Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tijnvraak
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 11:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
ik zoek een smartphone

Wat is je budget?
niet echt een budget, moet een degelijke bang for the buck telefoon zijn. maar mag nie duurder dan 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
de normale dingen, youtube, kleine spelletjes, fotos make. zou het fijn vinden als hij redelijk wat opslag heeft

Wat heb je zelf al gevonden?
de samsung galaxy s7, en de lenovo p2 ook de samsung a5

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
tijnvraak schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:55:
de normale dingen, youtube, kleine spelletjes, fotos make. zou het fijn vinden als hij redelijk wat opslag heeft
Gezien jou eisen zou een telefoon van 200~300 euro ook al voldoen, dus het budget van 600 euro hoeft niet per see op.
Wat heb je zelf al gevonden?
de samsung galaxy s7, en de lenovo p2 ook de samsung a5
Belangrijke stap bij deze vraag is waarom twijfel je nog tussen deze toestellen en hoe ben je tot de keus van deze toestellen gekomen?

Overigens kan ik je in verschillende prijsklassen deze modellen aanraden:
~150 euro: product: Wileyfox Spark X
~200 euro: product: Wileyfox Swift 2 Plus
~250 euro: product: Wileyfox Swift 2X
~300 euro: product: Lenovo P2
~400 euro: product: OnePlus 3T

Waarom de Wileyfox toestellen:
- Stock Android met een aantal extra instellingen
- goed update beleid
- geen bloat
- Snelle telefoons voor het geld

Waarom de Lenovo P2:
- Goede specificaties
- Gigantische accuduur
- Prijs/specs verhouding is goed
- Aluminium behuizing

Waarom de OnePlus 3T:
- Relatief goedkoop
- Prijs/specs verhouding is enorm goed
- Goed update beleid
- Stock android met een aantal extra instellingen
- Geen bloat
- Aluminium behuizing

Waarom niet de Samsung toestellen:
Beide Samsung toestellen die je aandraagt zijn inmiddels (bijna) één jaar oud. Daardoor ontvangen beide toestellen nog maar maximaal één jaar updates. De A5 is een 'budget' model en ontvangt updates dus niet of pas heel erg laat.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
Ik zou de Oneplus 3T nemen, standaard 64 GB opslag https://oneplus.net/nl/oneplus-3t
Reden is, het is een toestel die qua prestaties bij de top hoort, met een prijs verhouding die gunstig is.
Zelf heb ik de Oneplus 3 (voorganger van de 3T) en ik heb er veel plezier aan.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00

Croga

The Unreasonable Man

swhnld schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:16:
Ik zou de Oneplus 3T nemen, standaard 64 GB opslag https://oneplus.net/nl/oneplus-3t
Reden is, het is een toestel die qua prestaties bij de top hoort, met een prijs verhouding die gunstig is.
Zelf heb ik de Oneplus 3 (voorganger van de 3T) en ik heb er veel plezier aan.
Wat maakt hem dan beter dan de Swift 2 Plus?
32GB is meer dan genoeg opslag tenzij je uitgebreide films wilt gaan maken of je eigen film collectie mee wilt nemen. maar hij is slechts half zo duur.

In de meeste gevallen is zelfs 16GB meer dan ruim genoeg. Mijn schoonzus werkt met een 8GB toestel (waarvan dus iets meer dan 4GB beschikbaar) en doet alles wat TS doet zonder aan de limieten van het toestel te lopen.

Ofwel: Ik zou voor de Swift 2+ gaan, meer dan genoeg opslag, meer dan snel genoeg, geen enkele reden om meer geld uit te geven dan dat.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
De TS geeft aan Redelijk wat opslag te willen. Hoeveel dat is, is gokken.
Kijk ik dan naar mijn vrouw die een soortgelijk gebruik heeft, dan zie ik dat zij aan een 32 GB net niet voldoende vrije ruimte heeft op haar 64 GB iPhone (net onderzocht of ze een iPhone 7 upgrade zou doen of huidige repareren, maar instapmodel was niet voldoende).

Voor de rest is de Swift2plus een prima toestel in zijn prijsklasse, maar gezien het budget van de TS kan iets meer luxe er vanaf. Inhoudelijk is de 3T beter met een snellere processor, scherper beeldscherm, grotere accu, betere camera door image stabilisatie, etc.
Of het de meerprijs waard is, is een individuele keuze.

Hier ze naast elkaar gezet:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/649493;668793/

[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 28-01-2017 16:44 . Reden: vergelijking toegevoegd ]