HDMI verbinding Denon AVR-X2100w in de war

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanSr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04-2024
Mijn vraag
...Regelmatig presenteer ik vanaf mijn MacBook met Powerpoint, aangesloten met HDMI op een Denon AVR-X2100w. Steeds probleemloos.
Tot gisteravond.
Met geen geweld kreeg ik het beeld zoals het hoort: Mijn dia's en aantekeningen op mijn scherm, de presentatie op de op de Denon aangesloten Beamer. (de Presentation Mode)

Andersom wel: Dus het presentatiebeeld op mijn scherm en het presentator beeld op de beamer. Uurtje intensief mee bezig geweest met drie man.
Uiteindelijk maar via SVGA aangesloten en uiteindelijk er in geslaagd om twee identieke beelden op laptop en beamer te krijgen.
Dus maar zonder aantekeningen gepresenteerd.

Thuisgekomen de laptop met HDMI op mijn beamer aangesloten: In één keer goed.

In die Denon staat (dus) iets verkeerd, maar wat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Powerpoint onderdeel van Office 365 abonnement dus de nieuwste versie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 5% gewijzigd door JanSr op 27-01-2017 13:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 21:27
" Dus het presentatiebeeld op mijn scherm en het presentator beeld op de beamer. Uurtje intensief mee bezig geweest met drie man. "

Klinkt voor mij meer alsof het primaire scherm de Denon werd en het secundaire scherm de Macbook.
Heb je geprobeerd dat kleine balkje bovenin bij systeemvoorkeuren-->beeldschermen te verplaatsten?

https://images.duckduckgo...04-at-11.21.51-am.png&f=1

Dat witte balkje

Dit is overigens een "Per screen" instelling en de Mac kan (uit mijn hoofd) tot 6 schermen onthouden. Om het te controleren zul je daadwerkelijk naar die specifieke Denon moeten gaan

[ Voor 15% gewijzigd door Pendora op 27-01-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanSr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04-2024
Iets te vlug geweest met mijn bewering dat het thuis wel goed was. Waarschijnlijk niet goed gekeken. Het blijkt niet te maken te hebben met Systeemvoorkeuren/Beeldschermen.

In het bovenste PowerPoint menu kan je bij Presentatie onderaan kiezen voor Diavoorstelling Instellen...
In dat menu, onderaan, kan je kiezen op welke monitor je de diavoorstelling wilt hebben (Primaire monitor of Monitor 2).
Ik kwam daar achter door eindelijk eens systematisch alles te bekijken dat met Presentatie te maken had.

Voor mij blijft het een compleet raadsel hoe die instelling gisteren is gewijzigd.
Enfin, ik weet het nu.