ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Verwijderd
en steeds als hij aansprak maakte met windows media player liep mijn compie ie vast en het is geen irq probleem!!!! ik windows schoon geinst (zonder media player)!!!!!zonder enige hardware alleen display en walla billa het werkt weer soepeltjes vaag hoor misschien een virus onder windows media player.!!!!!!!!!!! kut microsoft.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Verwijderd
Je zal zien dat je niet de enige bent. Ook staan er een aantal mogelijke oplossingen van het sblive probleem, maar het werkt maar bij sommigen. Wie weet heb je geluk
Dat heet een BUG maar het zo niet onwaarschijnlijk zijn dat Creative er ook een deel voor verantwoordelijk is.Op maandag 02 juli 2001 20:12 schreef ajax4ever het volgende:
vaag hoor misschien een virus onder windows media player.!!!!!!!!!!! kut microsoft.
BTW SB live's zijn nooit helemaal vrij van ruis. Wat helpt is CD en Aux op nul zetten in de Volume regeling...
Verwijderd
Hier dus geen problemen. Ook KT7-RAID dik overgeklokt, met de originele SBLive full.Op maandag 02 juli 2001 19:57 schreef steven2 het volgende:
Ik heb sinds een tijdje een SB Live retail in mijn syteem zitten, maar als ik een een midi afspeel gaat hij op een gegeven moment kraken. Maar als ik als Midi-device opgeef de S/W synth te laden dan gaat het goed
Als een mp3'tje afspeel en ik zet er een EAX-effect achter, dan begint hij te ruizen, het is net de zee
mij config is:
WINME
Abit KT7-RAID
256 MB Geheugen
SBLIVE Retail + Daughterbord
3com Netwerkkaart
Creative G-force 256 32MB
Creative Vooddoo2 12MB
12 X speed Aopen DVD
4X4X32 speed HP CD-writer
Wie kent deze problemen?
Post eens de slot bezetting ?
Advies :
AGP-Video kaart natuurlijk
PCI-1= VooDoo2 (Je kunt er bijna geen andere kaart in zetten, omdat dit slot 'hardwired' de IRQ deelt met het AGP slot)
PCI-2= leeg of 3Com (Deelt met slot 3 hardwired)
PCI-3= SB daughterboard of leeg of 3Com
PCI-4= SBlive
PCI-5= LEEG !! (de RAID controller deelt met dit slot) of SB daughterboard
PCI-6= leeg want deelt met PCI slot4
ISA= poeh, je hebt geen ISA kaart
En overweeg om de SBLive te de-installeren en weer opnieuw met de laatste drivers te installeren. (Ook Via 4in1)
Het kan ook zijn dat dingen als allerlei MP3 afspeel programma's of Realplayer of Quicktime in de weg zitten bij de audio codec sectie van multimedia eigenschappen.
Als je USB gebruikt, probeer eens de twee defaults uit in de BIOS.
(Setup of BIOS Defaults in het BIOS hoofdmenu beide proberen)
Mazzl.
btw ik draai w2k prof
Turn it off and on again.
Turn it off and on again.
Verwijderd
(Van na de crash
Mijn slotbezetting is:Op dinsdag 03 juli 2001 13:43 schreef Hooi het volgende:
[..]
Hier dus geen problemen. Ook KT7-RAID dik overgeklokt, met de originele SBLive full.
Post eens de slot bezetting ?
Advies :
AGP-Video kaart natuurlijk
PCI-1= VooDoo2 (Je kunt er bijna geen andere kaart in zetten, omdat dit slot 'hardwired' de IRQ deelt met het AGP slot)
PCI-2= leeg of 3Com (Deelt met slot 3 hardwired)
PCI-3= SB daughterboard of leeg of 3Com
PCI-4= SBlive
PCI-5= LEEG !! (de RAID controller deelt met dit slot) of SB daughterboard
PCI-6= leeg want deelt met PCI slot4
ISA= poeh, je hebt geen ISA kaart
En overweeg om de SBLive te de-installeren en weer opnieuw met de laatste drivers te installeren. (Ook Via 4in1)
Het kan ook zijn dat dingen als allerlei MP3 afspeel programma's of Realplayer of Quicktime in de weg zitten bij de audio codec sectie van multimedia eigenschappen.
Als je USB gebruikt, probeer eens de twee defaults uit in de BIOS.
(Setup of BIOS Defaults in het BIOS hoofdmenu beide proberen)
Mazzl.
AGP - Geforce 256 32 MB
PCI 1 - niets
PCI 2 - Voodoo2 12MB
PCI 3 - SB Live retail
PCI 4 - niets
PCI 5 - 3COM netwerkkaart
PCI 6 - daughter bord SBlive
Bij mij was het probleem meteen verholpen, maar het werkt niet altijd...Meneer, kijk of u de laatste VIA 4-in-1 drivers heeft. Deze kunt u downloaden op http://www.viahardware.com
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
hahahaha, bij mij op het werk (helpdesk) doen ze ook creative dachtik, maar die via drivers zijn inderdaad HET wondermiddel van de helpdesk. problemen met wat voor apparatuur dan ook, en een via chipset: éérst de laatste via drivers downloaden.Op woensdag 04 juli 2001 11:06 schreef Copyman het volgende:
Dit probleem had ik dus ook, mailtje gestuurd naar Creative, en ze zeiden:
[..]
Bij mij was het probleem meteen verholpen, maar het werkt niet altijd...
ik kan het wel op de manier doen van jou met die sloten, maar ik gebruik USB en die delen toch slot 2 en 3? Of kan dat geen kwaad?Op woensdag 04 juli 2001 02:28 schreef Hooi het volgende:
Dan zou ik toch met die slots doen wat ik voorstelde. Kijk of dat helpt.
Ik gebruik overigens de laatste VIA 4in1-drivers
Verwijderd
De USB deelt met slot4, en die SBLive kan dat prima. Hier gaat dat uitstekend. Er zit een ferrari FFeedback racestuurtje en een webcam op.Op woensdag 04 juli 2001 19:37 schreef steven2 het volgende:
[..]
ik kan het wel op de manier doen van jou met die sloten, maar ik gebruik USB en die delen toch slot 2 en 3? Of kan dat geen kwaad?
Ik gebruik overigens de laatste VIA 4in1-drivers
Ik ben dus juist naar de 4in1 drivers versie 4.29 teruggegaan i.v.m. stabilitiet.
Wat namelijk in de weg zit bij de latere drivers is de patch voor de problemen met de 686B southbridge van de KT133A chipset.
Dit KT7-RAID bord heeft de KT133 chipset, en die patches zitten alleen maar in de weg, en veroorzaken voor mij meer problemen.
Overigens raad ik aan om bij de VIA drivers dus NIET de VIA IDE-Busmaster drivers te gebruiken, maar gewoon die van Microsoft.
(De-installerejn van de VIA levert gewoon weer de MS drivers op..)
Gewoon de 4in1 drivers installeren met het vinkje voor de IDE-drivers uitgezet.
Anders kan ik b.v. niet eens mijn Ricoh 9120 brander op UDMA/Ultra ATA 33 gebruiken.
En in realtime benchmarks (gewoon 1Gb van de ene naar de andere HD kopieren..) is het nog sneller ook