Slechte ervaring met DHL (verzenden naar Parcelstation) :(

Pagina: 1
Acties:
  • 6.367 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 20:29
Ik heb wat overgenomen van een tweaker. Verzending via DHL afgesproken met afhalen bij Parcelstation deBuren Utrecht (pakketlockers). Dat leek handig; ik kom er langs met woon-werkverkeer, er is parkeergelegenheid en je hoeft niet te wachten tot je geholpen wordt.

Maandag werd het pakket afgegeven en dinsdag kwam de status dat de bezorger onderweg was. Daarna volgde "Bezorging verhinderd". Klantenservice geeft aan dat er iets mis zou zijn met het verzendlabel en onderzoek starten kan alleen op aanvraag van de afzender. Volgens mij een nonsense antwoord. Om 9:34 is het immers nog "Ingevoerd in handterminal van de bezorger". Als het label niet klopt zou dat niet moeten kunnen.

De afzender bleek een mailtje te hebben gehad dat het pakket geweigerd was door de geadresseerde. Toen hij de status wilde bekijken stond er bij hem dat het pakket nog niet gescand was. Hij heeft DHL een mail gestuurd, waarop hij geen reactie kreeg. Woensdag is hij daarom gaan bellen en DHL zou proberen om het pakket te onderscheppen en hem dan een nieuw label te geven. Dat kon alleen naar het huisadres (beperking van hun systeem).

Volgende status was: "Verwacht bezorgmoment Woensdag 25 januari 8:00 - 18:00 uur. Verzender neemt contact op met DHL. 25 jan 17:32 Sorteren".

Reactie van afzender: "Hehe DHL is een beetje chaotisch, mijn account doet het op DHLFORYOU prima, maar werkt niet op hun nieuwe site. Bij mijn account staat geen enkele informatie over deze zending, op de andere site staat een scan fout, en bij weer een andere DHL tracking site staat het hele proces tot en met "verzending geweigerd verzender geïnformeerd" :F
Geen wonder dat ze zelf ook niet meer weten wat er allemaal gaande is"

Donderdag wijzigt de status: "Nieuwe bezorgpoging op een ander adres de volgende bezorgdag. Wordt doorgestuurd naar een ander adres - JVGL05880133949260196. 11:44 Sorteren"

Vandaag nog dezelfde status. Weer een dooddoener van 'klantenservice': "Het pakket is retour gezonden naar de verzender. Het beste kan je met hem contact opnemen."

Ik vermoed dat het probleem in hun onbemensd ParcelStation zit. Misschien waren de lockers vol of defect. Het is belachelijk dat ze dit weigering door geadresseerde noemen en dan het pakket maar niet bezorgen.

Misschien moeten ze eens tweakers inhuren om hun processen en automatisering op orde te brengen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Ervaringen topics horen niet thuis hier. Dit topic gaat dan ook op slot.

Dit topic is gesloten.