Laptop met goede speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhelmer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-04 01:28
Wat ga je met je laptop doen?
Video's en tv kijken.

Wat is je budget?
Tussen 800 en 1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op dit moment gebruik ik Mac. Maar dat merk heeft eigenlijk best wel een idiote uitstraling, dus daar zit ik zeker niet aan vast.

Toelichting: ik woon samen met mijn vriendin op 50m2, daarom hebben we geen vaste tv en geen kabelaansluiting. Alle video komt via internet binnen. We kijken wel echter behoorlijk wat films, Netflix etc. Heel af en toe, voor echt goede series, halen we een groter scherm van achter de bank vandaan en hebben dan onze fix.
Maar normaal gesproken kijken we op onze laptops. Haar Macbook pro retina uit 2013 is het fijnste. Beter scherm, beter geluid. Als we allebei tegelijk thuis zijn en allebei iets anders willen zien (by default >:) ) doen we oordoppen in om elkaar niet te storen. Vaak ook zijn we echter alleen thuis en is dat niet nodig.
Mijn vraag is: welke laptop heeft een goed scherm en blinkt uit in geluidskwaliteit met native speakers??

En alvast: losse speakers erbij voor een écht goed geluid vind ik totaal niet interessant. Dat is meuk. Omdat het altijd gemicromanaged moet worden. Wil ik echt niet in mijn huis. Accus, draadjes, meeslepen. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:57
Een laptop met goede speakers is zo goed als onmogelijk vanwege het gebrek aan ruimte in de behuizing. Ik vind het persoonlijk enorm zonde van het geld om zoveel geld uit te geven voor deze oplossing als je ook een veel beter resultaat kan halen voor dit bedrag. Een 32 of 40 inch TV van 400 euro, een soundbar van 300 euro en een small form factor HTPC van 400 euro en je hebt veel meer waar voor je geld terwijl het helemaal niet veel ruimte hoeft te kosten. Je kan precies hetzelfde als met de laptop (HTPC), maar dan op een beter/groter scherm (TV), met veel beter geluid (soundbar) en ook nog eens ruim binnen je budget.

Anyway, dit is dus totaal geen antwoord op je vraag :P Voor een advies m.b.t. de laptop kan ik je echter niet helpen, dus wellicht dat je iets aan dit andere perspectief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Dan haal je toch nog een Apple? Ik begrijp dat je het geluidskwaliteit bij een Apple Macbook Pro Retina 2013 goed vind.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Misschien eens een rondje media markt lopen om te vergelijken ?
Er zijn wel laptops die de nadruk leggen op hun 'goede' geluids kwaliteit. Heb zelf een XPS17 gehad met ingebouwde sub woofer (lees: lucifer doosje met iets groter dan een gemiddelde speaker) best verrassend wat daar uit komt.

Ik denk dat een (goede) losse bluetooth speaker als snel betere kwaliteit oplevert.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 27-01-2017 13:30 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Logico schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:32:
Een laptop met goede speakers is zo goed als onmogelijk vanwege het gebrek aan ruimte in de behuizing. Ik vind het persoonlijk enorm zonde van het geld om zoveel geld uit te geven voor deze oplossing als je ook een veel beter resultaat kan halen voor dit bedrag. Een 32 of 40 inch TV van 400 euro, een soundbar van 300 euro en een small form factor HTPC van 400 euro en je hebt veel meer waar voor je geld terwijl het helemaal niet veel ruimte hoeft te kosten. Je kan precies hetzelfde als met de laptop (HTPC), maar dan op een beter/groter scherm (TV), met veel beter geluid (soundbar) en ook nog eens ruim binnen je budget.

Anyway, dit is dus totaal geen antwoord op je vraag :P Voor een advies m.b.t. de laptop kan ik je echter niet helpen, dus wellicht dat je iets aan dit andere perspectief hebt.
Hier ben ik het geheel mee eens.

Je geeft echter zelf aan dat je dat niet wilt. Wat is er mis met een soundbar ergens op de kast die je kan gebruiken als je op groter scherm kijkt? Een tv neemt tegenwoordig echt weinig plaats in. Je kunt hem ook aan de muur hangen om zo weinig plaats te verliezen. Zeker als je geen tv box hebt om weg te werken. Dan sluit je je laptop aan en kun je een film kijken. Daarnaast een soundbar waar je ook je spotify over kunt laten spelen om beter geluid te hebben dan wat er ooit uit een laptop kan komen. Enkel koppelen via bluetooth en klaar. Geen micromanagement, just plain and simple plug and play.

En wat moet ik me voorstellen bij 'een idiote uitstraling' van Apple ?

Natuurlijk heeft iedereen een andere prioriteit maar als je veel films en series bekijkt is een beetje geluid toch wenselijk?

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel_Elessar op 27-01-2017 13:19 . Reden: this and that and that and that. ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhelmer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-04 01:28
Dank voor jullie reacties. Ze komen er eigenlijk op neer dat als ik beter geluid wil, er een jarenlange gewoonte van ons huishouden doorbroken zal moeten worden. Oftewel, het is lastig om over te brengen hoe buitengewoon handig het kijken van video via een laptop is, wanneer je met zijn tweeën in een klein huis woont.

Maar misschien hebben jullie wel gewoon gelijk. Ik ga er nog even over nadenken.

Met idiote uitstraling van apple dacht ik aan de grote tegenspraak tussen hun uiterst gelikte verkooppraatjes over gestroomlijnde ervaringen en de kabeltjes die ze bewust zo slap maken dat je eens in het anderhalve jaar weer een nieuwe voor moet kopen voor heel erg veel geld. Een soort belasting die ze heffen op het gebruik van hun producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Is het vooral om alleen te kijken of ook voor samen te kijken? Als het voor jou alleen is, ook als je alleen thuis bent, gaat er niets boven deftige over ears headphones. Het probleem met laptop speakers, en ook draagbare externe speakers, is dat ze geen goede spacing van het geluid geven vanwege de geringe afstand tussen de speakers.
Zo heb ik bijvoorbeeld al bij vrienden kunnen genieten van een "duurdere" externe bluetooth speaker (JBL Charge 2+ of 3+) en daar komt wel wat geluid uit. Goed voor muziek te voorzien, maar of ik dat wil gebruiken om achter mijn laptop te zetten voor geluid? Als het er al niet vlak achter staat klopt het geluid al niet meer, staat hij teveel naar links dan lijkt het alsof al het geluid van links komt en stoort dat de film imo. Nochtans niet mis met die speaker hoor, is een goed ding.

Een soundbar gaat natuurlijk ook, maar dan best met tv op vaste plaats. Op verschillende plaatsen via je laptop filmpjes zien en met de soundbar het geluid afspelen gaat ook niet super gaan wederom vanwege de spacing. Als je er steeds vlak voor zit in de zetel is het geen probleem.

Dat is toch wat ik er van vind, andere mensen hun ervaringen kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Ik heb een Dell XPS L502x gehad en daar zit inderdaad een behoorlijk geluid in. Het is niet te vergelijken met externe speakers maar een heel stuk beter dan de doorsnee laptop. Waren JBL speakertjes....

Zat even te kijken naar de huidige XPS 15 en ze zijn daar erg lovend over het geluid. Zie http://www.trustedreviews.com/dell-xps-15-review :) Misschien iets voor jou?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Henkie-Jan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:44:
Ik heb een Dell XPS L502x gehad en daar zit inderdaad een behoorlijk geluid in. Het is niet te vergelijken met externe speakers maar een heel stuk beter dan de doorsnee laptop. Waren JBL speakertjes....

Zat even te kijken naar de huidige XPS 15 en ze zijn daar erg lovend over het geluid. Zie http://www.trustedreviews.com/dell-xps-15-review :) Misschien iets voor jou?
De Dell XPS 15 L502x heb ik ook, het geluid is inderdaad heel goed voor een laptop. Er zit namelijk een subwoofer(tje) onderaan de laptop waardoor je dus 2.1 geluid hebt. Voegt toch de nodige oomph toe waar andere laptops rap afhaken. Een van de redenen waarom ik die laptop toen gekocht had. Perfect om muziek te luisteren tijdens het werken.
Maar toch pak ik liever mijn headphones erbij als ik een film wil zien ;). Mss met uitzondering niet als ik echt neerlig in de zetel/bed.
Pagina: 1