Gemiddeld lage FPS op redelijke machine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Mijn vraag
Dit is het systeem van een goede vriend van me. Hij heeft er veel plezier mee, en kan redelijk gamen op 1440p met een Gsync Monitor. Op zich tot zover alles goed,

Echter merkt hij dat in games op max redelijk lage fps haalt:

Battlefield 1, 55 fps
GTA V, 45 fps
Euro Truck Simulator, 20 fps

Het gekke is dat de GPU ook maar 700 clock aantoont, en niet hoger lijkt te gaan (MSI Afterburner)

Relevante software en hardware die ik gebruik
De hardware, van wat ik weet:

CPU: I7-6700K
MEM: Corsair 16GB Dual Channel Memory @2666MHZ
MBO: Asus Maximus VIII Hero
GPU: Asus ROG STrix-GTX1070 08G Gaming
HDD: Samsung 850 EVO SSD (1TB)
HDD: Crucial 500GB SSD
PSU: Corsair AX860

Scherm: ASUS P279Q - 1440p Gsync

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Er is eerst een 1070 vervangen ivm Artifacts, wat we al hebben getest: Andere settings, andere benchmarks, games etc. Aangezien hij in België woont, en ik in Nederland is het bij elkaar testen van onderdelen wat lastig :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Alle reacties

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:36
Domme vraag misschien maar hij heeft de monitor wel aangesloten op de videokaart en niet op de onboard aansluiting van het moederbord? Een kennis van mij (digibeet) had dat namelijk gedaan en die klaagde ook over lage FPS :)

[ Voor 25% gewijzigd door EnigmaNL op 27-01-2017 10:53 ]

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

EnigmaNL schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:52:
Domme vraag misschien maar hij heeft de monitor wel aangesloten op de videokaart en niet op de onboard aansluiting van het moederbord?
lijkt me wel, BF1 1440p op een onboard en dan 54 fps halen.....knap :P

Trouwens wat een achterlijk grote PSU. Dat had zowat de helft kunnen zijn al dan niet minder. maar goed.

Maar met wat vergelijk je de fps? Ik zou er wat benchmarks naast houden. Weet ook niet welke settings hij hanteert op 1440p ik neem aan niet maximaal :P

Als ik naar de setup kijk lijkt het mij dat je maat een fanatieke overclocker is. Wellicht iets kapot gemaakt?
(zijn maar hersenspinsels hoor)

[ Voor 40% gewijzigd door PaRaDoX4 op 27-01-2017 10:59 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• EnigmaNL
Staat G-sync ook aan bij windowed mode en draaien de games dan in windowed of full-screen windowed? Dan gaat de framerate bij mij ook aanzienlijk omlaag, vergelijkbare rig maar dan met GTX1080.

• corset
Gsync staat aan, fullscreen windowed. Ook is het met fullscreen getest, maar zelfde resultaten helaas. Dat is een beetje het lastige, we zien alles goed gaan, maar de FPS is gewoon laag.

Even wat stats uit Afterburner:

GPU Clock -> 696
Memory Clock -> 8008
GPU Temp -> 62
GPU Usage -> 99%
GPU Fan Speed -> 38

Het lijkt wel alsof ergens de GPU clock gethrottled wordt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Drivers verwijderen met DDU in veilige modus en de nieuwste driver van de website van Nvidia pakken en installeren.

• corset
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:03:
Drivers verwijderen met DDU in veilige modus en de nieuwste driver van de website van Nvidia pakken en installeren.
Ook al getest :-(

• EnigmaNL
En als je G-sync helemaal uitzet?

Je zet in de spellen toch wel V-sync uit?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
vsync zorgt er niet voor dat de gpu naar 700 mhz gaat.
Er is toch wat anders aan de hand.

Je hebt de laatste bios versie van het moederbord?
Laatste gpu bios?

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:51
Ik zou eerst in de bios kijken of alles goed staat, als je daar niks kan vinden "load setup defaults" en dan weer proberen.

• corset
Vanavond gaan we kijken naar:

Bios Update
Vsync testen

Bedankt allemaal :) We hebben nu even een beter idee waar naar te kijken

• EnigmaNL
Je zou ook nog een oudere driver versie kunnen proberen, ik heb gelezen dat dit bij sommige mensen het probleem verhelpt.

De energiebeheer instellingen kunnen ook voor problemen zorgen, zorg ervoor dat die op high performance staat.

[ Voor 32% gewijzigd door EnigmaNL op 27-01-2017 11:25 ]

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Op een Asus Maximus VIII Hero zit een slow_pc switch kijk of die goed staat. Zou het kunnen verklaren.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

corset schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:18:
Vanavond gaan we kijken naar:

Bios Update
Vsync testen

Bedankt allemaal :) We hebben nu even een beter idee waar naar te kijken
Wat is je MSI afterburner versie? Veel mensen hadden het zelfde probleem dat werd veroorzaakt door een specifieke versie van MSI afterburner

[ Voor 46% gewijzigd door UltiemePCNerd op 27-01-2017 12:45 ]

• corset
Update, sorry voor de vertraging! Alles testen duurde even.

Videokaart in oude PC, zelfde resultaten

Videokaart terug gedaan in huidige PC, alles even opnieuw aangesloten, werkt als een zonnetje. Geen problemen meer. Alleen de Coil Whine lijkt te blijven. Toch maar even terug naar de winkel ermee.

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
corset schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:57:
Update, sorry voor de vertraging! Alles testen duurde even.

Videokaart in oude PC, zelfde resultaten

Videokaart terug gedaan in huidige PC, alles even opnieuw aangesloten, werkt als een zonnetje. Geen problemen meer. Alleen de Coil Whine lijkt te blijven. Toch maar even terug naar de winkel ermee.
helaas hebben 90% van de pascal kaarten coilwhine
echter er zit wel iets verschil in wanneer het optreed , normaal pas bij erg hoge fps, 200 ofzo
als hij echt al met 50fps last van heeft wel rma proberen, maar pas op hoge fps whine? dan heeft rma weinig nut
Pagina: 1