probleem, alleen dat het dan aan de laptop ligt en er geadviseerd wordt om instellingen van de laptop te wijzigen.

Overigens ligt het probleem niet aan de internet kabel, want deze post schrijf ik door de kabel rechtstreeks in mijn laptop te pluggen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 15:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe set halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voorbarig.

Als het probleem niet in de adapters zit maar in verstoring op de gebruikte frequenties (2-68MHz) op het stroomnet gaat een andere adapter net zo min werken...

Dat gezegd, als het hier om een van de genoemde Sitecom adapters gaat (de handleiding heeft het over LN-55x, "gpn2.8P61A-C PLC wireless router" staat er niet tussen en is ook geen Sitecom type-aanduiding...) is het sterk verouderde meuk van met stip de slechtste fabrikant op de NL markt qua filtering e.d.

TS, kun je bevestigen exact welk apparaat je hebt?

Simpele troubleshooting: stop twee van de adapters op stopcontacten naast elkaar (liefst in zelfde stekkerdoos). Gaat je Data-LED dan wel branden? Dan is je probleem ruis op de lijn. Andere vergelijkbare set gaat ws ook niet werken. Gaat LEDje dan ook niet branden? Dan is een van de adapters dood. Vervangen heeft dan wel zin.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@dion_b,

Het gaat bij mij om de HomePlug starterskit gpn2.8P61A-C PLC wireless router van Grixx Europe B.V. Meer info kan ik niet van de doos/uit de handleiding herleiden.

Ik heb inderdaad ook geprobeerd beide apparaten in dezelfde stekkerdoos gedaan zonder resultaat.
De Data led gaat in geen geval op beide apparaten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 11:08

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:54:
@dion_b,

Het gaat bij mij om de HomePlug starterskit gpn2.8P61A-C PLC wireless router van Grixx Europe B.V. Meer info kan ik niet van de doos/uit de handleiding herleiden.
Daar is erg weinig over te vinden. Waar heb je ze gekocht? Toevallig in de supermarkt?
Ik heb inderdaad ook geprobeerd beide apparaten in dezelfde stekkerdoos gedaan zonder resultaat.
De Data led gaat in geen geval op beide apparaten branden.
Kan je ze resetten, maar zit er een gaatje waar je met een paperclip in kan en dan daar op drukken.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:58:
[...]

Daar is erg weinig over te vinden. Waar heb je ze gekocht? Toevallig in de supermarkt?

[...]

Phoeh, volgens mij is dat gewoon de media markt geweest. Maar dat is al ruim 5 jaar geleden.

Kan je ze resetten, maar zit er een gaatje waar je met een paperclip in kan en dan daar op drukken.
Ook dat heeft helaas geen effect.
Als ik de adapter reset gaat de LED wel twee minuten knipperen, maar uiteindelijk veranderd er niks aan de situatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 16:05 ]

Pagina: 1