Toon posts:

Aankoop TV - OLED of 4K?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan momenteel de LG 55EG910V, LG 55UH850V en de Samsung UE55KS7000 kopen voor 1499 bij Coolblue en Mediamarkt (België). Online kan ik hier en daar nog wel goedkoper gaan en ik wil eventueel ook naar Nederland of Duitsland rijden indien het prijsverschil groot is.

Ze krijgen allemaal heel goede reviews en commentaren. Het beeld lijkt bij de OLED's beter te zijn, maar hoe zit het met gaming? In combinatie met de PS4 PRO lijkt de LG850V voor enorm goede 4K (voor zover dat 4K is uiteraard) beelden te zorgen. Bij die OLED tv's wordt er amper iets gezegd over gaming. Is een OLED scherm ook heel goed om te gamen of zit de kracht van dat OLED scherm vooral in beelden in films en blurays etc? Bij die LG910V OLED is de scherpte "maar" FULL HD (1080p). Het (ingebouwde) geluid bij de 850V blijkt ook wel "superieur" te zijn tegenover de rest.

Ik zoek een tv om voornamelijk te gamen en tv/series/films te zien via Netflix, Bluray, dvd, ...

Indien ik GEEN OLED scherm koop, zal het voorlopig gaan tussen de 850V van LG en de Samsung KS7000.
Indien ik wel een OLED scherm koop, zal het voorlopig de 910V van LG worden.

Wat lijkt voor jullie de beste keuze? Zijn er eventueel alternatieven? Ik zou de prijs liever niet veel hoger dan 1500 euro laten gaan.

Bedankt om te helpen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
1499,- voor de 910V zou ik iig niet betalen. Die was pas geleden nog bij de MM in Duitsland te krijgen voor 999,-
(1499,- heb ik er vorig jaar mei voor betaald. Topbeeld trouwens)

Samsung heeft nu een cashback actie toch? Dan heb je de 55KS7000 voor 1250,- dacht ik?
Goeie tv met HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik zou eerder voor een OLED gaan dan voor de KS7000. Het is een goede TV, maar met HDR vond ik persoonlijk dat ik last had van veel backlight bleeding. Zelfs na het spelen met de backlight instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
Natuurlijk zou ik ook voor een oled gaan (heb ik ook), alleen niet de 910V op moment voor 1499,-
Wel voor 999,-. Dat is mijn punt.