Ik wil graag mijn telefoon gebruiken om mijn domotica setup te laten weten of ik thuis ben of niet. Het simpelste lijkt me door verbinding te maken met mijn thuis wifi netwerk. Heb ik verbinding dan ben ik thuis, geen verbinding betekent dat ik niet thuis ben.
Het probleem is dat ongeacht wat ik instel mijn android zijn wifi regelmatig uitzet.
Ik heb een Nexus 6p met Android 7.1. Ik heb:
- Wifi instellingen staan op "Always on"
- De app "Wi-Fi Keep Alive" gedownload en alle instellingen op "Always On" staan
- Ik Wifi scanning op aan staan
- Ik heb een zeer stabiele wifi verbinding thuis
Ik zie in het battery overzicht van Android dat Wifi regelmatig uit is. Ook heb ik een aantal IFTTT taken die iets doen als ze verbinding maken met mijn thuis netwerk; deze taken worden regelmatig uitgevoerd ook al ben ik de hele tijd thuis.
Is er iets waardoor ik Android kan forceren dat Wifi altijd aan staat? Of in ieder geval als ik verbinding heb met een bepaald netwerk?
Het probleem is dat ongeacht wat ik instel mijn android zijn wifi regelmatig uitzet.
Ik heb een Nexus 6p met Android 7.1. Ik heb:
- Wifi instellingen staan op "Always on"
- De app "Wi-Fi Keep Alive" gedownload en alle instellingen op "Always On" staan
- Ik Wifi scanning op aan staan
- Ik heb een zeer stabiele wifi verbinding thuis
Ik zie in het battery overzicht van Android dat Wifi regelmatig uit is. Ook heb ik een aantal IFTTT taken die iets doen als ze verbinding maken met mijn thuis netwerk; deze taken worden regelmatig uitgevoerd ook al ben ik de hele tijd thuis.
Is er iets waardoor ik Android kan forceren dat Wifi altijd aan staat? Of in ieder geval als ik verbinding heb met een bepaald netwerk?