wordpress download-plugin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07
Ik wil voor een vereniging een leden-pagina maken, waar bepaalde bestanden gedownload kunnen worden. Het gaat hierbij over 100 bestanden. Daarmee is het direct handig om dat in een mappenstructuur op te slaan, anders kan je niks terugvinden.
Wat mij het makkelijkste lijkt: zet de bestanden via FTP op de server, en laat een plugin op mijnsite.nl/downloads de mappenstructuur onder htdocs/wp-content/.../downloads publiceert voor leden. Ik had verwacht dat daar een paar plugins voor zouden zijn, maar ik kan alleen erg veel plugins vinden waar je de bestanden 1 voor 1 moet uploaden met je browser.
Wie kent zo'n plugin?
...
Dit is voor wordpress 4.7 op een linux-omgeving (webhost)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- wordpress download manager
- wp-download
- download monitor
...

Beste antwoord (via MBV op 31-01-2017 13:56)

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Is dit wat?
This plugin easily displays the folders and files from a selected directory. It can be placed by shortcode with the parameters path and target in any post. Uploads must be done by a separate ftp program.
(..)
shortcode examples (..)
displays content of your/foldername/here/ and sort descending:
code:
1
[m1dll path="your/foldername/here/" sort="DESC"]
(Beetje gegoogled.)

Cogito ergo dubito

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ken ik niet voor wordpress, wel voor veel andere systemen.
Als ik naar de code kijk is het niet meer dan 200 regels code.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zou hiervoor een custom plugin ontwikkelen. Gewoon een list van zo'n directory opleveren en met hyperlinks aanbieden om te downloaden.

Ben net zoals DJMaze ook zegt niet bekend met een plugin die aan jouw specificaties voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Woudloper schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:26:
Zou hiervoor een custom plugin ontwikkelen. Gewoon een list van zo'n directory opleveren en met hyperlinks aanbieden om te downloaden.
Inderdaad, zo moeilijk is dat niet
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if (!is_member()) {
    exit('login first');
} else {
    $file = __DIR__ . '/' . $_GET['file'];
    if (false !== strpos($file, '..') || !is_file($file)) {
        exit('invalid file');
    }
    fpassthru(fopen($file));
    exit;
}

En dan natuurlijk wat extra code enzo

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Het gaat me niet om de rocket science van zo'n plugin ontwikkelen, meer van een custom plugin onderhouden. Maar als er nog geen plugin is, dan schrijf ik hem zelf wel.
Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Is dit wat?
This plugin easily displays the folders and files from a selected directory. It can be placed by shortcode with the parameters path and target in any post. Uploads must be done by a separate ftp program.
(..)
shortcode examples (..)
displays content of your/foldername/here/ and sort descending:
code:
1
[m1dll path="your/foldername/here/" sort="DESC"]
(Beetje gegoogled.)

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
edit:
*oeps*, even verkeerd gekeken

Hij laat geen enkele inhoud zien voor de default map (uploads), en de documentatie beschrijft niet wat de root is voor relatieve paden (en ik heb geen idee wat het absolute pad is op mijn hosting). Eens even door wat code graven...
edit:
edit 2...

Geniaal, die plugin doet bijna precies wat ik zocht. Hij laat een lijstje mappen zien, als je de map aanklikt wordt dezelfde pagina getoond met die map als inhoud. Er zijn best wel een paar dingen die mooier zouden kunnen (gebruik bijvoorbeeld jquery-file-tree om de boom in 1 pagina te tonen, documentatie kan beter) maar het is goed genoeg :)

[ Voor 125% gewijzigd door MBV op 31-01-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Pffff dat is zo 2003! Beter kan je een goede WP gallery plugin installeren i.c.m. https://wordpress.org/plugins/media-from-ftp/ ... maar je doet iets met leden? https://wordpress.org/plugins/easy-digital-downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Die eerste is erg onhandig: het gaat om pak-em-beet 200 bestanden die niet gebruikt worden in de gewone pagina's, maar op 1 download-pagina voor leden getoond moeten worden. Als die 200 bestanden in de gallery komen, wordt het erg onhandig om gewoon een oude foto in een nieuwsbericht te zetten.
Die tweede biedt zoveel extra's dat het waarschijnlijk moeilijk te bedienen is, en je zal waarschijnlijk elk bestand apart moeten toevoegen.
Afschermen voor leden was makkelijk met Ultimate Member.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

"waarschijnlijk" ;) niet dus. En je kan filteren in de gallery backend. En frontend is het geen punt en veel efficiënter en gebruiksvriendelijker. Daarbij zijn er betere gallery plugins te vinden. Ultimate member is nl. bedoeld voor bouwen van buddypress achtige environments (communities). Daarmee heb je dus een barrière gecreëerd voor jezelf die je beperkt in je mogelijkheden, en dan ben je b.v. inderdaad aangewezen op FTP. Hyper modern + oldskool. Tja ik zou die keuze niet gemaakt hebben. Maar ach als het werkt, dan werkt het :)
Pagina: 1