Ik ben voor een klant op zoek naar een apparaat waarmee via een analoog toestel gebeld kan worden via VoIP en analoge lijn. Er wordt veel naar het buitenland gebeld en VoIP is een goed alternatief voor de 16xy en 0900 diensten die steeds duurder in gebruik worden. Momenteel heb ik er een oudere Fritzbox geinstalleerd met een VoIP-in nummer, een VoIP-out account en de inkomende analoge lijn aangesloten. Helaas weigert deze steeds vaker dienst vanwege ouderdom en dan blijkt dat de klant via de duurdere analoge lijn naar het buitenland heeft gebeld in plaats van de goedkope VoIP lijn.
Ik heb zelf uiteraard wat gezocht, maar ik vind vooral VoIP toestellen en DECT basisstations die VoIP/Skype geschikt zijn, met ingebouwde routers en WiFi etc. De hindernis/eis is dat huidige analoge toestellen moeten blijven werken, er moet dus een rj11 aansluiting zijn voor het aansluiten van de analoge toestellen, UTP aansluiting voor IP communicatie en een rj11 aansluiting om de inkomende analoge lijn aan te sluiten.
Bestaan er zulke ATA's of apparaten waarmee dit mogelijk is? Kan iemand mij iets aanraden?
Ik zou een andere Fritzbox kunnen kopen en aansluiten, maar dat is zonde van het geld en het apparaat, aangezien het puur voor de VoIP gebruikt gaat worden.
Ik heb zelf uiteraard wat gezocht, maar ik vind vooral VoIP toestellen en DECT basisstations die VoIP/Skype geschikt zijn, met ingebouwde routers en WiFi etc. De hindernis/eis is dat huidige analoge toestellen moeten blijven werken, er moet dus een rj11 aansluiting zijn voor het aansluiten van de analoge toestellen, UTP aansluiting voor IP communicatie en een rj11 aansluiting om de inkomende analoge lijn aan te sluiten.
Bestaan er zulke ATA's of apparaten waarmee dit mogelijk is? Kan iemand mij iets aanraden?
Ik zou een andere Fritzbox kunnen kopen en aansluiten, maar dat is zonde van het geld en het apparaat, aangezien het puur voor de VoIP gebruikt gaat worden.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?