Verschil tussen MSI GTX 1070 kaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsertje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom er heel veel MSI GTX 1070 kaarten te koop zijn, allen met 8 gig. aan boord en er toch heel veel prijsverschillen zijn?
Kan namelijk via mijn werkgever weer iets leuks uitzoeken en daar ik veel met blender bezig ben is vooral het werkgeheugen op de kaart belangrijk en een GPU van nVidia i.v.m. cuda`s.
Maar daar is de gaming X, de gaming Z, Aero, Armor....zie door de bomen het bos niet meer...help... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

En een Google zoekopdracht als 'gtx 1070 differences' leverde niks op? Oftewel wat heb je zelf al onderzocht?

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 26-01-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
prutsertje schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:28:
Is er iemand die mij kan uitleggen waarom er heel veel MSI GTX 1070 kaarten te koop zijn, allen met 8 gig. aan boord en er toch heel veel prijsverschillen zijn?
Kan namelijk via mijn werkgever weer iets leuks uitzoeken en daar ik veel met blender bezig ben is vooral het werkgeheugen op de kaart belangrijk en een GPU van nVidia i.v.m. cuda`s.
Maar daar is de gaming X, de gaming Z, Aero, Armor....zie door de bomen het bos niet meer...help... 8)7
Lezen mensen wel eens als ze wat posten of denken jullie dat wij alles gaan uitzoeken?

Als je "Ik wil een vraag stellen" aanvinkt, krijg je iets wat je moet invullen :
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
8)7 |:( :(

//edit
Topics als deze horen ook gewoon verwijderd te worden, imo.

[ Voor 3% gewijzigd door thomas1907 op 26-01-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-08 14:28
Bij zo'n vraag zoek ik niet ver te zoeken.

Dus even wat ik zo weet.

Gaming z is top of the line en is meestal een beter gelukte 1070 gpu wat resulteerd in 50mhz extra overclock headroom wat het totaal niet waard is.
Dus gewoon lekker de msi gaming x kopen.

P.s. doe de volgende zelf een beetje moeite.. dan zul je ook normaal antwoord krijgen

Intel i7 13700k | RTX 3080 | 32GB Geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsertje
sorry, zal hier geen vragen meer stellen, dacht dat mensen het fijn vinden een ander te kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsertje
en heb zeker wel moeite gedaan maar dacht dat er hier mensen waren die het net iets beter wisten als ik het wist en die hun kennis ook zouden willen delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 15:38
Het wordt nogal bot gebracht - maar het gaat er om dat je zelf ook moeite in je onderwerp stopt. Jij verwacht ook dat wij dat voor jou doen, dus dan is dat wel het minste, toch? :)

Wat je bijvoorbeeld kan doen is even de videokaarten in de prijsvergelijker tegenover elkaar zetten. Ik heb een paar 1070's van MSI erin gestopt.
https://tweakers.net/pric...957;551773;556591;667887/

Wat zie je? Minimale verschillen, maar wel een paar - kloksnelheden, backplate ja/nee, LED verlichting ja/nee, actieve of passieve fan. Stroomaansluiting die net ietsjes anders kan zijn. Wat is voor jou belangrijk? Dat weten we niet ;).

Wil je LED in je kaart? Dan heb je een kaart met LED nodig. Hou je van stilte? Kies dan een kaart met een semi-passieve fan, want dan draaien de fans niet constant. Een backplate? Ziet er leuk uit, maar nuttig, tsja.

Misschien ga je waterkoelen. Dan kan mijn hele lijstje de prullenbak in :+ . Dan heb je weer andere kaarten.

[ Voor 23% gewijzigd door Nat-Water op 26-01-2017 21:03 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 13:39
prutsertje schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:54:
en heb zeker wel moeite gedaan maar dacht dat er hier mensen waren die het net iets beter wisten als ik het wist en die hun kennis ook zouden willen delen...
Over het algemeen wil men dat ook. Echter wordt er wel iets van eigen initiatief verwacht.

Als een zoekopdracht je naar bepaalde websites had geleid had een enkele link met het bericht "ik begrijp niet wat er bedoeld wordt/het verschil ik praktijk is" voldoende geweest. Wanneer je in de pricewatch de kaarten vergelijkt zie je een verschil in een aantal specs. De vraag: "Wat gaan die verschillen praktisch voor mij betekenen?" was al heel anders overgekomen dan de vraag die je nu stelt denk ik.

edit: ik sluit me aan bij bovenstaande, Water verwoorde het wat beter.

[ Voor 4% gewijzigd door filthymushroom op 26-01-2017 21:00 . Reden: nieuw bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsertje
misschien had de vraag dus moeten zijn: hoe kan MSI mij met hun verkooppraatjes en dezelfde kaart in verschillende opstellingen mij het meeste geld uit mijn kontzak kloppen...en niet alleen MSI. Wat ik wil weten en ook aangegeven heb in mijn vraag of er bijvoorbeeld verschil zit in het aantal cuda`s per kaart en GPU terwijl het in mijn ogen een en dezelfde GPU is de 1070.
En natuurlijk kan ik googelen maar dacht echt dat de kennis hier gedeeld zou willen worden...dan maar terug naar google, waar ik eigenlijk helemaal niet afhankelijk wil zijn maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Dat zijn er 1920, en is bij elke 1070 gelijk. Dat ligt vast in het ontwerp.
De prijsverschillen liggen (alleen bij MSI al) echt in in hoeverre ze geklokt zijn door MSI, een backplate of LED verlichting. Uit mijn hoofd heeft de Amor ook andere fans dan de Gaming X. Moet je eventjes opzoeken - als ze niet met de Twinfrozer staan te pronken, dan zit hij er niet op. De twinfrozer fan staat erg goed aangeschreven wbt koeling / geluid.

Alleen jammer dat hij meestal rood is O-)

[ Voor 105% gewijzigd door Nat-Water op 26-01-2017 21:14 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsertje
ok, gpu: 1070
cuda`s: 1920
Onboard geheugen: 8 Gig.
Wat is de beste kaart die ik kan kopen om te renderen met deze gegevens voor rond de 500 euro?
Ik hoef geen leds, herrie maakt me ook niet zoveel uit, heb een goede kast, voeding is ook gedekt.
Misschien moet ik deze vraag stellen in een ander forum bij nader inzien, ik wil gewoon weten welke kaart mij de beste render buck`s for the money geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Kies je bewust voor MSI of je sta ook open voor andere merken?

Voor MSI zou ik persoonlijk niet moeilijk doen en lekker de Gaming X 8G pakken. Leds schakel je uit, en gaan met die banaan. Maar MSI en Bang for Buck, tsja :P. Die reclamecampagnes moeten ook betaald worden..

Maar als je open staat voor andere merken? De gigabyte G1 is leuk. De EVGA sc gaming ook. De gainward Phoenix 8GB werd in november nog aanbevolen door tweakers.
Maakt het heel veel uit? Neuh, zeker niet als je niet kieskeurig bent met geluid/uiterlijk. Je praat over kleine verschillen. Goed zijn ze sowieso.

Ik bedacht me dat Hwi hier ook een artikel over had. Daar kwam de gainward heel goed uit. https://nl.hardware.info/...beste-keuze-voor-4k-en-vr

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 26-01-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

prutsertje schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:50:
sorry, zal hier geen vragen meer stellen, dacht dat mensen het fijn vinden een ander te kunnen helpen...
Je opent dan ook een discussietopic, geen vraagtopic. Als je een vraag wilt stellen, doe dat dan ook gewoon...

En even veel eerlijk, wat verliezen wij als jij geen vragen meer stelt? Zoals je ze tot nu toe stelt voegt erg weinig toe voor andere op dit forum :o

Verder:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora, niet hier.

Move VB -> CAA

CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 26-01-2017 21:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.