Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mijn pc is denk kapot psu/cpu/mobo weet niet zeker help

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
heb 1 probleem met me moederbord de
gigabyte z77m geeft code 15/32 aan

hij start soms op ik zie de logo gigabye en dan wil die bios gaan en dan valt die uit en start die weer opnieuw op

-.cmos eruit gehaald minutje power uit kabel eruit gehaalt daarna weer erin baretij erin

-.hard reset gedaan vanwege geen jumper had
heb ik het gedaan met 1 schroefendraaier

-.volgens de mobo heeft die stroom hij start
meestal elke 15sec op opnieuw en soms pakt
die de logo van GA en dan poef uit

maar mischien 1 stomme vraag hij heeft power fans gaan aan hij start soms op in de bios soms net niet ik kan dus niet zien in de bios wat fout is of flashe iemand 1 idea

ps

als iemand mijn zin niet snapt sorry ben niet voledig nederlands bn ook engels vandaar somige woorde niet snap te kunne typen

Alle reacties

Verwijderd

Heb je in de handleiding van het moederbord nagekeken wat die codes betekenen?

Verwijderd

Topicstarter
ABC

nee vanwege ik zoon externe kaart heb gebruikt uit mijn hooft weet ik dat het 15 cpu kant is en 32 hardware problm is oude moederbord dus ik weet niet wat mee moet doen vanwege ze zijn uitverkocht

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:02
Start eens zo kaal mogelijk op. Dus alleen de nodige onderdelen en geen hdd oid.
En post de complete specs eens.

Verwijderd

Topicstarter
all gdaan blijft opnieuw opstarten soms kom ik net niet verder dan de gigabyte logo

gigabyte z77m-d3h mob
intel i5 3550 cpu
8 gb ram kinston lp ram
duel sli gtx 760 oc gpu
psu 550 watt antec
stock cooler
3 hhd's 1tb
samsung 840 ssd
3 red glowing corsair fans

meer info nodig?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:02
Dus met alleen je mobo + cpu + ram + voeding kom je ook niet verder?

Verwijderd

Topicstarter
helaas niet heb het geprobeerd en me bios wilt niet in backup bios springen want heb eerst boor failer gehad wert ik alleen nog viel 2x uit en toen niets start soms op en dan krijg ik ga logo en dan gaat die in die bios maar net niet en de duel bios wilt niet aanspringeb vanwege mij mobi duel backup bios heeft terwijl alles spint want ik krijg wel gigab logo enzo dus is mobo niet kapot toch want als dat wel zo is kan die niet opstarten zelfde als cpu als die stuk was krijg ik toch geen ga logo te voorschijn

hierbij 1 link van youtube het hrt geupload
YouTube: pc problem wont boot fully got power restarts every 15sec

en de belangerijkste is heb een empty uefi zit mijn bios in 1 loop maar heb geen jumper bij deze mobo kwijt geraakt heb geprobeerd schroefen draaier er tussr maar krijg geen hard reset

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 19:14 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Heb je de beschikking of de mogelijkheid tot een andere psu of cpu? En probeer eens de pc van stroom af te halen ontladen d.m.v. power knop in drukken , de bios batterij er uit 10 min uitlaten en alle hardware behalve de cpu ,psu ,ram ,onboard (indien mogelijk ) aan te sluiten en dan aan te zetten. Probeer het eens met 1 bankje geheugen of met een ander setje geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
hey lars heb dit allemaal geprobeerd en heb ook heb ik 1 lege uefi bios zoals je kan zien op het filmpje soms werkt die wel soms niet

• McFastFood
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 00:23:
hey lars heb dit allemaal geprobeerd en heb ook heb ik 1 lege uefi bios zoals je kan zien op het filmpje soms werkt die wel soms niet
Ook al geprobeerd met een andere psu, cpu of geheugen? Zo ja, dan is helaas je moederbord defect zeer waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
hoe dan dat die wel wil opstarten soms

• McFastFood
Waarschijnlijk in een boot loop . Ik heb het zelfde probleem eerder gezien bij een Gigabyte bord die was toen ook overleden. Heb je er nog garantie op zitten? En anders misschien een nieuw bord of via V&A :)

Verwijderd

Topicstarter
nee geen garantie meer hij is over 2 jaar oud en nja jammer kan je boot loop niet fixe
Pagina: 1