htacces domein redirect oude url zichtbaar houden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:58

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Ok mijn eerste stapjes in dit deel van tweakers, sorry op voorhand als ik als een complete dokus over kom.. :D

Vraag is:
ik wil domein door verwijzen naar een ander domein maar de oude url zichtbaar houden.
Echter wil ik dit dus niet zichtbaar hebben in adres balk.
Mijn eigen site is gehost bij mijndomein.nl daar heb ik 1 hosting pakket met 2 domein namen.
1 is hoofd domein met eigen hosting, 2 is enkel url registratie met een doorverwijzing naar een subdir op 1.
Dit is bij mijndomein.nl gewoon in de admin tool te regelen en ergens vink je dan aan dat hert niet zichtbaar mag zijn. En klaar.

Echter mijn vraag gaat over een site die nu bij yourhositing staat in een sub directory van een hosting pakket aldaar. Daar kun je dit niet in de admin tool "onzichtbaar" regelen.
Ik wil deze echter overzetten naar een sub directory binnen mijn eigen hosting/domein.

Wat heb ik gevonden:
.htacces voor een 301 redirect:
code:
1
2
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://www.camperzone.nl/ontmoeting/$1 [R=301,L]

Dit heb ik in de huidige subdir bij yourhosting gezet in een .htacces bestandje.
Dat werkt voor wat betreft het door verwijzen, echter dan is in de adresbalk de nieuwe url zichtbaar en dat wil ik dus niet.
Maar hoe ik ook als nitwit al heel de avond in google zoek ik krijg de juiste oplossing niet gevonden. |:(
Wordt er nog iets in de war gegooid omdat er in de public_html (hoofd dir) map van het yourhosting gedeelte ook al een .htacces map staat waarbij de url die ik wil doorverwijzen al intern wordt door verwezen naar de huidige "interne yourhosting sub dir" ??

Even ter verduidelijking:
www.ontmoetingmetitalie.nl
staat nu bij yourhosting in een sub dir
dit moet naar:
www.camperzone.nl/ontmoeting
en dan niet zichtbaar in de adres balk.

Als ik niet de juiste benamingen gebruik dan op voorhand mijn excuses daarvoor.. :o ik ben meer thuis in de machine bouw.. :9

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bommes schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:54:
ik wil domein door verwijzen naar een ander domein maar de oude url zichtbaar houden.
Denk eens na... Als dat zou kunnen had iedereen wel een rabobank.nl O-)

Dat gaat dus niet lukken. Waar je het in moet zoeken is in DNS en virtual hosts. Maar dat is een hele andere tak van de sport en niet iets waar ik de puf voor heb om helemaal uit te gaan leggen/typen in een enkele post ;)

Wee degene die nu komt aankakken met (i)Frames...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YusNAG5NVwegEOBsD7SSV9s0/full.gif

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 26-01-2017 22:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Vandaar dat ik het dus niet gevonden kreeg.. |:(
Maar ik had wel nagedacht hoor.. :o

Dat het dus wel werkt binnen mijn eigen domeinen bij mijndomein.nl komt dus omdat ze daar iets hebben wat achter de schermen die DNS en virtualhost zaken regelt begrijp ik dan?

Okay dan rest er niets anders dan de site opnieuw op te bouwen bij yourhosting, of kijken of ik het domein kan verhuizen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 26-01-2017 22:12 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

RobIII schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:03:
Denk eens na... Als dat zou kunnen had iedereen wel een rabobank.nl O-)

Dat gaat dus niet lukken.
Ik zie het probleem niet.

Gebruik gewoon ModRewrite om te proxyen, in plaats van een 301 te genereren:

code:
1
2
RewriteEngine on
RewriteRule (.*) http://www.camperzone.nl/ontmoeting/$1 [P]

Met de [P] parameter haalt de webserver de content "onder water" van de doelserver met behoud van je domeinnaam.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk dat ik de vraag niet helemaal begrepen heb of dat m'n langzaam aan griep bezwijkend lichaam niet helemaal meer helder is :X Een reverse proxy is inderdaad een prima oplossing nu ik het probleem opnieuw lees. My bad, mea culpa.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
DexterDee schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:14:
[...]

Ik zie het probleem niet.

Gebruik gewoon ModRewrite om te proxyen, in plaats van een 301 te genereren:

code:
1
2
RewriteEngine on

Met de [P] parameter haalt de webserver de content "onder water" van de doelserver met behoud van je domeinnaam.
Dit gaf echter een foutmelding, ik heb nu even geen tijd om er mee verder te gaan eerst even "normaal werk".
Vanavond verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

In Apache moet sowieso naast ModRewrite ook ModProxy aan staan voor het [P] vlaggetje.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
ff tussen 2 projectjes hier op het werk door:
DexterDee schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:11:
In Apache moet sowieso naast ModRewrite ook ModProxy aan staan voor het [P] vlaggetje.
Denk ik dan te simpel dat het dan zo iets is:
code:
1
2
3
RewriteEngine on
ModProxy on

Of maak ik nu te korte stappen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
De module moet ook daadwerkelijk ingeladen worden.

code:
1
$> a2enmod proxy

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Als ik hier op ga googlen dan loop ik helemaal vast in programmeer taal en daar ligt echt mijn kunde niet, noch heb ik daar de tijd/energie voor.. ;(
storeman schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:19:
De module moet ook daadwerkelijk ingeladen worden.

code:
1
$> a2enmod proxy
Hoe doe ik dat dan??
Als ik dit gewoon opneem in de htacces zoals ik zou denken dat het moet werkt het niet.
code:
1
2
3
RewriteEngine on
$> a2enmod proxy

Natuurlijk doe ik vast iets niet goed en met nog 3 avonden googlen kom ik er heel misschien wel uit maar dat zie ik echt niet zitten.
Helaas ben ik er van te voren van uit gegaan dat yourhosting net als mijndomein.nl dit heel makkelijk middels het admin pannel liet regelen dus ben ik gewoon op mijn eigen domein begonnen met het maken van deze site voor mijn vrienden.
Nu blijkt dat de url van mijn eigen domein zichtbaar blijft is eigenlijk al het werk voor niets geweest. Want ik ben er wel achter dat als ik dit bij yourhosting wil onderbrengen ik weer van voor af aan opnieuw moet beginnen.. |:(

Kan iemand me misschien voorzien van een eventueel wel werkende htacces code die er voor zorgt dat indien iemand de url:
www.voorbeeld.nl intoets hij terecht komt op www.nieuwdomein.nl/voorbeeld maar nog gewoon www.voorbeeld.nl in zijn adres balk ziet???
Ik weet dat het hier geen helpdesk is maar als ik dit zie:
https://httpd.apache.org/docs/2.4/howto/reverse_proxy.html dan ontstaat er echt kortsluiting in mijn hoofd.. ;w
En wat ik ook google ik kom alleen maar op dat soort sites terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die code is iets wat je op de command-line op de server moet invoeren als beheerder/root. Maar ik vermoed dat je die rechten niet hebt. ;)

Vraag je hosting eens of mod_proxy aanstaat in Apache?

[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 28-01-2017 01:12 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1