SnowDude schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:30:
[...]
Je link van het
CPB AP gaat over het "oude" Ziggo van voor de overname door UPC. Het huidige Ziggo is het oude UPC maar dan met de naam Ziggo
Een bedrijf als Ziggo zal voor de On demand dienst altijd data op moeten slaan wat betreft kijk gedrag. Ziggo wordt ook gewoon afgerekend op hoe vaak een bepaalde film wordt bekeken. Als ze ook nog een rekening naar de consument willen sturen dan is er dus ook een deel van de data niet geanonimiseerd want dan moeten ze een koppeling kunnen maken tussen het bekijken van een bepaalde film en de klant factuur.
Ik heb 4,5 jaar voor dat topbedrijf mogen arbeiten, de fusie met UPC kan ik me nog al te goed herinneren, verliep perfect! Helemaal niets mis mee..
Punt dat ik wilde maken is dat ze eerder in opspraak kwamen. De overname door UPC (= Liberty Global, een Amerikaanse partij) wil niet per definitie zeggen dat dit nu niet meer gebeurt. Liberty Global heeft een
mooie pagina ingericht waarop hun core-business staan omschreven. Onder andere "Content Delivery and Management" en "Advanced Advertising" zijn daar onderdelen van. Na de overname heeft Ziggo de Horizon Mediabox geadopteerd van UPC. Vanaf dat punt moesten klanten ook akkoord gaan met de eerder besproken voorwaarden. De combinatie tussen mijn werkervaring daar plus het niet kunnen vinden van de aanvullende voorwaarden smaken toch wat zuur naar mijn idee (waarbij ik de werkervaring liever in het midden laat, zonder bewijzen/links is het een ongefundeerde manier van discussieren).
Ik snap je punt, maar het lijkt mij toch allemaal wat dubieus. Vergaande informatievergaring hoeft nu misschien geen probleem te zijn, maar we hebben geen van beide een glazen bol.
Edit: typo's