Toon posts:

algemeen advies ''welke videokaart moet ik kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...beste mede tweakers, ik heb een tijdje terug een pc gebouwd maar hier zat nog geen grafische kaart in. nu wil ik die graag een aanschaffen maar heb ik te horen gekregendat hij wel compatibel moet zijn met je moederbord. ik heb hier het een en ander over opgezocht maar ik kom er toch niet helemaal uit. ook wil ik gewoon graag advies over wat jullie denken dat het beste bij mijn pc past met de games die ik spel en het geld dat ik er voor uit wil geven. ik wil dus het liefst een grafische kaart van tussen de 200 en 300 euro waarmee ik wel games als battlefield 1 een eventuele nieuwe destiny maar ook wat simpelere games zoals borderlands bijvoorbeeld. daarnaast wil ik een kaart die wel een paar jaar mee kan zodat ik hem niet te vlug hoef te vervangen

Relevante software en hardware die ik gebruik

Intel Core i5-6400 Boxed
Gigabyte GA-B150M-D3H
WD Purple WDxxPURX, 2TB
Fractal Design Define S
Dell P2416D Zwart
Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM
Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA
Cooler Master GM G550M
Samsung 850 EVO 500GB

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 18:38 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-01-2017 12:53)

Verwijderd

rx 480 8 gig of 1060 zijn in dx11 gelijk en in dx12 wint de rx 480 8 gig het.

Dus keuze is als je meer naar je hogere kant van je budget gaat een rx 480 4/8 gig de beste keuze.

Maar je zou ook een rx 470 4 gig kunnen kopen het is de beste price/performance gpu van 2016 (word het mischien zelfs ook voor 2017) voor 1080p 60fps meeste games op ultra zitten altijd een paar slechte games bij waarbij het niet uitmaakt wat je hebt >.<

Als je voor de rx 470 4 gig gaat kun je wel mooi het geld opzij leggen om over 2-3 jaar wanneer je cpu ook wel een beetje een oud beestje word een totale cpu+gpu upgrade doen en naar 4K overstappen wat over 2-3 jaar de beeldschermen/cpu/gpu power niet meer zo '' duur '' is om 4k te kunnen draaien.

Alle reacties

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:52
Over welke pc hebben we het? Welke voeding? Moederbord? Kant en klaar of zelf samengesteld? Voor goed advies hebben wij meer info nodig

Verwijderd

Topicstarter
excuus er ging iets fout hier zijn alle onderdelen die ik nu heb.
ik heb hem zelf samengesteld

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 18:40 ]

Verwijderd

Tussen de €200 en €300 heb je de keuze uit een RX 470, RX 480 of GTX 1060. In bijvoorbeeld http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/battlefield-1-test-gpu zie je hoe de kaarten zich tot elkaar verhouden als de cpu geen bottlekneck is.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

rx 480 8 gig of 1060 zijn in dx11 gelijk en in dx12 wint de rx 480 8 gig het.

Dus keuze is als je meer naar je hogere kant van je budget gaat een rx 480 4/8 gig de beste keuze.

Maar je zou ook een rx 470 4 gig kunnen kopen het is de beste price/performance gpu van 2016 (word het mischien zelfs ook voor 2017) voor 1080p 60fps meeste games op ultra zitten altijd een paar slechte games bij waarbij het niet uitmaakt wat je hebt >.<

Als je voor de rx 470 4 gig gaat kun je wel mooi het geld opzij leggen om over 2-3 jaar wanneer je cpu ook wel een beetje een oud beestje word een totale cpu+gpu upgrade doen en naar 4K overstappen wat over 2-3 jaar de beeldschermen/cpu/gpu power niet meer zo '' duur '' is om 4k te kunnen draaien.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:04
Die processor is gloednieuw en over 2-3 jaar echt nog niet aan vervanging toe.
Ik zou voor een 480 gaan.

Verwijderd

Topicstarter
na de hele fijne raad van iedereen toch maar voor de rx480 8gb gegaan. lijkt me een heel geschikte kaart waar ik voorlopig nog wel even mee vooruit kan. hartstikke bedankt voor alle tips en uitleg. het wordt zeer gewaardeerd

Verwijderd

Veel plezier ermee :)

Mitsumark die cpu is wel redelijk nieuw maar wel een lagere i5 die je niet kan overklokken over 2-3 jaar als je weer een gpu upgrade zou doen van 250-300 euro zal het daadwerkelijk een '' bottleneck '' vormen ( is altijd wel ergens een bottleneck )

Komt ook bij dat je ziet dat games nu meer en meer 4+ cores gebruiken doordat ze nieuwe engines hebben of erg getinkerd eraan hebben waardoor ze ook meer van de cpu weer vragen zoals inplaats van bij veel rts games limiet van 200/500 of zoals total war games paar duizend het verder omhoog kunnen schroeven en games als bf1 in multiplayer met 64 pop deze cpu al redelijk moet aanpoten :)

Het is nu maar een vraag wanneer er meer multiplayer games komen met 64 of meer pop :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:04
Mijn glazen bol werkt niet zo goed, maar een i5 2300 was ook een instapper en werkt nu 5 jaar later bij 9/10 games nog meer dan prima.
Een i5 6400 is dan ook maar 25% sneller...
Kan precies genoeg zijn om van 40 naar 50 fps te gaan, maar vaak merk je er weinig tot niks van.

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 27-01-2017 16:54 ]

Pagina: 1