Toon posts:

150mps TP-Link wifi adapter.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren had ik een Wifi adapter gekocht van 150mbps omdat het lekker goedkoop is, maar nu heb ik twijfels. Wij hebben thuis een vodafone pakket en haal 2.5 tot 4 mb/s in de 1e verdieping(waar ook mijn computer staat). Dus, ter conclussie; is 150mbps genoeg als je decent wifi hebt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:45
Dat ligt eraan waar je je internet / netwerk voor gebruikt natuurlijk..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:29:
Dat ligt eraan waar je je internet / netwerk voor gebruikt natuurlijk..
Niet voor games of iets in die richting. Ik kijk meestal YouTube videos in 480p en heb het vooral nodig om te surfen. Graag ga ik het nu gebruiken voor school en om online Spaans te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Mijn glazen bol is wat troebel maar even wat aannames:

Je hebt een dongel gekocht voor je PC? En nu haal je dus 4 Mb of mbit?
Je kan wel een n dongel hebben gekocht maar als je router op a/b/g staat gaat je PC daarin mee. En als je router een verdieping lager staat en er zitten wat muren en plafonds tussen met wapeningstaal komt er bijna geen signaal aan.

Dus iets meer onderzoek doen en wat feiten plaatsen hier want te veel parameters zijn nu onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, geef om te beginnen exact aan welke "150Mbps" dongle je gekocht hebt. Dat ding heeft een modelcode (WLA-1100 oid). Geef ook aan waar het mee verbindt (exacte type AP/router/modem).

Vervolgens nauwkeurig zijn in je meting. Let op de hoofdletters! Netwerksnelheden worden in Megabit per seconde, Mbps of Mb/s gemeten. Als je over een netwerk bestanden kopieert wordt dat soms in MegaBytes per seconde, MBps of MB/s gemeten. 1B=8b, dus dat maakt nogal uit voor wat je zegt.

En mb/s? Dat zou millibit per seconde zijn, wat onzinnig is (tenzij je Voyager 1 heet en inderdaad minuten nodig hebt om een enkele bit naar aarde te versturen 8)7 ).

Oslik blyat! Oslik!