Advies/ervaringen subwoofer gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
Vorig jaar had ik bij Hificorner.nl een subwoofer aangekocht.
dit was een Polkaudio DSW PRO 660 wi.
specs:
- 400W continu / 800W piek
- 12" speaker
- down fire
- frequentiebereik 20-160hz
- kostprijs: €500

Ik was hiervan enorm tevreden tot hij defect is gegaan en nadat de elektronica was vervangen nog kuren vertoonde besloten ze bij Hificorner deze terug te zenden naar de leverancier.
Ondertussen voeren zij geen Polkaudio meer en stellen voor een andere te kiezen.
Hun voorstel is de http://hificorner.nl/spea...fers/kef/kef-q-400b-zwart maar op papier heeft deze wel mindere specificaties. De andere merken zijn mij ook niet gekend, het is dus moeilijk een goede keuze te maken. Vandaar roep ik jullie hulp in!

nog even meegeven:
- budget is ± 500 euro (ik wil eventueel wel nog wat opleggen).
- subwoofer staat in een hoek (rechtsvoor) en vlak naast een zetel (een van de reden dat ik downfire model had).
- bij voorkeur downfire (minder kans op schade met spelende kinderen in huis).
- het vermogen hoeft niet zo zwaar te zijn maar deze gaf met zijn frequentiebereik vanaf 20Hz wel een fantatische bas!
- moet verkrijgbaar zijn op hificorner.nl

Dus zou ik jullie willen vragen naar de ervaringen/voorkeuren die jullie hebben met:

- KEF Q 400b http://hificorner.nl/speakers/subwoofers/kef/kef-q-400b-zwart

- Klipsch R-110SW http://hificorner.nl/spea...s/klipsch/klipsch-r-110sw

- Klipsch R-112SW http://hificorner.nl/spea...s/klipsch/klipsch-r-112sw

- Klipsch R-115SW http://hificorner.nl/spea...-115sw#tab-button-reviews

- SVSound SB-1000 http://hificorner.nl/spea...svsound-sb-1000-mat-zwart

- SVSound PB-1000 http://hificorner.nl/spea...s/svsound/svsound-pb-1000

Andere suggesties zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:06
Geen van deze subs is downfire?
Svs wordt hoog gewaardeerd.

Andere optie is die 500 besteden aan iets anders van hificorner en online een bk xxls400 aanschaffen. Die is zowel in down als front fire te krijgen. Volgens mij ook niet zo duur meer nu met de pond waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 15:52
De frontplaat op een svs wint geen schoonheidsprijs, wel kan je er met stalen neuzen in je schoenen nog geen deuk in krijgen is vrij dik plaatstaal tenminste bij mn sb2000 is dat zo.
Wil je echt knallen met film is een geport model wel beter, ook veel groter das het nadeel

[ Voor 6% gewijzigd door Goofy1978 op 26-01-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 22:20

Major_ton

Shoot!

Waar ligt de nadruk? Film of muziek? Voor films is de SVS PB-1000 een echte killer, gaat het je meer om de muziek, dan kan je ook prima voor de SB-1000 gaan. Beide zijn erg leuke subs.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
Major_ton schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:56:
Waar ligt de nadruk? Film of muziek? Voor films is de SVS PB-1000 een echte killer, gaat het je meer om de muziek, dan kan je ook prima voor de SB-1000 gaan. Beide zijn erg leuke subs.
Ik gebruik hem vooral voor TV en film, minder voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 22:20

Major_ton

Shoot!

DenBenny schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Ik gebruik hem vooral voor TV en film, minder voor muziek.
Lekker voor de PB-1000 masterblaster kiezen! Als je em kwijt kunt....

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
Major_ton schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Lekker voor de PB-1000 masterblaster kiezen! Als je em kwijt kunt....
Dat moet ik eens bekijken, deze lijkt op het eerste zicht iets kleiner dan de Polkaudio te zijn.
De Klipsch R-115SW staat nu ook mooi geprijsd en heeft nog betere specs, maar ik wel groter >:)
Blijkbaar hebben ze bij hificorner geen down fire subwoofers meer in deze prijsklasse. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Laat de Kef maar direct afvallen, de andere subwoofers geven veel meer in alle opzichten.

Wil je veel meer output (BANG!) of wil je liever een zo vlak mogelijke response?

De 2 Klipsch modellen (zeker de 15incher) spelen de die SVS subwoofers er met gemak uit. De 15 inch heeft zelfs gelijkenissen met de veel duurdere PB12 (output boven de 30hz). Alleen is de response van de SVS veel vlakker.

Afgaande je eisen zou ik gaan voor SVS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
De 15" van Klipsch lijkt te groot. Er kan ongeveer een kubus staan van 50 x 50 x 50 cm, de Klipsch is wat aan de grote kant vrees ik.

De WAF factor van de SVS PB-1000 is ook te laag, persoonlijk kan ik de afwerking ook niet echt smaken. De SVS SB-1000 is wel in andere afwerkingen (piano black en wit) te krijgen (kost wal 150 euro extra maar je moet er blijkbaar wat voor over hebben :P).
De PB-1000 heeft een frequentiebereik van 19-270 Hz en de SB-1000 heeft een frequentiebereik van 24-260 Hz. dit verschil van 5 Hz, zou je dit horen? Ik had een sub die een bereik had van 20-160 Hz dus is het verschil met wat ik had slechts 4 Hz. geen idee of ik dit zou merken.

Momenteel twijfel ik uit volgende modellen:
- SVSound SB-1000 High Gloss White http://hificorner.nl/spea...-sb-1000-high-gloss-white (De SB-2000 heeft nog betere specs maar daar zit een spijtig genoeg een lelijk metalen rooster op).
- Bowers Wilkins ASW610 (wit) http://hificorner.nl/spea...bowers-wilkins-asw610-wit. Bij deze kan je het frequentiebereik instellen (20-25 tot 140) geen idee waar dit goed voor is.
- Klipsch R-112SW http://hificorner.nl/spea...s/klipsch/klipsch-r-112sw
- Jamo J 112 (wit) http://hificorner.nl/speakers/subwoofers/jamo/jamo-j-112-wit. Van Jamo weet ik niet of dit een goed merk is?

in verband met het frequentiebereik, moet de bovengrens ook zo laag mogelijk zijn? of speelt dit geen rol?

Zoals eerder vernoemd wordt deze vooral gebruikt voor TV en films (Ik hoop dat een gesloten sub hier ook nog goed voor is).
TV hoek is zo'n 5 op 4 meter waar de sub in de hoek rechtsvoor staat vlak naast een zetel (een beetje ingesloten dus). Ik heb niet echt een goed idee hoe zwaar de sub hiervoor moet zijn qua vermogen (de Polk van 400W (800W piek) deed het hier prima.

graag jullie mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Op welke versterker sluit je dit aan ?
Lijkt me beter uit te gaan vanaf je versterker ipv grote van de sub

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenBenny
Hackus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:24:
Op welke versterker sluit je dit aan ?
Lijkt me beter uit te gaan vanaf je versterker ipv grote van de sub
Denon AVR-X2200W, waarom deze vraag? subs zijn toch actief? of heeft dit met het frequentiebereik te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:06
Als ik het zo lees, lijkt het me goed even het subwoofer topic (link in m'n signature) door te lezen. Daar worden wel wat basisvragen beantwoord lijkt mij zo. o.a. frequentiebereik en effect van plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
LA-384 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:34:
Als ik het zo lees, lijkt het me goed even het subwoofer topic (link in m'n signature) door te lezen. Daar worden wel wat basisvragen beantwoord lijkt mij zo. o.a. frequentiebereik en effect van plaatsing.
ik heb de intro doorgenomen en ik begrijp hieruit:
- goede diepe bas vergt vermogen -> interne versterker.
- grotere behuizing geeft betere bas -> nu lijken die SVS subs (waar toch goede commentaren over zijn) relatief klein te zijn, deze is bijna in alle richtingen 10cm kleiner dan de Polk die ik had).
- ported kan lager in frequentie gaan (al dat dit bij de meeste subs precies nogal tegenvalt).
- ik ga er van uit dat een grotere driver ook meer lucht kan verplaatsen dus beter is?

nu dat is de theorie, dus ik hoop hier mensen te vinden die de verschillende subs eventueel al vergeleken hebben en mij zo een beetje op de goede weg kunnen helpen (gaan luisteren in de winkel lukt me niet omdat deze nogal ver is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een soortgelijke subwoofer wilt qua performance, ga dan voor de Klipsch R112. Dit is ook een ported model en afgaande van hoe de 115 bij mij thuis presteert, ga je hier veel plezier van hebben.

Je geeft aan de ported SVS subs niet zo mooi te vinden, je kunt dan voor de gesloten subs gaan, maar deze leveren op een andere manier het laag. Bij ported heb je over het algemeen meer output en gaan de subs een stukje lager. Maar onder de opgegeven frequentie (-3db) valt de output heel snel af. Een gesloten sub loopt veel geleidelijker af.

http://www.subwoofer-builder.com/boxes.gif

Vaak wordt ook gezegd dat gesloten subs beter bij muziek passen en ported bij films vanwege deze karakteristieken, maar het blijft allemaal een persoonlijke voorkeur. De kleinere behuizing hoeft geen probleem te zijn, zolang er maar voldoende power is en dat heeft de SVS zeker.

Mijn advies:

Soortgelijke performance: Klipsch
Kleine vormfactor: SVS
Bij Jamo en B&W krijg je gewoon minder bang for buck. :)

Ter info ik heb veel verschillende soorten subs thuis staan, maar niet een hele sterke voorkeur voor 1 van de modellen. Misschien kunnen anderen helpen met het maken van de beslissing. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 30-01-2017 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier zit een strakke bas in. ik weet verder niet wat je hebt aangesloten aan audio gear, maar het is moeilijk iets te adviseren. je opstelling indeling in huis, grote van je ruimte etc etc spelen allemaal mee.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
Anoniem: 48051 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 02:55:
Als je een soortgelijke subwoofer wilt qua performance, ga dan voor de Klipsch R112. Dit is ook een ported model en afgaande van hoe de 115 bij mij thuis presteert, ga je hier veel plezier van hebben.

Je geeft aan de ported SVS subs niet zo mooi te vinden, je kunt dan voor de gesloten subs gaan, maar deze leveren op een andere manier het laag. Bij ported heb je over het algemeen meer output en gaan de subs een stukje lager. Maar onder de opgegeven frequentie (-3db) valt de output heel snel af. Een gesloten sub loopt veel geleidelijker af.

http://www.subwoofer-builder.com/boxes.gif

Vaak wordt ook gezegd dat gesloten subs beter bij muziek passen en ported bij films vanwege deze karakteristieken, maar het blijft allemaal een persoonlijke voorkeur. De kleinere behuizing hoeft geen probleem te zijn, zolang er maar voldoende power is en dat heeft de SVS zeker.

Mijn advies:

Soortgelijke performance: Klipsch
Kleine vormfactor: SVS
Bij Jamo en B&W krijg je gewoon minder bang for buck. :)

Ter info ik heb veel verschillende soorten subs thuis staan, maar niet een hele sterke voorkeur voor 1 van de modellen. Misschien kunnen anderen helpen met het maken van de beslissing. :)
Bedankt voor je antwoord.
Na contact met SVS had ik de SB-1000 al laten vallen.
Nu twijfel ik dus nog tussen de Klipsch R-112SW en de SVS PB-1000.
Op papier ben ik geneigd om voor de PB-1000 te gaan (lager in frequentie) maar de versterker is 300W in tegenstelling tot de klipsch die een 600W versteker heeft. ook is de driver van de SVS 10" en die van de klopsch 12". Mogelijks doet dit weinig/niets aan het resultaat maar dat weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klipsch versterker is ook 300watt RMS, maar staar je niet te blind op specificaties. Het blijven metingen van de fabrikant en In-room response kan in jouw kamer met beide subs heel anders uitpakken.

In een review van het Duitse AreaDVD wordt de R-112 in het concurentievergelijk tegen de SVS SB2000 gezet. Ik denk dat hij zich dus wel degelijk met flinke concurrenten kan meten.

Welke vind je qua design het mooist?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 03-02-2017 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Dit topic maar even in de gaten houden.
Ook aan het kijken naar een svs-1000. Jammer dat er geen op MP te vinden zijn.
Kom je daar een piano black tegen dan is het toch perfect of niet?! Voor 50% van aankoopbedrag. 😁

Of toch bijpassend Dali e-12 (omdat ik dan de hele set heb)
Pagina: 1