Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung SSD gekocht wil laptop HDD klonen. Heb een behuizing met USB naar Sata waar normaal een HDD in zit. De HDD eruitgehaald en daar de SSD in gestopt om te kunnen klonen . Zodra ik deze behuizing aansluit krijg ik na een tijdje in apparaatbeheer de melding :

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Er is een niet-bestaand apparaat opgegeven.

Gebeurtenissen:
Device USB\VID_174C&PID_5106\5&3d1a707&0&5 could not be migrated.

Last Device Instance Id: USB\VID_2717&PID_FF60&MI_01\6&12DBC8BE&1&0001
Class Guid: {36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000}
Location Path:
Migration Rank: 0xF000FFFF0000F120
Present: false
Status: 0xC0000719

Ik heb het vermoeden dat de SSD niet in orde is. Klopt dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
Ik denk dat die behuizing niet overweg kan met de aansturing van die SSD.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Bij de melding van apparaat beheer.
Ga naar de tab details op eigenschappen en kies hardware ID's.
Selecteer de eerst regel met PCI\VEN en zoek met deze code in Google of je daar een oplossing kan vinden.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 11:44
Dus je wilt je C: schijf klonen? Dat gaat niet lukken zonder extra tools binnen Windows. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Met de tool van Samsung moet dat wel lukken.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beunhaas91 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:40:
Dus je wilt je C: schijf klonen? Dat gaat niet lukken zonder extra tools binnen Windows. :)
Dat is het probleem niet....SSD wordt niet herkend in de Sata behuizing waar ik hem in heb gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LordSinclair schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:18:
Ik denk dat die behuizing niet overweg kan met de aansturing van die SSD.
Want? Als ik hem in de Sata aansluiting kan drukken, moet de rest toch ook lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat is de hardware, wat is de os. Is alles up-to-date en heeft de machine verder geen problemen?

Als ik 0xC0000719 google krijg ik
http://www.microsoftfixit...ft-error-code-0xc0000719/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:53:
Wat is de hardware, wat is de os. Is alles up-to-date en heeft de machine verder geen problemen?

Asus Laptop, Win 10, alles up to date en geen problemen anders zou ik hem niet willen klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:53:

Ok, heb behuizing gecheckt en daar lag het aan. Kon geen SSD aan. SSD is in orde.

We gaan voor een clean install. Schijf in de laptop Asus X75A ingebouwd, booten installeren Win 10 vanaf USB gaat goed, totdat ik een partitie moet kiezen, de SSD vanzelfsprekend en dan geeft hij melding dat hij hierop niet kan installeren. :? 8)7

Weet jij toevallig wat de oorzaak kan zijn?

Las hier op Tweakers wel dat iemand al een keer vermoedde dat Asus een hardwarelock heeft ingebouwd maar dat lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een behuizing met USB naar Sata waar normaal een HDD in zit. De HDD eruitgehaald en daar de SSD in gestopt om te kunnen klonen
Mogelijk dat de behuizing of de USB poort onvoldoende stroom kan leveren voor de SSD. Een standaard USB2 poort kan 2,5W leveren en USB3 kan 4,5W leveren. Dit is veelal onvoldoende voor een SSD, die tot 6W nodig kan hebben gedurende korte periodes. Het idle verbruik is dan weer zeer laag (<0,5W) maar het piekvermogen kan een probleem vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat niemand mij hier echt heeft geholpen. Ben er zelf na veel Googlen achter gekomen. Bij Staples hebben ze mijn SSD even getest en toen is er een MBR partitie op gezet waardoor Win 10 niet wilde installeren. Na verwijdering hiervan verliep de procedure probleemloos. Opgelost en laptop draait als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:03:
Jammer dat niemand mij hier echt heeft geholpen. Ben er zelf na veel Googlen achter gekomen. Bij Staples hebben ze mijn SSD even getest en toen is er een MBR partitie op gezet waardoor Win 10 niet wilde installeren. Na verwijdering hiervan verliep de procedure probleemloos. Opgelost en laptop draait als een tierelier.
Die overgang tussen GPT (UEFI) vs MBR levert wel vaak problemen op, zelf ook meegemaakt totdat ik door had dat het hiermee te maken had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:03:
De 1ste die reageerde gaf jou het antwoord al, je bent halverwege dit topic en dan schrijf je eigenwijs 'want' en dan sluit af met niemand heeft je geholpen met je mbr-vraag, waar het op Tweakers vol mee staat trouwens.

Ja windows 10 is nogal apart met de MBR/GPT, hij schijnt opeens op een externe schijf van mij ook zoiets gemaakt te hebben, waardoor een back-up paar dagen later niet meer voortging. (ik vermoed tijdens de anniversary update van win 10

[ Voor 15% gewijzigd door Mel33 op 29-01-2017 12:22 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:14:
[...]

De 1ste die reageerde gaf jou het antwoord al, je bent halverwege dit topic en dan schrijf je eigenwijs 'want' en dan sluit af met niemand heeft je geholpen met je mbr-vraag, waar het op Tweakers vol mee staat trouwens.

Ja windows 10 is nogal apart met de MBR/GPT, hij schijnt opeens op een externe schijf van mij ook zoiets gemaakt te hebben, waardoor een back-up paar dagen later niet meer voortging. (ik vermoed tijdens de anniversary update van win 10
Eerste gaf mij NIET het antwoord want het probleem van installeren Win 10 had niets met de behuizing te maken. Die behuizing wilde ik gebruiken omdat ik in eerste instantie wilde klonen. Probleem was toen ik de SSD in de laptop stopte en Win 10 geen schone installatie wilde doen. ;)

Edit: zette mijn conclusie hier alleen weg zodat andere er wellicht ook mee geholpen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:32:
[...]

Eerste gaf mij NIET het antwoord want het probleem van installeren Win 10 had niets met de behuizing te maken. Die behuizing wilde ik gebruiken omdat ik in eerste instantie wilde klonen. 2de probleem was toen ik de SSD in de laptop stopte en Win 10 geen schone installatie wilde doen. ;)

Edit: zette mijn conclusie hier alleen weg zodat andere er wellicht ook mee geholpen zijn.
Sorry?
Je vraagt in je Tstart niets over een Windows installatie, dat is je antwoord daarop. Je herhaalt nog even in het midden dat het probleem ontstaat in de behuizing, waar de 1ste dus al antwoord op had, (nog steeds niks over een instal van windows te bekennen)
En dan geef je toe dat het aan behuizing ligt, en dan gaat het pas over een instal, je komt er opeens mee aan, en het mbr probleem, wat een ander topic is, en dan zeg je dat niemand je heeft geholpen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:40:
[...]

Sorry?
Je vraagt in je Tstart niets over een Windows installatie, dat is je antwoord daarop.Je herhaalt nog even in het midden dat het probleem ontstaat in de behuizing, (nog steeds niks over een instal van windows te bekennen)
En dan geef je toe dat het aan behuizing ligt, en dan gaat het pas over een instal je komt er opeens mee aan, en het mbr probleem, wat een ander topic is, en dan zeg je dat niemand je heeft geholpen.
Fijne dag verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Je hebt hem wss zelf een mbr gegeven tijdens het klonen.
ja dankje jij ook. (Grootmeester onwaardig, ons te laten nadenken en dan zeggen dat je niet geholpen bent)

[ Voor 46% gewijzigd door Mel33 op 29-01-2017 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:32:
[...]

Eerste gaf mij NIET het antwoord

Je hebt gelijk. Het probleem was gewoon dat er net niemand met een werkende glazen bol die de oplossing daarin kon aflezen. Je was dus even aangewezen op mensen die op grond van de info die je gaf, een mogelijke probleem moesten vaststellen. En er was geen info, je verdacht de ssd.

Dat je wel melding maakt wat het probleem dan bleek te zijn, dat is dan wel een goede zet. Want daar is dit forum ook voor, dat andere mensen met een soortgelijk probleem dit dan ook kunnen checken
Pagina: 1