Advies HDD nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikW02
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-05 14:00
Mijn vraag
beste mede tweakers.

Mijn 1TB schijf begint vol te raken (20 GB).

Nou ben ik op zoek naar een nieuwe 2TB schijf maar aan gezien ik niet zo technisch ben weet ik niet of het uit maakt welke schijf ik neem.

Ik heb 3 schijven op het oog:

Seagate Desktop HDD

Toshiba DT01ACA200

WD Blue WD20EZRZ

er zit geen limiet aan de kosten.

Ik hoor graag als jullie meer informative willen hebben!

mvg, Rik Witteman

Beste antwoord (via RikW02 op 28-01-2017 11:23)

Verwijderd

RikW02 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:32:
Er zit nog plek in voor 1 schijf, daarom wou ik gelijk voor een 2TB zodat ik er weer mee vooruit kan gaan.
De 1TB laat ik er in. Maar het word de WD Blue. Bedankt voor jullie hulp!
Ik mis in je vraag het magische woord "backup".
Er hoeft maar dát mis te gaan en al je data is foetsie. :+

Als je [url="PYxBCsMgEEXv8tcu1JS08QCBLrrqsnQhxsKAiUElFIJ375iWzmZm"]deze tabel voor externe HDD's bekijkt[/url] dan zie je dat je rond de 5TB het meeste bang-for-the-buck (prijs/GB) krijgt.
Een externe HDD kun je tenminste loskoppelen en dat verhoogt je veiligheid weer een beetje.
Eigenlijk zou je meerdere externe schijven moeten hebben als de data je een beetje lief is en dat heb je met foto's al snel. ;)

Misschien kun je nu nog profiteren van de BTW-vrije dagen en anders komen er op Amazon.de wekelijks aanbiedingen voorbij in deze favoriete range.
Zo heb ik een hele batterij WD Elements 5TB in gebruik waarvan ik er pas 1 heb moeten retourneren.
Kan gebeuren (via WD support had ik de nieuwe schijf binnen een week binnen), prima schijven en prima support zover.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 06:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Waarvoor ga je deze schijf gebruiken?

Er zit namelijk wel een verschil in een schijf voor een NAS, Primaire schijf Desktop/laptop of een opslag schijf voor een desktop/laptop

WD is in HDD wereld best een degelijk merk. Seagate niet echt

Mijn ervaring Seagate
Heb zelf een seagate schijf gekocht voor mijn pc 3 gingen er kapot binnen de garantie, de 4e maak ik nu al eeeeerg lang gebruik van. Maar net hoeveel geluk je hebt

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikW02
Het word het meeste voor gamen gebruikt, maar er word ook wat werk bestanden opgeslagen, en het gaat gebruikt worden voor een opslag schijf door een desktop.

Vergeten te zeggen, Er zit momenteel een Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:55
Seagate heeft langere tijd een hogere uitval gehad,ik zou ook de WD nemen persoonlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Beste is om een ssd in je kast te zetten, misschien groot genoeg kopen om windows en spellen op de ssd zetten, dan heb je altijd hoge snelheden met laden spellen, en opstarten van windows.
Als extra kun je nog een hdd erin zetten, bijv een van WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:55
je hebt trouwens wel een ssd als windows boot schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikW02
Ja dat klopt. Ik was vergeten om te zeggen dat er ook een ssd in zat als primaire schijf, en dan nog die 1TB schijf als opslag. ( Ben niet zo goed in topics maken, srry daarvoor ).

[ Voor 1% gewijzigd door RikW02 op 27-01-2017 11:14 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Jongens TS wilt een 2TB harde schijf......en jullie komen met een SSD. Zal een duur grapje worden met die capaciteit.

Ik zou voor de WD gaan. Wel even oppassen GEEN WD Green (start stop regelingen verlaagt t verbruik maar gaan zo snel kapot)
WD red is voor een nas geloof ik.
WD blue moet prima zijn geloof ik. Kijk even naar wat reviews, wijst allemaal zichzelf.

[ Voor 13% gewijzigd door PaRaDoX4 op 27-01-2017 11:40 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
  • Laatst online: 13-09 17:06
Waar bestaat die 1tb data uit?

Puur installaties van games + save file of heb je ook films/muziek/foto's/documenten erbij? Zo ja hoeveel is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikW02
De 1 TB schijf is puur voor opslag van bvb games, foto's, bestanden, alles wat niet met mijn windows te maken heeft, want dat staat op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Die foto's en bestanden is dat veel? Anders zou je misschien kunnen overwegen om dat op een externe schijf te zetten.

Overigens heb ik die 3 schijven die je noemde even vergeleken. De Seagate is het snelst, in zowel lezen als schrijven. Die toshiba is iets goedkoper, en vermoed ook iets langzamer.

Zelf heb ik deze in m'n pc zitten
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB Alleen is dit wel 1tb, weet niet of je perse 1 schijf wil hebben of 2 ook prima is (je zou het eventueel in raid kunnen zetten) (heb overigens niet echt research naar andere schijven gedaan toen ik deze schijf kocht)

[ Voor 7% gewijzigd door tendmex op 27-01-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikW02
Er zit nog plek in voor 1 schijf, daarom wou ik gelijk voor een 2TB zodat ik er weer mee vooruit kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Oh dan begreep ik je verkeerd, ik dacht dat je je data over ging zetten van die 1 tb naar die 2 tb schijf. Maar je voegt dus gewoon nog is 2 tb toe. zodat je 3 tb in totaal hebt.

Maar fijn dat ik je kon helpen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RikW02 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:32:
Ik mis in je vraag het magische woord "backup".
Er hoeft maar dát mis te gaan en al je data is foetsie. :+

Als je [url="PYxBCsMgEEXv8tcu1JS08QCBLrrqsnQhxsKAiUElFIJ375iWzmZm"]deze tabel voor externe HDD's bekijkt[/url] dan zie je dat je rond de 5TB het meeste bang-for-the-buck (prijs/GB) krijgt.
Een externe HDD kun je tenminste loskoppelen en dat verhoogt je veiligheid weer een beetje.
Eigenlijk zou je meerdere externe schijven moeten hebben als de data je een beetje lief is en dat heb je met foto's al snel. ;)

Misschien kun je nu nog profiteren van de BTW-vrije dagen en anders komen er op Amazon.de wekelijks aanbiedingen voorbij in deze favoriete range.
Zo heb ik een hele batterij WD Elements 5TB in gebruik waarvan ik er pas 1 heb moeten retourneren.
Kan gebeuren (via WD support had ik de nieuwe schijf binnen een week binnen), prima schijven en prima support zover.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikW02
He dank je voor je antwoord,

Klinkt eigenlijk wel wat beter, er is nu wel een schijf onderweg maar voor later is dat wel een handig iets om te onthouden. :)
Pagina: 1