Beste Tweakers,
Ik zoek al jaren op dit forum naar antwoorden voor een diversiteit aan problemen. Het is me altijd gelukt om via oude topics of via jullie advies tot een antwoord te komen. Ik zit nu helaas met een probleem waar ik zelf niet meer uit kom. Via google kom ik ook teveel halve antwoorden tegen. Ik hoop dat jullie me wat gericht advies kunnen geven.
Probleem
Mijn PC boot niet meer. De fans draaien en m'n verlichting gaat aan maar hij boot niet. De PC deed het gisteren nog perfect (keihard zitten gamen) en heeft de afgelopen maanden vlekkeloos gelopen.
Wat heb ik al geprobeerd?
Bios resetten (batterij ruit gehaald en opnieuw opgestart, pins aangeraakt met een schroevendraaier)
Nieuwe batterij op moederbord geplakt
GPU eruit gehaald en via onboard GPU geprobeerd
Twee andere GPU's geprobeerd
Twee reepjes RAM eruit gehaald. De PC start...gaat uit...start...gaat uit...enz. maar de pc boot niet en ik krijg geen beeld
Met 1 reepje ram geprobeerd
Ram in andere channels geprobeerd
Andere monitors geprobeerd
Andere kabels geprobeerd
Ander stopcontact geprobeerd
Het moederbord laat geen error lampjes zien
Er zijn geen piepjes o.i.d. te horen tijdens het aanzetten van de PC
Help?
Ik hoop dat jullie mij de goede richting op kunnen sturen! Ik heb geen 2e voeding of 2e moederbord in de buurt. Dus even snel de PC ombouwen om deze twee onderdelen uit te sluiten word erg lastig. Zijn er andere manieren om uit te sluiten dat de voeding of het mobo brak is?
Specs
Windows 10 PRO 64-bit
i5-4670K
Scythe Mugen 3 CPU cooler
Gigabyte GA-Z87X-D3H
MSI GTX 770 twin frozr 2GB
2 TB Seagate barracuda
250GB Samsung EVO SSD
Corsair CX 750 M voeding
2x 4GB 1600mhz geheugen van Corsair (vengeance)
Ik zoek al jaren op dit forum naar antwoorden voor een diversiteit aan problemen. Het is me altijd gelukt om via oude topics of via jullie advies tot een antwoord te komen. Ik zit nu helaas met een probleem waar ik zelf niet meer uit kom. Via google kom ik ook teveel halve antwoorden tegen. Ik hoop dat jullie me wat gericht advies kunnen geven.
Probleem
Mijn PC boot niet meer. De fans draaien en m'n verlichting gaat aan maar hij boot niet. De PC deed het gisteren nog perfect (keihard zitten gamen) en heeft de afgelopen maanden vlekkeloos gelopen.
Wat heb ik al geprobeerd?
Bios resetten (batterij ruit gehaald en opnieuw opgestart, pins aangeraakt met een schroevendraaier)
Nieuwe batterij op moederbord geplakt
GPU eruit gehaald en via onboard GPU geprobeerd
Twee andere GPU's geprobeerd
Twee reepjes RAM eruit gehaald. De PC start...gaat uit...start...gaat uit...enz. maar de pc boot niet en ik krijg geen beeld
Met 1 reepje ram geprobeerd
Ram in andere channels geprobeerd
Andere monitors geprobeerd
Andere kabels geprobeerd
Ander stopcontact geprobeerd
Het moederbord laat geen error lampjes zien
Er zijn geen piepjes o.i.d. te horen tijdens het aanzetten van de PC
Help?
Ik hoop dat jullie mij de goede richting op kunnen sturen! Ik heb geen 2e voeding of 2e moederbord in de buurt. Dus even snel de PC ombouwen om deze twee onderdelen uit te sluiten word erg lastig. Zijn er andere manieren om uit te sluiten dat de voeding of het mobo brak is?
Specs
Windows 10 PRO 64-bit
i5-4670K
Scythe Mugen 3 CPU cooler
Gigabyte GA-Z87X-D3H
MSI GTX 770 twin frozr 2GB
2 TB Seagate barracuda
250GB Samsung EVO SSD
Corsair CX 750 M voeding
2x 4GB 1600mhz geheugen van Corsair (vengeance)
[ Voor 6% gewijzigd door W1LLEM op 26-01-2017 23:29 ]