Apple klantenmonitoring mails

Pagina: 1
Acties:

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Wij kregen hier vandaag op verschillende mailadressen de volgende mail met als subject "verdacht IP-adres"
Referentienummer xxxxxx

Wij moeten u met ongenoegen mededelen dat uw Apple ID op 31-01-2017 wordt uitgeschakeld wegens een IP-Adres dat wij niet herkennen. Wij hebben uit voorzorg veiligheidsmaatregelen genomen om er zeker van te zijn dat u het bent.

Om te voorkomen dat uw Apple ID uitgeschakeld wordt dient u een verificatieprocedure te doorlopen, dit duurt slechts enkele minuten, u kunt dit doen door op de onderstaande link te drukken .

Herstel uw ID ⇒

Bij vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Apple Klantenmonitoring

TM and copyright © 2017 Apple Inc.
Bovenaan slechts een plaatje van Apples logo, verder niks. De link onder herstel uw ID is **http://apple*.klantenmonitoring*.online/welkom (zonder de sterretjes).

Niet legit, lijkt me duidelijk. Meer mensen die deze mails hebben ontvangen en er meer over weten ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Geen HTTPS certificaat aan apple uitgegeven, domein wat vandaag pas is geregistreerd, niet op naam van Apple..

Scam/phishing.

• -SaveMe-
Ik had deze nog nooit eerder gezien en we kregen er ineens een aantal, dus ik denk, mede ook als waarschuwing, even een topic.

Gelukkig gingen hier bij iedereen de alarmbellen af :) Heb ze goed getrained ;)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Doorsturen naar reportphishing@apple.com, dan zet Apple wel wat druk om het domein offline te halen. Topics openen heeft niet zoveel nut, de meeste ontvangers van zo'n mail komen toch hier niet, zorgen dat de link niet meer werkt is het enige dat veel naïve gebruikers beschermt.

• -SaveMe-
Report gedaan. Thanks voor de tip!