Monitor advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mathijs123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10-2023
Hallo, ik ben opzoek naar een monitor.

Mijn vraag,
Welke van de genoemde monitoren zal ik het beste kunnen kiezen?

Binnenkort ga ik overstappen op een desktop en daar heb je uiteraard ook een monitor bij nodig.
Ik ga er vooral op gamen/film kijken met een redelijke videokaart dus ik heb een voorkeur voor 1920x1080p, 75hz en 1ms.

Relevante software en hardware die ik gebruik,
Nu heb ik nog een monitor waarvan ik het beeldscherm niet zo mooi vind.
De monitor heeft o.a. een witte waas die ik bij mijn nieuwe monitor liever niet heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb,
Zelf heb ik al gezocht en weet (bijna) zeker dat het een van deze monitoren gaat worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VE248HR Zwart€ 139,65€ 139,65
1Iiyama G-Master GE2488HS-B2 Zwart€ 158,50€ 158,50
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 144,99€ 144,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 443,14

Graag zou ik advies willen over welke van de volgende monitoren ik het beste zou kunnen kopen.
Over de Asus monitor had ik gelezen over minimale ghosting, hebben de andere monitoren dat ook?
Bij welke monitoren zijn de kleuren het mooiste/het beste voor gaming?

Gr Mathijs, alvast bedankt

Alle reacties

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:58

Eentje

houd van de vijver

je geeft aan dat je binnenkort gaat overstappen. heb je er al over nagedacht of je een amd of nvidea videokaart gaat kopen. dit kan namelijk effect hebben over het advies qua monitor.

There eent no place like home

• Mathijs123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10-2023
Het gaat de gtx 1050 of 1060 worden van nvidia.

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-02 21:17
je zou ipv een gtx1060 een rx480 kopen(die iets beter presteert) en daarbij een freesync monitor kopen

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Mijn advies is een RX 480 in combinatie met de G-Master. Puur omdat deze freesync heeft en je hier dan van profiteert.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Oke, een aantal dingen. Ten eerste is het relevant welke games je wilt gaan spelen. Een CS:GO en LoL speler wilt een compleet andere monitor dan een Witcher 3 speler.

Ten tweede zou ik een compleet topic aan maken in desktop aankoopadvies omdat zoals hierboven al gezegd de beste monitor ook afhangt van welke grafische kaart. Deze grafische kaart keuze hangt weer samen met je eisen en budget.

Ten derde zegt de responstijd die vertelt wordt door de fabrikant, net als het contrast, helemaal niets. Dit zijn compleet gegokte waarden die nergens op slaan, zodat de mediamarkt puistenknulletjes ook monitors kunnen verkopen.

Verder lijkt het me ook relevant je huidige monitor te noemen, net als de connector die hiervoor gebruikt wordt. Mogelijk is het op die manier veel goedkoper op te lossen, d.m.v. calibratie of een andere kabel.

Als laatste is dat 'minimale ghosting' ongetwijfeld een marketingpraatje wat je eigenlijk over elke TN monitor, of monitor in het algemeen kunt zeggen.

Het lijkt me dus praktischer gewoon een geheel desktop aankoopadvies aan te maken.
Pagina: 1