Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 11:45
Ik wil graag mijn telefoon gebruiken om mijn domotica setup te laten weten of ik thuis ben of niet. Het simpelste lijkt me door verbinding te maken met mijn thuis wifi netwerk. Heb ik verbinding dan ben ik thuis, geen verbinding betekent dat ik niet thuis ben.

Het probleem is dat ongeacht wat ik instel mijn android zijn wifi regelmatig uitzet.

Ik heb een Nexus 6p met Android 7.1. Ik heb:
- Wifi instellingen staan op "Always on"
- De app "Wi-Fi Keep Alive" gedownload en alle instellingen op "Always On" staan
- Ik Wifi scanning op aan staan
- Ik heb een zeer stabiele wifi verbinding thuis

Ik zie in het battery overzicht van Android dat Wifi regelmatig uit is. Ook heb ik een aantal IFTTT taken die iets doen als ze verbinding maken met mijn thuis netwerk; deze taken worden regelmatig uitgevoerd ook al ben ik de hele tijd thuis.

Is er iets waardoor ik Android kan forceren dat Wifi altijd aan staat? Of in ieder geval als ik verbinding heb met een bepaald netwerk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:35

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb zelf een Nexus 5X en ik zie mijn Wifi nooit uit gaan.

Wellicht heb je ergens power saving settings staan die het voor je uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:26
Instellingen - accu - rechtsboven 3 puntjes hamburger menu - daar zie je 2 accu settings, pas die eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Onder mijn accu zie ik de opties "Not optimized" en "All apps", hij stond op "Not optimized".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 14:27
Kan je niet iets met GPS regelen, dat deze, zodra je in de buurt van je woning bent je WiFi aanzet? Dan gaat hij automatisch zoeken en maakt verbinding met je WiFi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Het idee erachter is dat zolang ik verbonden ben met mijn wifi netwerk dat mijn domotica systeem dan weet dat ik thuis ben. Betekent dus ook dat als ik niet verbonden ben, wat nu vaak voorkomt omdat mijn wifi niet aan blijft, ik volgens het systeem niet meer thuis ben.

Dus iets heel simpels als "zet de lampen uit als telefoon niet verbonden is met wifi" zou dan al niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01:31
Gaat je WiFi symbooltje ook uit dan?

Mijn WiFi viel ook steeds uit leek het. Maar het was de Ziggo modem/router die binnen enkele minuten de foon uit de NAT-tabel gooit. Apps als WiFi keep-alive hielpen niet.

Daarom gebruik ik nu probleemloos een eigen router met de Ziggo modem/router in bridge.

Is maar een idee..

[ Voor 6% gewijzigd door Tonne2016 op 27-01-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29
Probleem is sinds de laatste 2 versies (5. 6 heb zelf 7 nog niet ) van Android ook bij mij aanwezig. Heb alleen nog geen werkende oplossing gevonden. Zelfs het laten lopen van Tasker script wat om de 3 seconden een XML pagina opvraagt ging na verloop van tijd onderuit omdat WiFi weg valt. Lijkt in mij ogen door Doze te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door The-Source op 28-01-2017 09:37 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Ja ik weet zeker dat mijn wifi uit gaat. Behalve dat je kan zien of je wifi aan of uit is met het icoontje kun je het ook zien in je batterij gegevens. En daar boven op heb ik een IFTTT script die iets doet zodra de telefoon verbinding maakt met mijn wifi. In de historie van IFTTT zie ik dat dat meerdere keren gebeurt in een periode waarin ik gewoon thuis ben geweest.

Net nog even gechecked. Vannacht had ik de telefoon opgeladen maar zelfs met de lader er nog aan zag ik dat wifi uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29
Ja ik heb het met een tablet aan de muur(continu aan lader), met android 5.1 en ook die gooit dus wifi uit na een aantal uur in mijn geval. Soms 20 uur niet met het script draaiend en soms met hetzelfde script gewoon na 2 uur al. Totaal random in mijn geval. Heb het zelf de laatste tijd geen focus aan gegeven omdat ik druk ben met andere zaken.
Door dit soort functies begint het bijna op een IOS-device te lijken :/

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 20:20
Max Hunt schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:10:
Ja ik weet zeker dat mijn wifi uit gaat. Behalve dat je kan zien of je wifi aan of uit is met het icoontje kun je het ook zien in je batterij gegevens. En daar boven op heb ik een IFTTT script die iets doet zodra de telefoon verbinding maakt met mijn wifi. In de historie van IFTTT zie ik dat dat meerdere keren gebeurt in een periode waarin ik gewoon thuis ben geweest.

Net nog even gechecked. Vannacht had ik de telefoon opgeladen maar zelfs met de lader er nog aan zag ik dat wifi uit stond.
Missc rare vraag maar heb je de telefoon al eens een reboot gegeven?
Of een app zet je wifi in slaap, ik zou hem fabriek resetten en dan eens kijken of het ook optreed dan, maar ik heb dan ook wel een goeie backup en ik vind dat niet vervelend om te doen, dat is het simpelste ipv te gaan zoeken in apps bijv, maar kweet niet hoe jij er over denkt ?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Is detectie o.b.v. bluetooth anders een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
BT is niet echt een optie. Ik zou dan door het huis een aantal BT sensoren moeten ophangen om dit voor elkaar te krijgen (anders ga je bijv. naar boven, verlies je de verbinding, het systeem denkt dat je weg bent en zet alles uit). En de vraag is dan nog steeds of mijn BT verbinding wel altijd aan blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:46

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

NFC stickers halen, en daar iets mee fabriceren?

Sticker in de buurt van je deur plakken, even aanraken met je telefoon om in/uit te schakelen?

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:51
Heb dit ook eesn geprobeerd. Kreeg het niet voor elkaar. (nexus 5x) Hij zal de verbiding gewoon af en toe verliezen door de batterij optimalisaties. Heb daarna wat alternatieve manieren geprobeerd. Het enige dat echt 100% werkte is tasker. Hiermee geef ik ( ik gebruik domoticz) een json request als ik thuis weg ga of aankom. Werkt feilloos.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
En gewoon je polling-interval aanpassen? Ik heb een vergelijkbaar systeem met Domoticz en 2 iPhones (die uiteraard helemaal doen waar ze zelf zin in hebben). Ik heb beide een vast IP adres gegeven en laat ze iedere minuut pingen. Pas wanneer mijn telefoon minimaal een half uurtje niet "thuis" is geweest gaan de lampen uit.
Pagina: 1