BCC past prijs niet aan tijdens BTW actie concurrent

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 15:19
Op de website van BCC staat het vrij prominent. ‘Wij controleren elke dag de prijzen van de concurrent en passen deze zeker aan. Dat is zeker.’ Het ligt toch net even iets anders.

Ik wilde een Seagate 1,5TB harde schrijf kopen en zag dat deze bij de Mediamarkt €55 kost. Bij BCC vragen ze voor dezelfde harde schrijf €89,99. Toegegeven, het was voor mij handiger hem bij de BCC te kopen, dus ging ik daar heen met de verwachting en hoop dat ze de prijs zouden aanpassen. Echter doen ze dit niet. De reden die werd gegeven is dat de levertijd bij de Mediamarkt online op 1-4 dagen staat. Toen ik aangaf dat dit voor alle producten bij de Mediamarkt geldt tijdens de BTW dagen werd me verteld dat dit niet uitmaakt. Omdat de levertijd niet hetzelfde is als BCC passen ze de prijs niet aan.

Nu maakt het me in principe niet uit of ze de prijs aanpassen, dit is hun keuze en ik heb hem alsnog bij Mediamarkt gekocht. Maar wat me een beetje irriteert is de reclame die ze ervoor maken en het vervolgens niet nakomen. Ze passen alleen de prijzen aan een paar producten waarbij het ze uitkomt. Dit wordt, volgens de winkelmedewerker, doorgegeven vanuit het hoofdkantoor. Bij andere producten gebeurt niets met de prijs en gebruiken ze de 1-4 dagen levertijd bij Mediamarkt om dit goed te praten. Echter is van tevoren bekend dat het druk is bij de Mediamarkt tijdens de BTW dagen en dat ze deze levertijd hebben.

BCC doet geloven dat consumenten zonder te vergelijken naar de BCC kunnen gaan omdat de prijs wordt aangepast, ook bij acties van concurrenten. Hier klopt in elk geval tijdens de BTW korting bij de Mediamarkt niets van. BCC past alleen de prijs aan als het ze niet teveel geld kost. Zo is een prijsbelofte mijn inziens niet veel waard.

(overigens zijn harde schrijven uitgezonderd van de BTW actie, maar staan ook uitzonderingsproducten op 1-4 dagen levertijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

-tom-562

Oliesjeik

En wat is precies de discussiewaarde van dit topic?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
http://www.bcc.nl/dit-is-bcc/de-bcc-prijsgarantie

Het artikel is bij de concurrent in nieuwstaat en direct leverbaar in de originele gesloten fabrieksverpakking.

Wat duidelijk niet het geval is bij de mediamarkt dus hebben ze het recht om de prijs niet te laten zakken.

Maar dat had je natuurlijk zelf ook even kunnen opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik zet hier een slotje op. Ik zie hier geen discussiewaarde in en het is op dit moment niet meer dan een shopreview, die je elders op Tweakers ook kan plaatsen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.