Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkersten96
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:29
beste tweakers

Mijn vraag
Wij hebben een Orbi (Netgear) aangeschaft bij de setup alles goed gegaan en deed de satelliet het. Nu een paar dagen verder doet de satelliet het niet meer waardoor het wifi-bereik is verslechterd. De vraag geld nu dus weet iemand van jullie waar dit aan kan liggen en misschien een oplossen heeft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwe modem van ziggo
Orbi van netgear
een gigabit switch van TP-link

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe setup al geprobeerd nieuwe synchronisatie complete reset

ik hoop dat jullie hierbij kunnen helpen alvast bedankt ...

Met vriendelijke groet,

Glenn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Orbi is toch een meshproduct?

In dat geval staat of valt alles met de verbinding tussen de Orbi router en de satellite. Die dingen zijn in de VS gemaakt voor Amerikaanse muren en vloeren (luciferhoutjes met nul isolatie...) en zijn zelden berekend op het gewapend beton en uitgebreide folielaagjes ter isolatie wat hier gangbaar is.

Begin eens met je huis te beschrijven:
- bouwjaar?
- vloer/muurmateriaal
- evt isolatielagen onder vloer/in muur (incl badkamertegels!)
- andere zaken die tussen router en satellite in zitten

Heb van de week gesproken met iemand die dit spul bedrijfsmatig test. Hij was bezig met vergelijking van meshproducten. Z'n voorlopige oordeel was vernietigend: geen van allen geschikt voor een standaard NL eengezinswoning sinds 1965. Mijn onderbuik geeft hem groot gelijk :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkersten96
dion_b schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:25:
Orbi is toch een meshproduct?

In dat geval staat of valt alles met de verbinding tussen de Orbi router en de satellite. Die dingen zijn in de VS gemaakt voor Amerikaanse muren en vloeren (luciferhoutjes met nul isolatie...) en zijn zelden berekend op het gewapend beton en uitgebreide folielaagjes ter isolatie wat hier gangbaar is.

Begin eens met je huis te beschrijven:
- bouwjaar?
- vloer/muurmateriaal
- evt isolatielagen onder vloer/in muur (incl badkamertegels!)
- andere zaken die tussen router en satellite in zitten

Heb van de week gesproken met iemand die dit spul bedrijfsmatig test. Hij was bezig met vergelijking van meshproducten. Z'n voorlopige oordeel was vernietigend: geen van allen geschikt voor een standaard NL eengezinswoning sinds 1965. Mijn onderbuik geeft hem groot gelijk :o
woning stamt uit 1850 het is een oude t boerderij, maar compleet gestript en helemaal met de nieuwste technieken opgebouwd. verder tussen de router en de satelliet zit niet echt wat bijzonders! grote kans dat hem terug breng .... misschien andere suggesties voor het voorzien van wifi op een grote oppervlakte ?

[ Voor 59% gewijzigd door Gkersten96 op 26-01-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gkersten96 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:34:
[...]

woning stamt uit 1850 het is een oude t boerderij, maar compleet gestript en helemaal met de nieuwste technieken opgebouwd. verder tussen de router en de satelliet zit niet echt wat bijzonders! grote kans dat hem terug breng .... misschien andere suggesties voor het voorzien van wifi op een grote oppervlakte ?
1850? Dat klinkt als baksteen en hout. Mogelijk dat je in een van de weinige plekken woont waar mesh-spul wel gaat werken. Tenzij je bij 'nieuwste technieken' veel isolatie aangebracht hebt, dat blokkeert de boel natuurlijk.

Hoe dat soort oppervlak te dekken is geen rocket science: UTP aanleggen en met meerdere AP's werken. Dus zelfde als dit, maar dan bedraad tussen router en satellite.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkersten96
Het hele huis is glasvezel ready overal cat.6 2poorten in elke kamer. het is dus mogelijk om het te gaan doen met meerdere AP's. misschien een tip voor een set-up?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom dan in vredesnaam ongein als dit gekocht???

Als je overal Ethernet hebt kun je gewoon goede AP's nemen.

Heb zelf goede ervaringen met Ubiquiti's UniFi-reeks (2x AC Pro, eentje boven, eentje beneden), maar TP-Link heeft tegenwoordig voor zelfde geld goede apparaten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaladert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:18
Er is een heleboel discussie over op hun 'community' bij Netgear zelf. Heeft te maken met hun brakke firmware updates die automatisch gaan. Erg vervelend. Ik heb namelijk ook een Orbi.

Check deze discussies:
https://community.netgear...pdate-issues/td-p/1488229

• Purmer1
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-12-2020
Heb een vraagje mijn orbi 1 van de satellieten wil zijn filmware niet update. Misschien iemand met oplossingen. Heb twee satellieten 1 wel geupdate .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Purmer1 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:10:
Heb een vraagje mijn orbi 1 van de satellieten wil zijn filmware niet update. Misschien iemand met oplossingen. Heb twee satellieten 1 wel geupdate .
Zou je even een nieuw topic willen aanmaken? Het kicken van het topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.