Waar moet ik op letten bij een externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1483
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een externe harde schijf. Eigenlijk is het alleen bedoeld om foto's van de vakantie op te slaan. Wellicht dat er een back-up op komt van mijn laptop.

Wat zijn de dingen waar ik op moet letten? Zijn er externe harde schijven die jullie aanraden? Het budget is rond de 75 euro, echter met goede argumenten kan het budget omhoog.

Alvast bedankt!

Mark
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Waar je op moet letten is of je een externe harde schijf wilt hebben met een voedingsadapter of zonder.
Zonder voedingsadapter is handig wanneer je de harde schijf op meerdere computers/laptops gebruikt.

Mijn keuze zou de WD Elements Portable 1,5 TB zijn:
pricewatch: WD Elements Portable Storage 1,5TB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Alleen als je oude meuk neemt krijg je nog een adapter erbij.
Moderne HDD zijn vrijwel allemaal zonder adapter.

Er zijn een aantal punten waar je op dient te letten:
- HDD of SSD
- Grootte, hoeveel GB heb je nodig
- Aansluiting USB 2/3 Firewire, wat zit er op je PC ?
categorie: Externe harde schijven
Linker kolom zie je filters staan waar je op je eigen eisen en wensen kan filteren.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:56
Ga eerst eens zoeken hoe je een back-up maakt.
Dan weet je wat voor hardware je nodig hebt.
Dan kun je ook hardware gaan kopen, want dan weet je wat je nodig hebt.

WD externe schijven zijn goed.
Zonder voeding, dan kun je tegen een probleem aan lopen, dat er niet genoeg stroom uit je usb komt, en je hd niet opstart.(dit komt af en toe voor bij bepaalde hardware of oudere hardware).
Dus al je de hd thuis gebruikt, en nooit mee moet nemen, dan is het beter om met stroom adapter te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door jan99999 op 27-01-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-08 17:51
En voor de zekerheid nog even: bestanden die je niet wil kwijtraken, staan op minimaal 3 verschillende media opgeslagen, die op zich verschillende fysieke plaatsen bevinden en waarvan twee van die media normaal gesproken offline zijn. Trek zelf je conclusies (maar 1 externe harddisk? En als tweede of derde opslaglocatie?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

GoT schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:10:
Alleen als je oude meuk neemt krijg je nog een adapter erbij.
Moderne HDD zijn vrijwel allemaal zonder adapter.
Zeker weten? Ik zie er genoeg zonder: categorie: Externe harde schijven , en oude meuk is het toch niet.

Dit neemt overigens niet weg dat een 2.5" schijf van 1.5 of 2TB waarschijnlijk aan te raden valt voor dit budget. De vraag is wel of het de bedoeling is om de schijf aan te sluiten aan pc's of laptops zonder USB3. Als USB3 aanwezig is dan is de kans op problemen met een 2.5" schijf zonder voeding het kleinst, maar als er ook oudere apparaten gebruikt gaan worden is misschien een 3.5" schijf met voeding aan te raden: op dat punt is de schijf niet meer afhankelijk van de pc voor een stabiele stroomvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1483
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2024
dcm360 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:26:
[...]

Zeker weten? Ik zie er genoeg zonder: categorie: Externe harde schijven , en oude meuk is het toch niet.

Dit neemt overigens niet weg dat een 2.5" schijf van 1.5 of 2TB waarschijnlijk aan te raden valt voor dit budget. De vraag is wel of het de bedoeling is om de schijf aan te sluiten aan pc's of laptops zonder USB3. Als USB3 aanwezig is dan is de kans op problemen met een 2.5" schijf zonder voeding het kleinst, maar als er ook oudere apparaten gebruikt gaan worden is misschien een 3.5" schijf met voeding aan te raden: op dat punt is de schijf niet meer afhankelijk van de pc voor een stabiele stroomvoorziening.
De schijf komt voornamelijk aan een half jaar oude laptop te hangen. Deze heeft 3.0 USB al. Dat zal wel goed komen denk ik dan toch
Pagina: 1