Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorkStewJoe
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02-2024
Hallo beste mensen!

Een tijdje terug (1-2 maanden) had ik vaak bij video's ernstige artifacting, waar ik toen screenshots van gemaakt heb:

http://imgur.com/WaFGFW6
http://imgur.com/KzjqZHA

Ik dacht dat het misschien aan m'n GPU zou liggen, maar de problemen hielden op een gegeven moment simpelweg op en zijn niet terug gekomen. Toch ben ik wantrouwig - kán dit zomaar ophouden...? De garantie van mijn GPU verloopt binnen een maand, dus dacht ik dat het toch slim was misschien jullie wijsheid in te winnen! :*)

Ik heb een MSI GeForce GTX 970.

Wat denken jullie dat er aan de hand is? Maak ik mij zorgen om niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:14
Als het opgehouden is en niet meer terug is gekomen kan het een software probleem zijn geweest wat door een update verholpen is.
Het lijkt wel op iets door buffering of een missende codec ofzo.
Ik heb zelf wel eens zoiets gezien tijdens het kijken naar Full HD materiaal op hardware die dat niet goed aankon.

Heb je het ook in een 3d (game) omgeving gezien?

[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-01-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan aan driver hebben gelegen of aan de player waar je het in afspeelde, kan ook nog steeds iets mis zijn met je gpu.

Meer informatie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorkStewJoe
Ja, iets wat geüpdatet was zat ik ook al aan te denken...
En nee, ik heb het niet in 3D in een game gezien. Alleen in "platte" video's op Youtube of Facebook die ik streamde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke browser gebruik je? Toevallig Chrome? Dan is het een (helaas) terugkerend probleem met de hardwareversnelling i.c.m. Nvidia drivers. Door die uit te zetten zie je het nooit meer.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 27-01-2017 19:49 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorkStewJoe
Ik gebruik inderdaad Chrome! Dan zou dat het wel geweest zijn, want hardwareversnelling staat inderdaad aangevinkt. Wel vreemd dat het alleen maar voor zo'n korte periode problemen opleverde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat hardwareversnelling bij Chrome zo slecht wordt ondersteund door Nvidia. AMD-kaarten werden ervan verdacht bij hardwareversnelling (in mijn geval FF, ineens een BSOD bij het starten van een Youtubefilmpje :')) de computer te hebben doen crashen in het verleden (jaren geleden). Het beste maar die hardwareversnelling altijd uitzetten? Je merkt er geen voordeel van maar het maakt het systeem wel kwetsbaarder omdat er weer een extra schakel is waarbij het mis kan gaan.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 05:25:
Ik wist niet dat hardwareversnelling bij Chrome zo slecht wordt ondersteund door Nvidia. AMD-kaarten werden ervan verdacht bij hardwareversnelling (in mijn geval FF, ineens een BSOD bij het starten van een Youtubefilmpje :')) de computer te hebben doen crashen in het verleden (jaren geleden). Het beste maar die hardwareversnelling altijd uitzetten? Je merkt er geen voordeel van maar het maakt het systeem wel kwetsbaarder omdat er weer een extra schakel is waarbij het mis kan gaan.
je kan het gewoon uitzetten, alleen zware video's zullen wat meer CPU pakken :)

Wat voor windows heb je ? http://www.thewindowsclub...re-acceleration-windows-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huib_Bloodstone schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:12:
[...]

je kan het gewoon uitzetten, alleen zware video's zullen wat meer CPU pakken :)
Zelfs mijn eerste generatie i5 heeft daar geen problemen mee, nu ja, bij HD (maximaal rond 25% bij Youtube voor heel Firefox) of 1440p, 4k is helaas niet mogelijk voor mij (monitor + internetverbinding aangezien ik nog steeds ADSL (14 MBps) heb en enkel in combinatie met een nutteloze kabel-tv aansluiting fatsoenlijk internet kan krijgen :')). AMD heeft trouwens de problemen met hardwareaccelleratie opgelost, het is inmiddels enkele jaren geleden dat je het laatst crashes kreeg door dit.
W7.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2017 12:59 ]

Pagina: 1