HPT 370 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb zonet een highpoint 370 raid controller geinstaleerd. En sindsdien haperen mp3tjes. Ik heb al van alles geprobeerd. Ik draai windows 2000 pro. Ik heb alle apparaten appart geinstaleerd, en allemaal op apparte irq's. Eerst zaten bijna alle apparaten op irq 9, maar door een standaard pc te kiezen ipv acpi neemt windows nu alle instellingen over van de bios. Maar nog haperd het geluid. De geluidskaart is de sb live value. En normaal(ata33) slaan mp3tjes nooit over en storen ook niet.

Dit is al de 2de ata100 controller die ik heb, eerst had ik een cmd, maar die hadden de drivers niet in orde, en daardoor deed windows 2000 het niet goed. Maar ik dacht dat highpoint het toch wel goed moest doen.

Morgen ga ik een promise lenen van een vriend van me, om te kijken of die het ook doet. Hij heeft het zelfde moederbord als ik(p2b-f, met bx chipset). Zijn er meerdere die ook zoiets hebben?
Verder heb ik er 2 netwerkkaarten in, een 3com pci, en een realtek pci.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

wat is de bios-versie van je HPT-controller, en welke versie van de drivers draai je?

Ik gebruik bios 1.20.612 met drivers 1.03b
(hogere drivers stotteren in win2000)

anders kijk eens op http://go.to/kt7faq, en dan naar de sectie HighPoint-controller.
verder www.highpoint-tech.com

• Def_P
  • Niet online
Bedankt voor deze gouden tip. Nu draait het perfect. Nu hoef ik hem niet terug te brengen, en een duurdere promise te kopen.

Dit is echt vaag, dat oudere drivers het beter doen dan de nieuwe. Maar het werkt, is dat trouwens de nieuwste bios? Want die bios versie heb ik ook.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Op maandag 02 juli 2001 23:51 schreef BBL the 2nd het volgende:
wat is de bios-versie van je HPT-controller, en welke versie van de drivers draai je?

Ik gebruik bios 1.20.612 met drivers 1.03b
(hogere drivers stotteren in win2000)

anders kijk eens op http://go.to/kt7faq, en dan naar de sectie HighPoint-controller.
verder www.highpoint-tech.com
Dude!!! je hebt gelijk....sjeesj.. :D O+

hetzelfde probleem had ik dus ook, terwijl ik de MPV3 chipset van VIA heb. :Z
kijk naar dit topic hoeveel ik heb geprobeerd...AAARG! |:( |:( |:(
[topic=172439]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

volgend probleem ;)

[ik heb niet eens raid, maar wel de controller onboard]

• Def_P
  • Niet online
Ik heb maar een schijf, en toch een raid controller gekocht. Maak er toch ook geen probleem van.

Pagina: 1