Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PVoutput uitlezen met Domoticz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Via een raspberry lees ik mijn zonnepanelen uit die zijn aangesloten op een SMA convertor.
De waardes die ik vanuit de SMA convertor krijg zijn precies om de 5 minuten: 10:00, 10:05, 10:10, etc...
Deze waardes sla ik op in een mysql en upload ze direct naar PVoutput. Daarna lees ik met Domoticz de PVoutput data weer uit. Domoticz draai ik op een synology.

Het issue dat ik heb, heeft te maken met de tijd van downloaden van Domoticz. Deze haalt de PVoutput gegevens ongeveer 30 seconden later op: 10:00:30, 10:05:30, 10:10:30 etc...
Echter is dit net te vroeg, omdat het raspberry script er ongeveer 40 seconden over doet om de SMA uit te lezen en om te uploaden naar PVoutput. In Domoticz loop ik daarmee circa 5 minuten achter.

Weet iemand of het mogelijk is om ergens in Domoticz de uitleestijd van PVoutput te veranderen? Als ik deze 15 seconden kan vertragen, dan verwacht ik het issue te hebben verholpen.

Alvast dank voor de reacties.

Groet Richard,

Relevante software en hardware die ik gebruik
Domoticz, Synology DS214 DSM6.0, PVoutput, Raspberry, SMA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het raspberry script vertraagt met 4 minuten in de hoop dat de gegevens 1 minuut eerder in PVoutput zou staan. Echter kwamen er gegevens van 9 minuten oud in PVoutput, waardoor het gat alleen maar groter werd. Hierdoor heb ik ook het idee dat de SMA convertor de data al om de 5 minuten opslaat.

Alle reacties

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11 00:09
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:23:
Mijn vraag

Via een raspberry lees ik mijn zonnepanelen uit die zijn aangesloten op een SMA convertor.
De waardes die ik vanuit de SMA convertor krijg zijn precies om de 5 minuten: 10:00, 10:05, 10:10, etc...
Deze waardes sla ik op in een mysql en upload ze direct naar PVoutput. Daarna lees ik met Domoticz de PVoutput data weer uit. Domoticz draai ik op een synology.

Het issue dat ik heb, heeft te maken met de tijd van downloaden van Domoticz. Deze haalt de PVoutput gegevens ongeveer 30 seconden later op: 10:00:30, 10:05:30, 10:10:30 etc...
Echter is dit net te vroeg, omdat het raspberry script er ongeveer 40 seconden over doet om de SMA uit te lezen en om te uploaden naar PVoutput. In Domoticz loop ik daarmee circa 5 minuten achter.

Weet iemand of het mogelijk is om ergens in Domoticz de uitleestijd van PVoutput te veranderen? Als ik deze 15 seconden kan vertragen, dan verwacht ik het issue te hebben verholpen.

Alvast dank voor de reacties.

Groet Richard,

Relevante software en hardware die ik gebruik
Domoticz, Synology DS214 DSM6.0, PVoutput, Raspberry, SMA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het raspberry script vertraagt met 4 minuten in de hoop dat de gegevens 1 minuut eerder in PVoutput zou staan. Echter kwamen er gegevens van 9 minuten oud in PVoutput, waardoor het gat alleen maar groter werd. Hierdoor heb ik ook het idee dat de SMA convertor de data al om de 5 minuten opslaat.
Je kan sbfspot gebruiken en in domoticz deze rechtstreeks uitlezen, althans dat doe ik hier. Dus je data gaat gelijktijdig naar pvoutput en domoticz.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tip, ik ga het dit weekend proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Het is bijna gelukt, ik heb SBFspot aan de praat en deze upload keurig elke 5 minuten naar PVoutput.
Tot nu toe heb ik dus hetzelfde resultaat als ik eerder had.

Om SBFspot toe te voegen aan Domoticz, heb ik nieuwe hardware toegevoegd. Hierbij moet ik als locatie een verwijzing aangeven naar SBFspot.cfg, deze staat echter op de RPI, terwijl Domoticz op de Synology draait.
Weten jullie wat ik moet invullen om te verwijzen naar de RPI?

Verwijderd

Heren,

Zouden jullie weten hoe ik een Zevercloud server kan uitlezen?

Het is me gelukt om middels de auto updater mijn data naar PVoutput te krijgen, maar ik heb geen idee hoe ik de data van mijn inverter zelf kan uitlezen en opslaan in een SQL database.

Ik heb een Raspeberry voor mijn Domoticz systeem draaien.

Zou fijn zijn als iemand kan meedenken.

Tx.