Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-03 14:24
Ik ben op zoek naar SAMSUNG Galaxy Tab S2 9.7 WiFi + LTE Zwart
nu biedt een winkel een
SAMSUNG Galaxy Tab S2 9.7 VE WiFi + LTE Zwart aan

Wat is nu het verschil tussen een SAMSUNG Galaxy Tab S2 met VE of zonder VE?

Ik kan het niet ontdekken.
Ik heb zo ongeveer van alles nagekeken maar kom niet verder dan Samsung GSM's met of zonder VE maar ook daar is het niet duidelijke wat nu het verschil is.

Wie helpt mij uit de brand?
De actie is maar kort van kracht, dus hoe sneller antwoord hoe beter _/-\o_

Alvast hartelijk dank!

Beste antwoord (via MrsX op 31-01-2017 11:00)

Anoniem: 514342

Om het kort en duidelijk te zeggen (met dank aan zowel Samsung als aan verschillende retailers voor het onnodig verwarrend taalgebruik) :

-Alle oorspronkelijke tablets S2 (met Android 5 en Exynos)uit 2015 zijn NIET-VE , maar gewoon S2
-Alle tablets S2 met Android 6 en Snapdragon (uitgekomen in 2016) zijn WEL-VE

De term "Value Edition" is dus gewoon een marketingterm om het kindje (geboren in 2016 met andere chipset en android-versie, voor de rest hetzelfde als het in 2015 geboren broertje) een andere naam te geven. Met andere woorden versie 2016,editie 2016 etc. = VE

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
De VE staat voor Value Edition. Hoogstwaarschijnlijk zijn ze qua hardware identiek, enkel zal alleen bij de VE de software al compleet geüpdatet zijn en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Exact. Value Edition zegt bij Samsung doorgaans niks meer dan "deze heeft een software update tegenover de originele". Maakt dus eigenlijk helemaal niets uit. Die update krijg je op je NON-VE zowiezo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit een tablet betreft geef ik het even een shopje van AND naar TGA.

Maar wat had je zelf al gevonden en gedaan? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf even wat onderzoek te doen voordat je een topic opent.
De actie is maar kort van kracht, dus hoe sneller antwoord hoe beter

Daarbij had je in die tijd van het typen van dit topic het ook even op kunnen zoeken:
De Samsung Galaxy S4 Value Edtion, kortweg 'Galaxy S4 VE',

De Samsung Galaxy S4 VE is qua specificaties exact gelijk aan de normale Samsung Galaxy S4. Het enige verschil tussen beide 'versies' is dat de Samsung Galaxy S4 VE direct uit de doos draait op Android 4.4 Kitkat. Daarmee is het toestel iets meer up-to-date dan de nu iets meer dan één jaar oude Galaxy S4. Overigens kan de standaard Galaxy S4 ook al middels updates bijgewerkt worden naar Android 4.4 Kitkat.

[ Voor 107% gewijzigd door rens-br op 27-01-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verschil tussen "gewone" Galaxy Tab S2 (2015) en de "VE" editie (2016) is:

-Android : VE-editie standaard (uit de doos) geleverd met Android 6.1 . Deze VE-editie zou zeker nog de update naar Android 7.0 krijgen. Bij de vorige "gewone" editie valt dit nog af te wachten.
Tevens (maar hier ben ik niet zeker van) zou op de VE android 64-bit draaien terwijl dit op de "gewone" (zelfs na de update naar 6.1) 32 bit zou zijn en blijven.
-Socket : is bij de "gewone" -editie de Samsung Exynos 7 met de Mali -T760 MP6
is bij de "VE"- editie de Qualcomm Snapdragon 652 met de Adreno 510
Verschil zou zijn dat de Snapdragon iets sneller zou zijn dan de Exynos , maar de GPU van de Exynos zou dan weer iets sneller zijn dan die van de Snapdragon.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 514342 op 27-01-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 514342 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:37:
Verschil tussen "gewone" Galaxy Tab S2 (2015) en de "VE" editie (2016) is:
Je vergelijkt nu gewoon de 2015 versie met de 2016 versie, dat staat los van VE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Men kan niet anders dan de 2 versies met elkaar vergelijken omdat de topicstarter de vraag stelt wat nu het verschil is tussen VE en non-VE . Omdat men waarschijnlijk toch wilde benadrukken dat er (weliswaar kleine) verschillen zijn tussen de oorspronkelijke S2 (2015) en deze uitgekomen in 2016 werd de term VE aan de naamgeving van de S2 (2016) toegevoegd en werd het géén S3. Schaft de topicstarter zich dus een S2 VE aan dan is dit ALTIJD een versie 2016 (android 6.1 en Snapdragon) en geen versie 2015. Dat dit "los staat van VE" is dus geklets of de Moderator Mobile moet mij een oorspronkelijke Samsung Galaxy Tab S2 (2015) met als toevoeging VE in de naamgeving weten te bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 514342 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:27:
Men kan niet anders dan de 2 versies met elkaar vergelijken omdat de topicstarter de vraag stelt wat nu het verschil is tussen VE en non-VE . Omdat men waarschijnlijk toch wilde benadrukken dat er (weliswaar kleine) verschillen zijn tussen de oorspronkelijke S2 (2015) en deze uitgekomen in 2016 werd de term VE aan de naamgeving van de S2 (2016) toegevoegd en werd het géén S3.
Ik ben uitgegaan van de uitleg uit mijn eerdere links en de naamgeving in de Pricewatch. In de eerdere links wordt gesproken over exact hetzelfde model, maar dan met pre-installed software updates niet over een vervolg model. In de Pricewatch is er geen VE naamgeving te bekennen voor de beide modellen.

Maar als ik jou informatie dus goed begrijp is de S2 (2015) -> S2 en S2 (2016) -> S2 VE? Want klik ik namelijk door in de Pricewatch dan zie ik 2016 modellen met en zonder VE aanduiding.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 27-01-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 21:26

Martinspire

Awesomeness

Mij was het ook onduidelijk, maar als ik hardware ga vergelijken bij diverse webshops, dan lijkt het erop dat S2 (2016) === S2 VE.
Verder staat er op de 2016 versie ook Android 6, dus dat zou de "update" kunnen zijn. Prijsverschil zit soms nog wel eens in 4G + Wifi vs Wifi.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 27-01-2017 14:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
Dacht u serieus dat ik niet al een dag aan het zoeken ben geweest?
Ik heb zelfs contact opgenomen met Samsung maar, zoals iedere helpdesk, ze weten het niet.
Nee, het gaat mij niet om een S4 (had ik ook al gevonden) da's heel andere koek, een smartphone, dan een Samsung tablet.
En juist van die tablet, uit 2016 en niet uit 2015, wil ik weten wat dus het verschil is VE / geen VE.

Ik hoop dat het zo meer duidelijk is.

Mrs.X
rens-br schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:29:
[mbr]Aangezien dit een tablet betreft geef ik het even een shopje van AND naar TGA.

Maar wat had je zelf al gevonden en gedaan? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf even wat onderzoek te doen voordat je een topic opent.[/]

[...]
[mbr]

Daarbij had je in die tijd van het typen van dit topic het ook even op kunnen zoeken:[/]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
Het prijsverschil is duidelijk 4G + wifi of enkel wifi, maar dat is de vraag niet.

Mrs.X
Martinspire schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:40:
Mij was het ook onduidelijk, maar als ik hardware ga vergelijken bij diverse webshops, dan lijkt het erop dat S2 (2016) === S2 VE.
Verder staat er op de 2016 versie ook Android 6, dus dat zou de "update" kunnen zijn. Prijsverschil zit soms nog wel eens in 4G + Wifi vs Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
Het gaat NIET over de S2 uit 2015 maar alleen over de S2 uit 2016 met 4G èn wifi.

Mrs.X
rens-br schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:07:
[...]

Ik ben uitgegaan van de uitleg uit mijn eerdere links en de naamgeving in de Pricewatch. In de eerdere links wordt gesproken over exact hetzelfde model, maar dan met pre-installed software updates niet over een vervolg model. In de Pricewatch is er geen VE naamgeving te bekennen voor de beide modellen.

Maar als ik jou informatie dus goed begrijp is de S2 (2015) -> S2 en S2 (2016) -> S2 VE? Want klik ik namelijk door in de Pricewatch dan zie ik 2016 modellen met en zonder VE aanduiding.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan. Verder is het niet nodig om in elke post de groetjes te doen, zie ook: Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 27-01-2017 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MrsX schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:44:
Dacht u serieus dat ik niet al een dag aan het zoeken ben geweest?
Ik heb zelfs contact opgenomen met Samsung maar, zoals iedere helpdesk, ze weten het niet.
offtopic:
Als jij niet aangeeft wat je al gevonden en gedaan hebt, dan denk ik inderdaad dat je nog niks gedaan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 21:26

Martinspire

Awesomeness

MrsX schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:46:
Het prijsverschil is duidelijk 4G + wifi of enkel wifi, maar dat is de vraag niet.

Mrs.X

[...]
Ja dus ik denk dat het vooral een fout van Samsung of enkele webshops is om de ene keer VE en de andere keer (2016) te gebruiken. Het zal me niet verbazen als het komt omdat een administratiesysteem (2016) niet begrijpt of omdat ze met VE willen aangeven dat het niet om het 2015 product gaat wat zonder (2015) in het systeem staat.

Kortom: VE = (2016). Zeker als het prijsverschil dit aangeeft. Ik geef het 99% kans dat het zo is :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Om het kort en duidelijk te zeggen (met dank aan zowel Samsung als aan verschillende retailers voor het onnodig verwarrend taalgebruik) :

-Alle oorspronkelijke tablets S2 (met Android 5 en Exynos)uit 2015 zijn NIET-VE , maar gewoon S2
-Alle tablets S2 met Android 6 en Snapdragon (uitgekomen in 2016) zijn WEL-VE

De term "Value Edition" is dus gewoon een marketingterm om het kindje (geboren in 2016 met andere chipset en android-versie, voor de rest hetzelfde als het in 2015 geboren broertje) een andere naam te geven. Met andere woorden versie 2016,editie 2016 etc. = VE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrsX
Inmiddels is het duidelijk.
Het is is de nieuwe naam voor de SM-T815 die opnieuw is uitgegeven en met de nieuwste OS er op.

Allen hartelijk dank voor het meedenken.

Mrs.X
Pagina: 1