Meerdere TV's op een (V)DSL vebinding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:21
Ik open bij deze een Topic omdat ik via verschillende wegen hier op tweakers niet tot een concreet antwoord lijk te komen. Al enige tijd lijkt dit vast te lopen op een éénvoudige monoplie.

Waar gaat het om:

Wij willen graag overstappen van het steeds duurder wordende Ziggo. Er zijn vele aanbieders die voor aanzienlijk minder goede TV + Internet (+telefonie) diensten leveren.

Waar ligt het probleem:
Wij leven met ze vieren, ikzelf mijn vrouw en mijn twee dochters. Dit betekend in de huidige situatie dat er op iedere slaapkamer een TV staat. En in de woonkamer.

Wanneer wij overstappen naar een KPN'achtige dienstverlener dan kunnen wij maar 2 ITV kastjes krijgen.
Het merkwaardige is dat wij dit 5 jaar terug ook konden, toen boden zij ons adsl 2+ aan met een max van 18Mbit. Inmiddels is bij ons de boel geupgrade tot VDSL incl Bonding als dat nodig is met een max van 180Mit. waarbij naar mijn weten op dit moment maximaal 100mbit geleverd kan worden. Nu komt het, in het adsl2+ tijdperk vertelde men dat de 2 ITV pakketjes max was ivm de gelimiteerde bandbreedte. Dat klonk ook zeer aannemelijk. Zelfs toen zou dit geen issue geweest zijn omdat de 4 kastjes NOOIT tegelijk aanstaan.

Echter anno 2017 waarbij de bandbreedte geen bottleneck meer lijkt te vormen houden ze vast aan de max van 2 ITV kastjes. Nou wil ik geen discussie voeren over de keus van een KPN reus. maar meer over de oplossing. Ik bedoel met alle respect dit is toch niet van deze tijd.

Uiteraard ben ik hier al enige tijd mee bezig en ben al tot een aantal conclusies gekomen.
  • 1: extra digitenne kastjes ( dit willen we niet ivm de beperkte zenders die mijn dochters niet kijken)
  • 2: via de ITV app en bv een chrome cast TV kijken (wij vinden dit zelf behoorlijk omslachtig de meiden zijn 10 en 5)
  • 3: via een android kastje ITV installeren en kijken (wij hebben dus geen flauw idee of dit kan en of lukt, ik lees veel verhalen waar het niet lijkt te kunnen)
Ik heb via het KPN forum kunnen herleiden dan een SD-stream verbruikt 4 Mbits, een HD-stream verbruikt 8 Mbits.

Als ik 100Mbits zou afnemen en ik zou alle 4 de tvs aanzetten met een HD stream dan zou ik 32Mbit verbruiken. en dus ruim voldoende overhouden voor een beetje internet.

Nou heel verhaal, hopelijk ook in de goede topic gepost. Ik hoor graag jullie oplossingen. Ik zal toch niet de enige zijn die hier tegen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit is inderdaad een arbitraire beperking bij de aanbieder, voornamelijk om te voorkomen dat klanten met meerdere TV's vervolgens klagen over het niet halen van hun maximale internetsnelheid. Bij de combinatie van VDSL zonder bonding, een 80-100mbit internetabonnement en meerdere TV's zou dat in de praktijk voor sommigen tenslotte wel een probleem kunnen worden. Je zou uiteraard kunnen proberen of de KPN-klantenservice na uitleg van je situatie bereid is om je (aankomende) abonnement toch uit te breiden. Zeker als ze merken dat je anders geen klant wordt, is een 2e lijns servicedesk misschien ergens toe bereid.

Verschillende aanbieders hebben trouwens ook een kunstmatige technische beperking, waarbij het IPTV VLAN alleen via twee fysieke ethernetpoorten kan worden gebruikt. In dat geval zou je ook 5 aparte ethernetkabels in je huis moeten trekken of de boel vol hangen met powerline adapters.

Aangezien je bij de meeste aanbieders 5 euro/maand/TV betaalt: Is het niet aantrekkelijk om voor een aantal TV's in je huis een dienst als Knippr te nemen? Met het gebruik van een chromecast is dat iets omslachtiger, maar voor je dochters is dat waarschijnlijk geen bezwaar. Je kunt daarmee op 2 TV's tegelijk kijken en naar ik begrijp een onbeperkt aantal TV's aansluiten.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-08 10:33
Dit gaat de KS niet zomaar niet. Daarnaast hoeft IPTV niet altijd via VLANs te gaan in je thuisnetwerk. KPN en Telfort e.d. hebben Routed iTV waarbij het multicast streams zijn die door het gewone LAN gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

RobinF schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:57:
Dit gaat de KS niet zomaar niet. Daarnaast hoeft IPTV niet altijd via VLANs te gaan in je thuisnetwerk. KPN en Telfort e.d. hebben Routed iTV waarbij het multicast streams zijn die door het gewone LAN gaan.
Klopt, dat had ik duidelijker kunnen verwoorden; het geldt niet voor alle aanbieders. De directe KPN-dochters hebben deze beperking meestal niet, terwijl T-Mobile Thuis (voorheen Vodafone; Glasoperator.nl) en Tele2 o.a. het wel fysiek scheiden.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Tot zover bedankt voor de vele reacties. Het is echter zo dat KPN niet lijkt te willen meewerken aan meerdere kastjes. Is bv punt 3 een werkzame oplossing? zijn jullie hierin thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je veel waarde hecht aan het blijven gebruik van je TV's, dan vraag me af of met al die omwegen en houtje touwtje oplossingen het nog wel opwegen tegen de meerkosten van Ziggo en het 'gemak' dat je daar nu van geniet. Soms eens goed overwegen of je met een minder abonnement van Ziggo ook afkan kan een grotere besparing opleveren. Je kan ook eens proberen met horizon.tv i.c.m. chromecast of eenvoudige pc aan je tv. Als dat voor jou werkt kan je dezelfde funtionaliteit ook bij andere aanbieders vinden.
Mijn kids (en mijn vrouw en ik eigenlijk ook) kijken zelden tv, eigenlijk alleen nog maar on demand.
Darkz0rs schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:16:
Is bv punt 3 een werkzame oplossing?
Ik weet niet hoeveel devices je tegelijk kan kijken ? Bij ziggo is dat 3 tegelijk (per account).
Darkz0rs schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:16:
Het is echter zo dat KPN niet lijkt te willen meewerken aan meerdere kastjes.
Sure ? Kpn heeft hier aan dat ze tot 6 ontvangers gaan :?
https://www.kpn.com/televisie/extra-tv-ontvanger.htm

[ Voor 44% gewijzigd door DukeBox op 27-01-2017 10:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:16
Zeer binnenkort kunnen er (mits genoeg snelheid) 6 tuners aangesloten worden op vvdsl. Waarschijnlijk al vanaf feb. Bij KPN iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik ben mij bekend met de overweging. Het is echter zo dat wij dermate veel betalen (omdat de kinderen graag nick Jr kijken.) dat je per definitie al een Movies en Series XL pakket moet afnemen.

Bij veel aanbieders heb je een kids pakket voor mar €5. Ik ben echt niet Penny Wise Pound foolish aan het berekenen. Er zit bv als we NLE zouden doen een besparing in van €468 per jaar. Dit vind ik serieuze euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
t mac schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:29:
Zeer binnenkort kunnen er (mits genoeg snelheid) 6 tuners aangesloten worden op vvdsl. Waarschijnlijk al vanaf feb. Bij KPN iig.
Ik wou net zeggen. Sinds kort is hier BVVDSL aangesloten en nu ben ik aan het kijken om over te gaan op alles in 1.

In mijn KPN zie ik het volgende staan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cXBTzeil.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door HammerNL op 27-01-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik heb KPN zojuist gebeld. en idd is er vanmorgen om 7:00 bevestigd aan de helpdesk. Dat er vanaf 1 februari 6 decoders mogelijk zijn. Ik heb mijn antwoorden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:43
Zal ik er nog 1 geven waar je over na kan denken dan?

Je kan met ziggo go bij ziggo en itvonline bij kpn op een smartphone tablet of pc tv zien, dan sluit je die aan op je tv, scheelt maandelijks 5eu per tv dan

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ja persoonlijk vind ik dat niet werken. Daarom riep ik al een android tv box met daarop ITVonline van KPN bv. Maar ik weet niet of dit werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Inderdaad kun je afhankelijk van je snelheid per 1 feb tot 6 kastjes afnemen.

Voor 4 sd heb je 39.xx mb nodig. Voor 4 hd 58.xx mb.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-man op 27-01-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:43
Darkz0rs schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:48:
Ja persoonlijk vind ik dat niet werken. Daarom riep ik al een android tv box met daarop ITVonline van KPN bv. Maar ik weet niet of dit werkt
Ja dat werkt prima als je verbinding maar ok is, ik doe het hier gewoon via wifi (alles gelijkvloers nieuwbouw en 2 muren) op 2,4Ghz met 2 laptops op de online.nl zyxel modem/router gewoon. (ja nu zelfs op de 30Mbit kloten online.nl met een ziggo-go account van een maat van mij haha)
ja je hebt soms een uitval als je bijv de start van F1 gaat kijken, dan hokt en stottert het, maar op Nickelodeon zouden je kinderen er geen last van hebben (en je kan er een kinderslot op zetten)

[ Voor 58% gewijzigd door Mel33 op 27-01-2017 11:04 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 17:30
HammerNL schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Ik wou net zeggen. Sinds kort is hier BVVDSL aangesloten en nu ben ik aan het kijken om over te gaan op alles in 1.

In mijn KPN zie ik het volgende staan:
[afbeelding]
Op uw adres kunt u 5 TV's aansluiten.
U kunt met maximaal 2 tv-ontvangers in HD kwaliteit tv kijken.
Interactieve TV ontvanger
2

Hier niet, 80 Mbit bvvdsl aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Bij 80 mb zou je 6 sd of 5 hd moeten kunnen. Weet je zeker dat je 80 hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
iets meer informatie geeft aan dat het wel gaat om KPN zelf. en niet de dochters....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:16
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om alleen je internet abo over te zetten en voor de tv bij de ziggo te blijven. Zeker als je toch al smartcards hebt (of ze niet gebruikt) ben je voor het standaard abo €25 p/m kwijt en daar kan je in theorie onbeperkt tv's op aansluiten :)

(zo doe ik het in elk geval €25 tv + €35 Vodafone 100/100)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Tot onze spijt hebben we geen glasvezel. Ziggo of vdsl. Daar Ziggo serieus absurde prijzen in aan zetten is en bv een NLE maar 30 vraagt per maand vind ik dat interessant. Echter krijg je bij hun 2 decoders max. Ik moet echter nog 2 stuks voeden. En hoewel Ziggo een keus is. Stap ik er liever vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 17:30
Jan-man schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:50:
Bij 80 mb zou je 6 sd of 5 hd moeten kunnen. Weet je zeker dat je 80 hebt ?
Volgens fourstack (dus kpn) 80 Mbit bvvdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Was er overigens iemand die bv android tv boxes gebruikt en daar de ITV app op gebruikt. En hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 12:17
Toch maar eens bij NLE zeggen dat je bij KPN 6 kastjes kan krijgen,aangeien ze daar KPN televisie gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ja reeds gedaan komt totaal geen reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:18
Darkz0rs schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:16:
Geef het even wat tijd. Die restrictie van 2 decoders was niet vanuit KPN de provider maar vanuit de netwerkoperator (KPN Wholesale zeg maar).
Dus providers die daar gebruik van maken, zeker als ze dezelfde apparatuur gebruiken (Telfort, XS4all, NLE) zouden daar snel in kunnen volgen. Maar het gaat pas in vanaf woensdag a.s. dus ik verwacht wel dat anderen snel volgen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:18
Mattie112 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:38:
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om alleen je internet abo over te zetten en voor de tv bij de ziggo te blijven. Zeker als je toch al smartcards hebt (of ze niet gebruikt) ben je voor het standaard abo €25 p/m kwijt en daar kan je in theorie onbeperkt tv's op aansluiten :)

(zo doe ik het in elk geval €25 tv + €35 Vodafone 100/100)
Ook zonder smartcards kom je een heel eind. Je hebt altijd voor de slaapkamers nog het gratis meegeleverde DVB-C signaal met NPO 1, 2 en 3 in HD en de rest in digitale SD (circa 30 zenders totaal geloof ik?)
Ieder zijn eigen voorkeur maar de meeste slaapkamers kunnen volgens mij wel toe met SD in DVB-C techniek hoor.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Voor ons is het standaard pakket prima. Echter heeft Ziggo het zo voor elkaar dat alle kinder zenders in de extra pakketten stopt. In die zin is het dus op 2 tv's kansloos.

Maar goed iedereen kijkt wat anders. En persoonlijk vind ik het steeds erger worden om de zenders te kijken waar je al voor betaald. Moet je alleen maar meer gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 12:17
Darkz0rs schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:16:
Ik heb een speciale band met mariska van NLE . Die benader ik persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Vincedd, en nu?
Pagina: 1