Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Basis)School laptop

Pagina: 1
Acties:

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Wij willen voor onze dochter een laptopje aanschaffen. Ze zit op Dalton onderwijs waarbij veelvuldig gebruik wordt gemaakt van de computer. Nu vonden we dat het tijd wordt voor haar eerste laptopje.
Nu moet dat een laptop zijn waar zij gewoon in word en powerpoint haar school opdrachten moet kunnen doen en natuurlijk een klein online spelletje.

Ik heb een beetje rond gekeken en ik kwam bij deze twee laptops:

pricewatch: Medion Akoya S4219 (30020605, Qwerty)

pricewatch: Lenovo Ideapad 100S-14IBR Rood (80R900FKMH)

Nu ben ik dus benieuwd of mensen zelf ervaringen hebben met deze/dergelijke laptops en of er zaken zijn waar ik op moet letten.

Van bovenstaande heeft de een een HD scherm en en 64gb. De anders weer een snellere CPU. Bij beiden zou het werkgeheugen niet uitbreidbaar zijn. Bij de Lenovo zou er een m.2 extra geplaatst kunnen worden.

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 01:42

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik zou zelf een model zoeken met minimaal 128gb. Dus voor een basislaptopje, absoluut niet minder dan 64gb.

Ik gebruik zelf een Acer w700 (128gb) om dagelijks mee te nemen voor office, wat simpele software en documenten. Hierbij heb ik al snel 90gb - 100gb in gebruik. (Geheugengebruik van Windows os en updates vindt ikzelf ook wel snel oplopen)

Natuurlijk zegt dat niet dat de genoemde modelen niet voldoen, maar evt wel een puntje om naar te kijken. Of dat er de mogelijk is het uit te breiden, mocht het nodig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door zekerpixels op 26-01-2017 23:36 ]

• Arniebomba
zekerpixels schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:33:
Ik zou zelf een model zoeken met minimaal 128gb. Dus voor een basislaptopje, absoluut niet minder dan 64gb.

Ik gebruik zelf een Acer w700 (128gb) om dagelijks mee te nemen voor office, wat simpele software en documenten. Hierbij heb ik al snel 90gb - 100gb in gebruik. (Geheugengebruik van Windows os en updates vindt ikzelf ook wel snel oplopen)

Natuurlijk zegt dat niet dat de genoemde modelen niet voldoen, maar evt wel een puntje om naar te kijken. Of dat er de mogelijk is het uit te breiden, mocht het nodig zijn.
Ja bij de Lenovo zou nog een m.2 ssd geplaatst kunnen worden.
Bij beide kan in ieder geval een SD kaart er in.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:29
En deze:
pricewatch: Peaq PNB C1014-I1NL
Geheugen uitbreidbaar tot 8GB en intern een SSHD met 32GB solid state en 500GB gewoon.
De processor is voor haar taken prima. De laptop heeft ook een full HD scherm etc.

[ Voor 40% gewijzigd door Arunia op 26-01-2017 23:42 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:01

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn dochter heeft een Toshiba satellite met 32GB opslag (niet meer verkrijgbaar). Mijn ervaring daarmee is dat het te weinig is. De windows anniversary update is met wat kunstgrepen gelukt, maar soepel ging het niet. Een opvolger zou in ieder geval 64GB of meer aan opslag moeten hebben.

Wat wel handig blijkt bij een kleine laptop is een touchscreen. Omdat je er dicht op zit, voelt het heel natuurlijk om het scherm ook echt te gebruiken.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Arniebomba
Arunia schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:40:
En deze:
pricewatch: Peaq PNB C1014-I1NL
Geheugen uitbreidbaar tot 8GB en intern een SSHD met 32GB solid state en 500GB gewoon.
De processor is voor haar taken prima. De laptop heeft ook een full HD scherm etc.
Een ieder bedankt voor de input. Het is de laptop geworden welke Arunia opperde.
Met de 21% btw actie van de MM een prima deal.

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
TS: je weet ook dat je LibreOffice kunt downloaden mocht je opgescheept zitten met een probeerversie van Microsoft Office?
Pagina: 1