Vroeger veel pc'tjes in elkaar geknutseld, maar de laatste was een jaar of 15 geleden. De laatste jaren alleen nog maar achter een macbook gezeten, ik ben er dus helemaal uit en heb geen idee meer. Toch maar een beetje onderzoek gedaan en met een lijstje gekomen waar jullie vast nog wat aan te verbeteren hebben. Ik sta open voor alle input!
De bedoeling is om te gaan simracen met oa. iRacing en Assetto corsa. Hierbij wil ik in principe gebruik gaan maken van een nog aan te schaffen oculus rift. Mocht dit me helemaal niet bevallen dan is plan B om er een triple monitor setup van te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
iRacing en Assetto corsa met een oculus rift
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde maximumprijs, maar het systeem moet niet meer kosten dan nodig is om lekker te draaien. Zie lijstje voor schatting.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, op een monitor na die puur ter ondersteuning is naast de rift.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, neig naar een intel/nvidia setup
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing niet groter dan noodzakelijk. Oculus draaien op 90fps
Ga je overklokken?
Hier heb ik me (nog) niet in verdiept, ik ga er in principe uit van niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een kritische blik op mijn wenslijst, waarbij het er voor mij om gaat of de pc in lijn is met wat ik er mee wil gaan doen en of de samenstelling in balans is of optimaler kan. Misschien kan het wel veel goedkoper, misschien is wat ik heb uitgekozen overkill, ik hoor het graag!
De bedoeling is om te gaan simracen met oa. iRacing en Assetto corsa. Hierbij wil ik in principe gebruik gaan maken van een nog aan te schaffen oculus rift. Mocht dit me helemaal niet bevallen dan is plan B om er een triple monitor setup van te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
iRacing en Assetto corsa met een oculus rift
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde maximumprijs, maar het systeem moet niet meer kosten dan nodig is om lekker te draaien. Zie lijstje voor schatting.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, op een monitor na die puur ter ondersteuning is naast de rift.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, neig naar een intel/nvidia setup
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing niet groter dan noodzakelijk. Oculus draaien op 90fps
Ga je overklokken?
Hier heb ik me (nog) niet in verdiept, ik ga er in principe uit van niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een kritische blik op mijn wenslijst, waarbij het er voor mij om gaat of de pc in lijn is met wat ik er mee wil gaan doen en of de samenstelling in balans is of optimaler kan. Misschien kan het wel veel goedkoper, misschien is wat ik heb uitgekozen overkill, ik hoor het graag!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 218,95 | € 218,95 |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 101,- | € 101,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 18,90 | € 18,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 139,90 | € 139,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.194,65 | |