Opslagprobleem [regio Den Haag / Delft]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Situatie:
Ik ben 23 jaar, student en woon nu ruim een jaar op mezelf. Heb in dat jaar op meerdere plekken gewoond. Eerst antikraak in een gigantisch huis met enorme kelder waar ik lekker kon klussen. Daarna tijdelijke huur in een kleine tussenwoning
Ik heb nu sinds een kleine 2 maanden eindelijk een wat vastere plek in het centrum van Den Haag. In mijn nieuwe huis heb ik slechts beperkt de ruimte, ik heb geen schuur, geen tuin, geen kelder, zolder of wat dan ook om spullen te herbergen en/of wat te klussen.

Op dit moment staan al mijn spullen verspreid door mijn kleine woning van zo'n 30 m^2. Eigenlijk is het geen woonbare situatie, waarbij er dozen en gereedschap zoals een compressor, maar ook fietsen etc. in mijn leefruimte staan. Ook staan er nu twee scooters van mij op straat, waar ik eigenlijk niet blij mee ben, zo in het centrum van Den Haag.

tl;dr:
- Ik ben op zoek naar een soort loods/opslagplaats/atelier/werkruimte/schuur -achtige ruimte. in de regio Den Haag/Rijswijk/Delft, betaalbaar voor een student.

Wat heb ik zelf al gevonden:
Er zijn natuurlijk aanbieders van opslagruimtes zoals Shurgard etc. Probleem is echter dat voor een fatsoenlijke ruimte je al gauw een bedrag kwijt bent wat de dagwaarde van mijn spullen ruimschoots overstijgt. voor bijvoorbeeld 15 m^2 betaal je maandelijks zo'n €250. En dan ben ik in een aantal maanden al meer kwijt dan de totale waarde van mijn spullen die ik eigenlijk niet weg wil doen.
Via Funda en Marktplaats worden garageboxen aangeboden voor vergelijkbare prijzen.

Het liefst zou ik natuurlijk een ruimte kopen, zodat bovenstaand probleem niet aan de orde is, maar dat staat mijn budget helaas niet toe.

Wat zouden jullie in mijn situatie doen? En misschien weten jullie iets waar ik nog niet aan gedacht heb?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 13:20
Ik denk dat de combinatie student <> centrum Den Haag <> veel bulk gewoon onmogelijk is. Kan je niks bij familie/ouders stallen? Je leeft gewoon ruimer (fysiek) dan je portemonnee toelaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05:09
Een beetje flauwe opmerking, maar wat ik in jouw situatie zou doen, is opruimen. Waarom 2 scooters en meerdere fietsen? Verkopen die handel. Kijk eens goed naar je spullen. Hoe vaak gebruik je nou een compressor? Verkoop 'm, en leen/huur er eentje als je hem wel nodig hebt.

Ik heb een hekel aan spullen 'verzamelen' :+

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 27-01-2017 16:19 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46
Ik vrees ook dat de spullen dumpen / verkopen en t.z.t. weer verzamelen de meest logische actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:31

Barbas

Gallego!

Misschien dat All Safe iets is? Ik huur daar een opslag ruimte van 24 kuub (inboedel tijdelijk opgeslagen) voor ongeveer 135 euro in de maand.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Ik ben me inderdaad bewust van het feit dat ik teveel spullen heb. Spullen zijn echt een blok aan je been en zeer beperkend. Opruimen doe ik ook.
Ik heb twee fietsen: één stationsfiets die ik voor van alles en nog wat gebruik, rijdt perfect maar niemand wil hem stelen. De andere fiets is een oude racefiets waar ik sporadisch op rij, maar wel wil opknappen zodat ik er vaker op kan gaan rijden.
Eén vd twee scooters moet zeker weg, maar moet ik wel eerst repareren (rijdt niet).

Ook ouders hebben geen opslagruimte, gek genoeg hebben veel nieuwe huizen tegenwoordig geen enkele vorm van berging o.i.d.

[ Voor 11% gewijzigd door gop1 op 27-01-2017 16:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jawel hoor, maar misschien waren je ouders wel blij dat ze de berging weer terug hadden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Je hebt drie keuzes:

- Stallen bij familie of vrienden met genoeg opslagruimte
- Zelf een ruimte ergens huren waar je je spullen kwijt kunt
- Andere woonruimte zoeken met meer ruimte
- Spullen waar je geen plaats voor hebt verkopen.

Aangezien je aangeeft een zeer beperkt budget te hebben (overigens kun je bij Allsafe voor 150 per maand een redelijke ruimte huren) blijft optie drie denk ik over. Het voordeel van spullen is dat ze vervangbaar zijn, je kunt ze dus terugkopen op het moment dat je meer ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor je scooter kan je zoeken naar een fietsenstalling met scooterplaatsen, kijken hoeveel dat per maand kost. Ik zag ook iets van een winterstalling voorbij komen op Google voor scooters voor 15 euro per maand, dat is dus als je hem dan niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Racefiets aan de muur hangen. 1 van de 2 scooters verkopen. De andere scooter buiten stallen. Probleem opgelost ?

Weinig kans dat je ergens voor 30 euro in de maand een ruimte kan huren waar ze blijkbaar ook 250 euro voor kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Je hebt een probleem waarbij "spullen">"ruimte". Dit is op te lossen door de hoeveelheid spullen te verkleinen of de ruimte te vergroten. Kies de optie waar je je het prettigst bij voelt ;) Verhuizen zou ik in zo'n situatie zeker overwegen, al is het maar vanwege een vaste woonruimte ipv antikraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 880699

Je hoeft natuurlijk niet per se een grote ruimte te huren voor je spullen. in een ruimte van 12 kuub kun je al ongeveer 120 gevulde dozen opslaan. bij *snip* spam voor opslagbedrijf betaal je hier rond de xxx euro voor. dus dan haal je de overbodige spullen uit huis

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 02-02-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Alleen mag je opslagboxen meestal niet als werkplaats gebruiken. Daar aan je scooter sleutelen gaat hem niet worden waarschijnlijk.

Mijn eerste idee zou zijn om te vertrekken uit het centrum en iets met een berging huren op een goedkopere locatie Eerst wel even al je overbodige spullen dumpen. Hamsteren kun je later weer mee beginnen, als je geen student meer bent en je een groter huis kunt permitteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
gop1 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:54:
Ik ben me inderdaad bewust van het feit dat ik teveel spullen heb. Spullen zijn echt een blok aan je been en zeer beperkend. Opruimen doe ik ook.
Ik heb twee fietsen: één stationsfiets die ik voor van alles en nog wat gebruik, rijdt perfect maar niemand wil hem stelen. De andere fiets is een oude racefiets waar ik sporadisch op rij, maar wel wil opknappen zodat ik er vaker op kan gaan rijden.
Eén vd twee scooters moet zeker weg, maar moet ik wel eerst repareren (rijdt niet).
Je klinkt als een hoarder in de dop, de meeste mensen bij 'mijn leven in puin' zijn zo begonnen.

Als je een wat vastere woonruimte hebt en die is maar 30m2 dan moet je gewoon spullen wegdoen, iemand heeft hier als onderschrift een mooie: "Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:55
In Den Haag zit sinds kort een aanbieder van boxen die adverteert met een oppervlakte van 15m2, inhoud 37.5m3 met een prijs vanaf €129,-/mnd (zie de HTM-bussen). Dat is dus bijna de helft van de €250,-/mnd die jij noemt voor 15 m2. Misschien eens het onderzoek waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ie nog student is, lijkt me eigenlijk alles wel teveel om troep op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:55
Als het echt niks mag kosten dan zal het op de commerciële manier inderdaad niet lukken om iets te vinden, zeker niet binnen Den Haag. Voor een studiootje van 30 m2 betaal je tegenwoordig al 500 in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Bedankt voor de reacties allemaal. De oplossing lijkt mij inderdaad ook gewoon spullen opruimen/wegdoen. Daar ga ik dan ook mee aan de slag.

En
De Rikster schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:30:
[...]
"Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing".
.....Story of my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Tja of anders toch gaan zoeken naar iets anders in de regio waar je kan wonen waar je wel wat ruimte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 05:48
Schieweg Delft heeft zoiets wat jij zoekt.
Schiehal.

[ Voor 15% gewijzigd door saharoen op 07-02-2017 23:30 ]

Pagina: 1