Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke van deze 2 Core M laptopjes is sneller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke van deze 2 Core M laptopjes is sneller?

De pricewatch: Asus ZenBook UX305CA-FB649T met een Intel Core m3-6Y30 en 8GB geheugen maar ook een 3200x1800 scherm, of de pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360CA-C4153T met een Intel Core m3-7Y30 en slechts 4GB geheugen en een 1920x1080 scherm?

De nieuwere processor van de UX360 schijnt toch 25% sneller te zijn. Maar ja, die UX305 heeft met 8GB wel dubbel zoveel geheugen t.o.v. de 4GB van de UX360, dus dat zou ook wat moeten meewerken.

Wat ik er vooral mee zou willen doen is web dev werk, heel licht, alleen met notepad++ en licht Photoshop werk met hooguit Full HD afbeeldingen en geen ingewikkelde filters.

Dat 3200x1800 scherm aansturen kost wel wat batterij, en misschien ook CPU-power, maar dat maakt in mijn geval nauwelijks wat uit, want het grootste gedeelte van de tijd zit er een stekker in en hangt er een extern scherm aan en dan is het scherm van de laptop uit. Maar het zal overall sowieso wel wat schelen in het voordeel van de UX360, lijkt me.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 18:46
Je kan voor de 360 gaan en een los bankje 4gb erbij kopen en plaatsen,volgens de specs moet dat kunnen.

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 14:28
De ux360 kun je het geheugen van uitbreiden volgens pricewatch. Zou zeker voor 8gb gaan.
Is fullhd op 13" niet allang behoorlijk scherp?

Maar ik zou sowieso een mat scherm (zoals ux305) kiezen boven glanzend (ux360) als je hier vaak op kijkt (je noemde extern scherm als main screen). Al vind ik het wat raar om alléén deze 2 te overwegen. Zijn er geen andere configs van de ux360 die best of both worlds zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas mannen, dat geheugen zit vastgesoldeerd en is niet uit te breiden. Het staat fout in de Pricewatch. Anders had ik zeker voor de UX360 gegaan en had ik dat glanzende scherm op de koop toe genomen. :)

Ik heb ze in de MM beiden gezien. Het glanzende scherm vond ik (gek genoeg, mezelf kennende) niet eens zo heel irritant. Het toetsenbord van de UX360 is wel veel beter, de toetsen steken meer uit en zijn wat steviger dan die van de UX305. De toetsen van de UX305 lijken bijna wel tiptoetsen.

Helaas heb ik in NL geen betere configs gezien, want ik wil echt een passieve versie. In de Microsoftstore o.a. in New York hebben ze de UX360 https://www.microsoftstor...alepage_PC_modF_ASUSux360 voor slechts $ 499,- in de aanbieding met 8GB en 256SSD! Wat een mooi prijsje. Ik zou er bijna een ticket voor kopen. Als Norwegian Air nou even dat plan had waargemaakt om voor € 70,- op en neer te vliegen dan was ik hem morgen gaan halen. :)

Maarre, wat denken jullie, welke van deze 2 zou sneller zijn in dagelijks gebruik en het werk wat ik omschreef?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 23:24 ]