Wordt de studiefinanciering automatisch stopgezet na het behalen van het diploma of loopt de studiefinanciering gewoon door zolang je ingeschreven staat bij de onderwijsinstelling? De reden dat ik dit vraag is omdat ik momenteel nog wat schulden heb die ik moet aflossen en daar de extra studiefinanciering voor wil gebruiken. Dan ben ik van de schuldeisers af en voor de extra studiefinanciering die ik ontvang heb ik 15 jaar de tijd.
Vraag
Alle reacties
Dit staat gewoon op de site van DUO.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het starten en stoppen van je studiefinanciering. Dit doen ze niet voor je.
Als je echter studiefinanciering aanvraagt zonder een geldige opleiding te volgen pleeg je fraude.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het starten en stoppen van je studiefinanciering. Dit doen ze niet voor je.
Als je echter studiefinanciering aanvraagt zonder een geldige opleiding te volgen pleeg je fraude.
Ja, precies, staat gewoon op de site: link
[ Voor 3% gewijzigd door absurdsmash op 26-01-2017 15:45 ]
Als je nu nog studeert is het wel mogelijk een lening aan te gaan. De rente daarop is nu 0%. Dit geld kun je gebruiken om je schuldeisers te wisselen met DUO als schuldeiser. Een stuk goedkoper, maar je moet wel studeren inderdaad.
... en gaat over tot de orde van de dag
Je school gewoon vragen diploma later af te geven
Extra lang studiefinanciering door laten lopen zou ik niet doen, je hebt waarschijnlijk ook een reisproduct -> Het reisproduct betaal je per halve maand terug en de kosten daarvan zijn 96,?? volgens mij. Lijkt me het niet waard, of wel?
Reisproduct kun je gewoon stopzetten los van je studiefinanciering(lening).Rik. schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:06:
Extra lang studiefinanciering door laten lopen zou ik niet doen, je hebt waarschijnlijk ook een reisproduct -> Het reisproduct betaal je per halve maand terug en de kosten daarvan zijn 96,?? volgens mij. Lijkt me het niet waard, of wel?
En gewoon hun mee laten frauderen? Waarom zouden ze daar aan mee willen werken?itzmxtch schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:05:
Als je schulden hebt, dan moet je er voor zorgen dat je die kan aflossen. Oftewel inkomsten gaan zoeken. Je hebt toch ook zelf de schulden gemaakt? Waarom dan anderen laten meebetalen?
Niet proberen met een financiering voor je studie je problemen op te lossen. Sowieso al merkwaardig dat je deze vraagt stelt, dus het als een optie overweegt.
Si vis pacem, para bellum
Maar dan moet je ook weer langer collegegeld betalen.itzmxtch schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:05:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik heb het wel vaker andersom gezien.
Dat iemand in Oktober bijvoorbeeld zijn diploma haalt, maar vergeet om de stufi stop te zetten.
Dan betaal je ten eerst onterecht collegegeld voor de rest van het jaar.
En op het moment dat je bij de DUO doorgeeft dat je een diploma hebt (zodat je prestatiebeurs een gift wordt) dan willen ze de teveel betaalde stufi + een boete voor het door laten lopen van je OV.
Je kan dus misschien je huidige schuldeisers tevreden stellen. Maar je veroorzaakt nog veel grotere schulden.
Daarnaast kun je ook geen bijstand aanvragen als jij nog geregistreerd staat als een student die recht heeft op stufi of een lening bij het DUO. Als je afgestudeerd bent maar je hebt nog geen werk dan krijg je wel bijstand.
En bijstand hoef je niet terug te betalen (en het is nog meer dan de maximale lening bij DUO, zolang je niet bij je ouders woont).
Dat iemand in Oktober bijvoorbeeld zijn diploma haalt, maar vergeet om de stufi stop te zetten.
Dan betaal je ten eerst onterecht collegegeld voor de rest van het jaar.
En op het moment dat je bij de DUO doorgeeft dat je een diploma hebt (zodat je prestatiebeurs een gift wordt) dan willen ze de teveel betaalde stufi + een boete voor het door laten lopen van je OV.
Je kan dus misschien je huidige schuldeisers tevreden stellen. Maar je veroorzaakt nog veel grotere schulden.
Daarnaast kun je ook geen bijstand aanvragen als jij nog geregistreerd staat als een student die recht heeft op stufi of een lening bij het DUO. Als je afgestudeerd bent maar je hebt nog geen werk dan krijg je wel bijstand.
En bijstand hoef je niet terug te betalen (en het is nog meer dan de maximale lening bij DUO, zolang je niet bij je ouders woont).
Omdat dit een eenvoudige opzoekvraag is en omdat dit scenario in strijd zal zijn met de wet sluit ik dit topic.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.