Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob.Ammerlaan
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10-2023
De afgelopen jaren heb ik met veel plezier gefotografeerd met de Canon D500. In al mijn Naïviteit heb ik altijd gedacht dat deze goede foto's maakte tot een college dezelfde foto maakte met een simpele kleine handcamera welke echt vele malen betere foto's maakt. Wie kan mij helpen een nieuwe en goede spiegelreflex camera te bestellen welke goede productfoto's kan maken?

Bijgevoegd 2 voorbeelden (links spiegelreflex, rechts simpele camera) !

Afbeeldingslocatie: https://socialbrothers.nl/wp-content/uploads/2017/01/Schermafbeelding-2017-01-26-om-18.40.03-e1485457916296.png

Mijn dank is groots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tja die D500 is ondertussen (roep even uit mijn hoofd) ruim 10 jaar oud of zo. Dus ja die techniek is achterhaald. En vooral het oplossend vermogen, belichting en kleurbalans is heel erg verbeterd.
Maar ja wat wil je nu? Heb je meer lenzen wat zijn je wensen? Als je nu alleen een kit lens hebt wordt je al blij van een moderne pro compact, kleiner compacter en betere foto's

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Niet helemaal eerlijk, 2 bijna dezelfde potjes en ik kan me niet voorstellen dat de rechter foto niet bewerkt is.
Ook hie er is gefocust en belicht is, is niet duidelijk.
Tegenwoordig hebben camera's natuurlijk meer pixels, maar je oude camera is echt niet slecht hoor. Ik schiet zelf nog met een 300d!
Maar in principe is elke nieuwe dslr van Canon die in je budget past een goede. Lenzen zijn uitwisselbaar.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:28
Rob.Ammerlaan schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:11:
De afgelopen jaren heb ik met veel plezier gefotografeerd met de Canon D500. In al mijn Naïviteit heb ik altijd gedacht dat deze goede foto's maakte tot een college dezelfde foto maakte met een simpele kleine handcamera welke echt vele malen betere foto's maakt. Wie kan mij helpen een nieuwe en goede spiegelreflex camera te bestellen welke goede productfoto's kan maken?

Bijgevoegd 2 voorbeelden (links spiegelreflex, rechts simpele camera) !

[afbeelding]

Mijn dank is groots.
Wat er fout gaat is de scherptediepte. Je moet de spiegelreflex veel verder afstoppen om dezelfde scherptediepte te halen als een compactcamera. Dus als de compactcamera op f/2.8 staat, moet de dslr op f/16 staan om dezelfde scherptediepte te hebben.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob.Ammerlaan
Dank voor de tips! Ik ga eens kijken of de andere scherpte diepte het verschil zal maken. We zijn op dit moment druk bezig met veel fotografie van simpele objecten als deze waar in mijn mening een relatief oud toestel als de 500D nog heus wel in staat voor moet zijn.

Ik ga het morgen nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Rob.Ammerlaan schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:08:
Dank voor de tips! Ik ga eens kijken of de andere scherpte diepte het verschil zal maken. We zijn op dit moment druk bezig met veel fotografie van simpele objecten als deze waar in mijn mening een relatief oud toestel als de 500D nog heus wel in staat voor moet zijn.

Ik ga het morgen nog eens proberen!
Gewoon spelen met diafragma en ISO en je schiet ze perfect, kan me niet voorstellen dat de 500D niet een mooier plaatje kan schieten dan dat! Moet écht nog bruikbaar zijn hoor. Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:24
Welke lens gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Niet alleen de scherptediepte maar ook de belichting en/of de witbalans. Want de camera maakt het wit grijs. Kortom de belichting is iets te donker. Mogelijk dat de witbalans hier ook nog wel wat invloed op heeft.

De 500D is meer dan een capabele camera en ik zou het euvel toch zoeken in instellingen die niet optimaal staan.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob.Ammerlaan
@revaes, we gebruiken nu de volgende Lens, misschien is dat handig om te weten:

EFS 18-135mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Wellicht is een cursus fotografie iets voor je, of een site met beginnerstips op internet?
Je stelt zulke basale vragen...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Als je een nieuwe camera ga kopen zou ik zeker aanraden niet alleen te kijken naar een spiegelreflex.

Voor veel mensen is een grote camera met verwisselbare lenzen meer een last dan een lust.

Er zijn tegenwoordig bijvoorbeeld ook compact camera's met een 1 inch sensor.
Deze sensor is ongeveer 4x zo groot als de sensor van een standaard compactcamera.
Dus een flinke stap vooruit in vergelijking met de foto's die je met bijvoorbeeld je smartphone maakt.

Camera's die aan te raden zijn:

- Canon g7x mark ii
Afbeeldingslocatie: https://www.usa.canon.com/internet/wcm/connect/us/5d43160c-0a9d-4549-99fd-4dc0cfaa969a/powershot-g7x-mark-ii-lcd-up-675x450.jpg?MOD=AJPERES&CACHEID=ROOTWORKSPACE.Z18_P1KGHJ01L85180AUEPQQJ53034-5d43160c-0a9d-4549-99fd-4dc0cfaa969a-lhOa05M
Deze heeft een 24-100mm f/1.8-2.8 lens
Doordat deze een iets langere lens heeft dan de Sony RX100 en de Panasonic LX15 kun je er beter portretten mee schieten.

- Sony RX100V
Een dure camera maar zeker het overwegen waard als je hele goede autofocus zoekt tijdens filmen en ook in 4k wilt kunnen filmen (wat de Canon niet kan).
In tegenstelling tot de Canon g7x mark ii en de Panasonic LX15 heeft deze wel een zoeker (maar geen touchscreen).

Grotere 1 inch sensor camera's:

- Panasonic FZ1000
Afbeeldingslocatie: https://i1.adis.ws/i/pcec/DMC-FZ1000_ALT01?$PDP-Hero-Image-Desktop$
Een grotere camera met een 25-400mm f2.8-4 lens voor relatief weinig geld.
Een (duurder) alternatief is de FZ2000 die vooral veel verbeteringen heeft op gebied van video en een iets groter zoombereik)

- Sony RX10 III
Een dure camera maar met een briljante 24-600mm f2.8-4 lens (als je van bijvoorbeeld wildlife/vogelfotografie houd wel het geld waard).
(ik heb ijsvogel foto's gezien gemaakt op 600mm f4 die echt geweldig zijn: https://community.sony.nl...n-woooooooow/td-p/2181689)

[ Voor 36% gewijzigd door leendertv op 02-02-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Het lijkt mij eerder een gevalletje instellingen.

Ik raad je dan ook aan, zoals ook al aangegeven door Ursamajor, eens te verdiepen in de basisbegrippen van fotografie. Genoeg Youtube video's en basiscursusjes voor te vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 23:32

g0tanks

Moderator CSA
Zonde inderdaad om een nieuwe camera te kopen. Verdiep je in de basics van (product)fotografie, want met die 500D zou je prima foto's kunnen maken van simpele objecten zoals je het zelf beschrijft.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

leendertv schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:22:
Als je een nieuwe camera ga kopen zou ik zeker aanraden niet alleen te kijken naar een spiegelreflex.

Voor veel mensen is een grote camera met verwisselbare lenzen meer een last dan een lust.
Dat ligt er maar aan hoeveel de TS in lenzen geinvesteerd heeft. Als TS meer dan alleen de kit lens heeft, en b.v. ook een stel L-lenzen of Sigma Art lenzen heeft gekocht, dan zou ik toch liever een nieuwere Canon EOS DSLR met EF-S mount aanbevelen. Goed glas gaat immers tientallen jaren mee en is nooit een slechte investering.
g0tanks schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:08:
Zonde inderdaad om een nieuwe camera te kopen. Verdiep je in de basics van (product)fotografie, want met die 500D zou je prima foto's kunnen maken van simpele objecten zoals je het zelf beschrijft.
Daar ben ik het helemaal mee eens. De leeftijd van een camera hoeft absoluut geen reden zijn om te wisselen, tenzij je echt aantoonbaar kan aangeven dat b.v. een nieuwere sensor met minder ruis op hogere ISO of meer frames per second of meer MP echt helpen om je fotografie vooruit te brengen.
Ik heb zelf o.a. nog een Canon 1D Mk3 en Canon 1D Mk2 in de tas zitten, de een is bijna 10 jaar oud en de ander gaat al richting de 15 jaar oud... en beide schieten nog prima plaatjes. (En van beide worden de plaatjes nogaltijd gedrukt in bladen dus zulke slechte fotos maken die oude bodies kennelijk ook al weer niet.)

Er is natuurlijk niets mis met een nieuwe camera willen hebben gewoon dat... hij nieuwer en beter is. Ik zou ook graag een 1Dx hebben met een 1D4 als backup maar dat gaat bruin even niet trekken. Echter het is wat anders om te zeggen dat je een nieuwe camera moet kopen omdat je fotos anders niet goed zijn. Een goede fotograaf kan ook prima met een Canon AE-1 of T90 uit de voeten.

[ Voor 52% gewijzigd door tazzman op 06-02-2017 23:30 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1